וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט: "Glass House" הוא לא העתקה של "האח הגדול"

15.6.2012 / 21:51

רשת CBS, שמשדרת את "האח הגדול", טענה ש-"Glass House" הוא פורמט מועתק וביקשה צו מניעה לשידור הריאליטי החדש אך בית המשפט לא השתכנע

מלחמת הריאליטי הגדולה בתעשיית הטלוויזיה האמריקאית הגיעה לקו הסיום? בית משפט פדרלי בלוס אנג'לס דחה היום (שישי) את הבקשה לצו מניעה לשידור התוכנית "Glass House" של ABC.

את הבקשה הגישה רשת CBS, המשדרת את "האח הגדול" בארה"ב בטענה שהרשת המתחרה העתיקה את הפורמט המצליח שלה לתוכנית הריאליטי החדשה. בכך ביקשו ב-CBS למנוע את שידור התוכנית שתוכנן ליום שני הקרוב, אולם השופט דחה את בקשתם. לדבריו, צו מניעה היה פוגע ברשת ABC שהשקיעה כספים רבים בהשקת התוכנית החדשה, הצוות הגדול שעבד עליה היה מפוטר והמשתתפים בתוכנית היו מפסידים את הזמן והמאמץ שהשקיעו בתוכנית.

השופט קבע עוד בדבריו כי הטיעון של CBS, לפיו "בית הזכוכית" מפר את זכויות היוצרים של "האח הגדול", לא היה משכנע דיו והוסיף כי שיטות הפקה אינן נחשבות לקניין רוחני. "לא בטוח של'בית הזכוכית' תהיה כל השפעה על 'האח הגדול'", אמר השופט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית המשפט לא מנע מהם את 15 דקות התהילה. המשתתפים של "בית הזכוכית"/מערכת וואלה!, צילום מסך

במסגרת התוכנית "בית הזכוכית" 14 משתתפים מוכנסים לבית אחד ומתמודדים אחד נגד השני במשימות שונות על פרס של 250,000 דולרים. הבית בו מתגוררים המתמודדים מרושת במצלמות שפועלות 24 שעות ביממה. הצופים בבית מחליטים על גורל המתמודדים ויכולים לעזור למתמודד האהוב עליהם. ואולם למרות הדמיון על פניו ל"אח הגדול", טענו ב-ABC בתגובה לתביעה כי בניגוד לפורמט של CBS, בו המשתתפים מבודדים מהעולם החיצון, ב"בית הזכוכית" יוכלו המשתתפים להיות באינטראקציה עם העולם וידברו עם המעריצים שלהם ברשתות החברתיות. הבדל נוסף בין השתיים, הוא שב"בית הזכוכית" לא יהיה מנחה בניגוד ל"האח הגדול" והתוכנית תהיה במהותה יותר מאבק בין קבוצות מאשר כל אדם לעצמו. "אפילו CBS לא יכולה לשים זכויות יוצרים על 14 מתמודדים שחיים בבית עם מצלמות", נטען בתגובה לתביעה.

את השופט לפחות הם הצליחו לשכנע, השאלה מה יגידו הצופים.

ארה”ב: עולם הריאליטי קורס? אז נמציא אותו מחדש
מקרה קלאסי של העתקה או פיתוח לגיטימי? דברו על זה בפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully