וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילן דה פריס פורש; ”אם אתה לא רודף אחרי קשת, אתה לא במשחק”

22.6.2012 / 16:07

שנתיים בלבד לאחר כניסתו לתפקיד, הוחלט השבוע במשרדי רשת שלא להאריך את החוזה עם סמנכ"ל התוכן; גורם לשעבר בזכיינית: "להפסיד גם מול ערוץ 10? לא היה סיכוי שהוא ימשיך"

מי שהסתובב במסדרונות משרדי זכיינית ערוץ 2 'רשת' לפני חצי שנה בדיוק, יכול היה להיתקל רק בחיוכים. אחרי תקופה ממושכת של דשדוש הציגה אז הזכיינית לוח שידורים מוצלח כפי שכבר הספיקו אנשיה לשכוח שאפשר לעשות, ואחוזי הצפייה היו בהתאם. הפתיחה של The voice, הממוצע העונתי בעונה השנייה של "המירוץ למיליון" והביקורות הטובות על "מצב האומה" שלא אכזבה גם ברייטינג – הוכיחו שהשקעות התוכן לטווח הארוך של הזכיינית השתלמו. מאחורי ההחלטות הללו עמד סמנכ"ל התוכן אילן דה פריס, וההצלחות הללו נזקפו לזכותו.

השבוע הודיעה רשת כי דה פריס יפנה את התפקיד לארז בן הרוש, האיש שהוא עצמו הציב להיות אחראי על רצועת הפריים. לדבריו של דה פריס, הוא החליט בעצמו על סיום תפקידו, אולם על רקע המצב העגום של הזכיינית בחודשים האחרונים, השמועות וההערכות סביב סיום תפקידו הקרב של דה פריס הלכו וגברו. על פי גורם בכיר בתעשייה, כבר לפני חודשיים היה ברור שמנכ"ל רשת אבי צבי לא יחדש לו את החוזה מתוך צפי ברור לעונה קרבה חלשה. "בתעשייה שבה עוברת שנה לפחות עד שהתוצאה עולה למרקע, עזיבה של תפקיד כזה אחרי שנתיים בלבד היא הודאה מסוימת בכישלון. אישי או ארגוני", מוסיף הגורם.

ההצלחות התרכזו בעונת שידורים אחת

דה פריס הגיע לרשת באחת התקופות הקשות שידעה, תיאור המתאים כאמור היטב גם לתקופה הנוכחית בה הוא עוזב. הקודמת לו בתפקיד, שירה מרגלית, שהגיעה אליו מעולם הפרסום חסרת כל ניסיון טלוויזיוני, השאירה את רשת בטראומה עם שורת תכניות שזוהו עם צמד המילים 'כשלון מהדהד' כמו "פרויקט מסלול" או "מפרץ האהבה". עם כניסתו לתפקיד, החל דה פריס בתהליך רה-ארגון פנימי שכלל שיבוץ מחדש של ראשי המחלקות. הוא גייס לרשת את ארז בן הרוש והפקיד אותו על ניהול תכניות הפריים טיים. את אורן גזית ששימש כמנהל הפיתוח, העביר לתפקיד מנהל הדוקו-ריאליטי. את מנהל מחלקת הדרמה קובי גל רדאי השאיר בתפקיד. בהמשך ביטל דה פריס ביטל את פונקציית מנהל הפיתוח, וכל מחלקה הפכה אמונה על פיתוח התוכן שלה בעצמה.

לצד המינויים שערך דה פריס הוא גם ביטל כמה החלטות של קודמתו. הוא הפשיר את "המירוץ למיליון" והוביל רכישת פורמטים בהם של הקומדיה "משפחה מודרנית" שעדיין נמצאת בשלבי פיתוח, וגם את זה של The voice שהביא לזכיינית ממוצע רייטינג של 33.3%. גם הצלחת "מצב האומה" נזקפת לזכותו עם ממוצע חודשי שעלה על 25 אחוזי צפייה. ואולם, כל ההצלחות התרכזו בעונת שידורים אחת. עונה אחריה התדרדרה רשת חזרה לנתונים הנמוכים כאשר "רוקדים עם כוכבים" צללה ברייטינג לשיא שלילי של 13.8% וכך גם "משפחה חורגת". השעשועון "משאבת הכסף" שעלה רק לאחרונה, גם הוא פרי פיתוחו, גרד את 20 אחוזי הצפייה מלמטה.

ואם כל זה לא הספיק, ההחלטה האסטרטגית שהתקבלה בערוץ 10 - זאת לאחר הצלקת שנותרה בו עם ניסיונות השיבוץ החד פעמיים של "הישרדות" בימי השידור של קשת - להמשיך במלחמה מול החוליה החלשה רשת, החלה לגבות יותר ויותר קורבנות. במקביל, תכניות אחרות שהביא דה פריס לזכיינית כמו תכנית התחקירים "360" ושידורי TED – מצאו את דרכן החוצה מהמסך אחרי עונה אחת בלבד, ורכישות עתידיות כמו "דייטינג בחשכה" יאלצו עוד להוכיח עצמן בעתיד. כמו על הצלחת עונת השידורים הקודמת, כך גם על כשלון העונה הנוכחית חתום אילן דה פריס.

"אחד האנשים הנעימים והחביבים בסביבה, אבל זה לא מספיק"

"בשנות ה-90 אילן באמת עשה תוכן מדהים שהיה ממש להתקנא בו (דה פריס חתום על אייקונים כגון "לילה גוב", "החרצופים", "החמישייה הקאמרית", וסדרות דרמה מוצלחות כמו "פלורנטין" ו"זינזאנה"). זה היה יוצא דופן וההצלחה יוחסה לו ישירות. אבל צריך לזכור שמאז ועד שהגיע לרשת עברה תקופה ארוכה שבה הוא לא היה בעסקי הטלוויזיה", אומר לוואלה! ברנז'ה גורם וותיק בתעשייה, שכמו רבים אחרים לא התפלא על סיום החוזה עימו. "במצב של היום, אם אתה לא רודף אחרי קשת אתה לא במשחק, ואם אתה כן רודף אז אתה צריך להיות ממש בכושר. לכן", אומר הגורם, "הסיבה שבגללה הוא פרש מרשת היא שילוב של השניים: השוק שהשתנה והוא קצת נשאר מאחור, והלחץ התמידי והמעייף הזה שכנראה לא בשבילו. הרי טלוויזיה זה למשוגעים".

בהתייחס לעזיבה מצביע גורם לשעבר בזכיינית על סוגיית האופי האישי שנדרש מסמנכ"ל התוכן, האיש שקובע איך ייראה מסך הטלוויזיה מבוקר עד ערב. "אילן ידוע כאחד האנשים הנעימים והחביבים בסביבה. אבל זה לא מספיק כדי להילחם בתותחים של קשת ואבי ניר עם הצוות המוביל סביבו. אבל לא רק מולם – להפסיד גם מול ערוץ 10 שמבין השלושה נחשב הלוזר? לא היה סיכוי שהוא ימשיך". גורמים בסביבתו מתארים אותו כאינטלקטואל, נעים הליכות – אולם לא איש של מלחמה מהסוג ש"לוקח הובלה".

"אבי צבי צריך לצידו איש עם רקע חזק בטלוויזיה"

"אצל המתחרים בקשת התפקיד הזה פחות משמעותי, ומנהל התכניות שם הוא אפילו לא נחשב סמנכ"ל כי ברור לכולם שמי שאחראי על התכנים זה אבי ניר. ברשת זה עובד אחרת מהבחינה הזו", אומר לוואלה! ברנז'ה גורם המקורב לזכיינית. גורם אחר מחדד את ההבדלים: "אבי ניר עושה טלוויזיה כבר שנים ארוכות, אבי צבי הגיע מתחום אחר לפני שלוש שנים לתוך תחום חדש ולכן הוא צריך לצידו איש עם רקע חזק בטלוויזיה שצמח בתעשייה הזו". זה המקום לציין שבן הרוש שמחליף את דה פריס שימש כמפתח תכניות בערוץ 10 כבר בשנת 2005, ואת הפריים-טיים של רשת הוא מנהל מזה שנתיים. בעבר גם ניהל ערוץ טלוויזיה, את ניקולודיון.

"יכול להיות שהפרישה הזו מלמדת על מיזוג אפשרי לתוך ערוץ 10, שם אין לדינוזאור כמו אילן מה לעשות. יכול גם להיות שעל רקע המצב הכלכלי הגרוע של רשת, את חידוש החוזה שלו אחרי קיצוץ בשכר, הוא העדיף שלא לעשות", אומר הגורם. כך או כך, כפי שלוקח לתכנית לפחות שנה לעלות לשידור – כך הזמן שיעבור עד שניתן יהיה לקבוע: האם החילופים השבוע בצמרת הזכיינית הם סוף סוף המינוי הנכון שיביא לה יותר מעונת שידורים אחת של חסד - או עוד שלב בדרך המדשדשת לקראת מסך טלוויזיה ממנו, כך על פי הערכות רבות, תעלם אחת הזכייניות.

מרשת ומאילן דה פריס טרם התקבלה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully