וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלובס נגד כרמל שאמה נגד גלובס

18.6.2012 / 16:23

יו"ר ועדת הכלכלה הגיב על טור שכתב סגן עורך גלובס נגדו: האחזקות של פישמן משפיעות על אופן הסיקור בעיתון. חגי גולן: מקווה שזו לא הזרוע של נתניהו ששולחת איומים לתקשורת

"אני מקווה שחבר הכנסת כרמל שאמה-הכהן הוא לא הזרוע הארוכה של נתניהו בשביל לשלוח איומים אל התקשורת", כך אומר היום (שני) עורך "גלובס", חגי גולן, בתגובה למתקפה של יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת על העיתון בסוף השבוע, בעקבות טור חריף שכתב עליו סגן עורך העיתון, אלי ציפורי.

בשיחה עם וואלה! ברנז'ה הגיב גולן לטענותיו של חבר הכנסת נגד עיתונו, ובהן הטענה כי נעשה לו "סיכול ממוקד" מעל דפי העיתון. "הטענות שלו בנוגע להשפעת האחזקות של אליעזר פישמן על אופן הסיקור בעיתון הן פשוט קשקוש. מכיוון שפישמן מחזיק ב-TEN (חברת דלק שנרכשה על ידי פישמן לפני כעשור, ד.א.) העיתון יוצא נגדו? זו טענה מגוחכת. אני לא אומר לאלי ציפורי מה לכתוב, ואני מבטיח שלא פישמן או מישהו מטעמו ביקש מאתנו לתקוף את שאמה-הכהן", אומר גולן.

"רוצה קצת תשומת לב, רייטינג, רעש וצלצולים"

בסוף השבוע התכתשו חבר הכנסת שאמה-הכהן (ליכוד) ועיתון גלובס, זאת לאחר שסגן עורך העיתון אלי ציפורי פרסם טור ביקורת חריף על פועלו של חבר הכנסת תחת הכותרת " פופוליסט השנה: ח"כ שאמה-הכהן; במסווה של דאגה לציבור, פוליטיקאים כמוהו גורמים נזק של מיליארדים". ציפורי, שתקף התבטאויות של חבר הכנסת, מנה בטורו צעדים שעשתה הממשלה וגרמו, כף לדבריו, נזקים של מיליארדים לציבור בישראל.

בטורו כתב ציפורי כי אל מול הנזקים שגרמו פוליטיקאים, חבר הכנסת שאמה-הכהן "מקשקש בפומפוזיות" וכי הוא "רוצה קצת תשומת לב, רייטינג, רעש וצלצולים. ותשומת לב תקשורתית אפשר להשיג בפרובוקציות ובחנופה לעיתונאים". ציפורי כתב כי "שאמה-הכהן שכלל את מעבד הקלישאות שלו לכדי אומנות", וכי "אפשר להתייחס בשעשוע לחברי כנסת קולניים מהסוג של שאמה-הכהן (ויש כאלה לא מעט). הם הרי עושים את הרעש שלהם והעולם ממשיך הלאה. אבל זה ממש לא מדויק. חברי הכנסת הפופוליסטים לא טובים יותר מהטייקונים חסרי הבושה ששאמה-הכהן נוהג לחבוט בהם".

חבר הכנסת לא נשאר חייב וניצל את דף הפייסבוק שלו, בו כ-3,500 עוקבים על מנת להשיב לטענות העיתון ולתקוף אותו על רקע בעל האחזקות בו – אליעזר פישמן. "למי ששואלים את עצמם למה עיתון מנסה לבצע סיכול ממוקד לח"כ", פתח שאמה הכהן את דבריו, ומנה את הסיבות שלדעתו בגינן רודף אותו העיתון. בין היתר, כינה את גלובס "עיתון כושל".

"אני שמח שהוא דואג לנו, אבל 'גלובס' כלל לא עיתון כושל. בגלובס אכן לא חושבים שהבעיה המרכזית של המשק היא הריכוזיות – ואני באמת מתנצל שאנחנו חושבים אחרת מכרמל שאמה-הכהן. ימים יגידו אם פעילותיו ירפאו את הרעות החולות במשק, אני בספק", אומר גולן ומדגיש: "אחדש לו משהו שהוא לא יודע – סוגיית סיקור הריכוזיות לא נוגעת לבעלים של העיתון, והתזה הזו שלו לא רלוונטית. הוא לא מסוגל לקבל ביקורת על פועלו".

גולן מצא מקום גם לעקוץ את המתחרים מבית שוקן. "חבר הכנסת אמר שאני כיניתי אותו באיזה פאנל 'האתרוג של דה-מרקר', אני לא זוכר התבטאות כזו שלי. אבל אני בהחלט מאמץ את ההגדרה".

מלשכתו של חבר הכנסת כרמל שאמה-הכהן נמסר כי "תגובת התנועה לאיכות השלטון לפרסום בגלובס מדברת בעד עצמה". בהתייחסותה לפרסום בגלובס מסרה התנועה כי היא "מבקשת להביע תמיכה בח"כ כרמל שאמה הכהן אחד מהקולות החושבים והחשובים בכנסת במאבק לפירוק הריכוזיות במשק - הפרסום היום בגלובס עוד ניסיון לנטרל את המאבק בריכוזיות לקראת רגעי ההכרעה בכנסת ועוד הוכחה לחשיבות ההפרדה של הבעלויות הצולבות של בעלי ההון בתקשורת הישראלית."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully