וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 9 לא מוותר: "ועדת המדרוג אוחזת את עיני הציבור"

28.6.2012 / 13:00

לטענת מנכ"ל הערוץ לאוניד בלחמן, הוועדה יצאה במתקפה אישית, בלתי מבוססת וחסרת תקדים, ולא התייחסה לממצאי המחקר שהציג אודות תת ייצוג למגזר דוברי הרוסית במדידת הרייטינג

בערוץ 9 זועמים על תגובת ועדת המדרוג אתמול (רביעי), בהתייחס לטענותיהם בדבר ייצוג בלתי הולם למגזר דובר הרוסית באופן מדידת הרייטינג. כזכור, מנכ"ל הערוץ, המחזיק בכשליש מזכויות השידור למשחקי היורו - לאוניד בלחמן, העביר אתמול תוצאות מחקר בן חצי שנה שנערך עבורו על ידי פרופ' קמיל פוקס וד"ר אלק אפשטיין, וממנו עולה כי בשנתיים האחרונות חל שינוי בלתי מוסבר בנתוני הוועדה המתייחסים לערוץ 9 ולאוכלוסיית העולים דוברי-רוסית, "שאין לו הסבר סביר", כך לפי פוקס. "לא ניתן להסביר את הירידה החדה בשיעורי הצפייה בקרב אוכלוסיית העולים 18+ לעומת קבוצת הביקורת, אלא בשינוי משמעותי ומובהק סטטיסטית בתת הפאנל של העולים מבריה"מ לשעבר, כך שאחוזי הצפייה של הפאנל הזה עשויים לאמוד בצורה מוטה מאוד את הרגלי הצפייה של אוכלוסיית היעד", טען.

בתגובה לטענות שהשמיע בלחמן, מסרו בוועדה כי "נראה שערוץ 9 לא באמת מחפש את חקר האמת, אלא מנסה לתלות את הירידה בצפייה בו במערכת המדידה (בחזקת הרקדן הטוען כי הרצפה עקומה). לנוכח זאת אין שום הצדקה לבדיקה חיצונית, שממילא מתקיימת באופן שוטף על ידי פרופ' צבי גילולה מהאוניברסיטה העברית. כך או כך הם יכולים להציג בקשתם למליאת הוועדה וזו תדון בה כמקובל".

"לתדהמתנו", אמרו היום בערוץ, "גם לאחר שאנשי הוועדה קיבלו את הדו"חות לידיהם, החליטו לצאת במתקפה אישית, בלתי מבוססת וחסרת תקדים נגד הערוץ ומנהליו. ההשתלחות חסרת הרסן לא כללה שום התייחסות לממצאי הבדיקה, שכן כיצד יכול להיות שהוועדה למדה את הממצאים שנכתבו לאורך חצי שנה בשעתיים, והחליטה שהבדיקה לא מדויקת".

עוד מוסיפים בערוץ כי "לפני למעלה משבוע פרסמו אמצעי התקשורת מחקרים שערכה הזכיינית צ'רלטון, לבדיקת הצפייה במקומות ציבוריים. בתשובה לדרישה מפורטת להצגת הנתונים הועדה הסתפקה בתשובה המתבססת על בדיקה שערכה לפני שנתיים במסגרת משחקי המונדיאל והשיבה כי 'עיקר הצפייה במשחקי המונדיאל נעשית מהבית ולא במתכונת של צפייה חוץ ביתית". האם מה שהיה נכון לפני כשנתיים רלוונטי גם בימינו אנו?".

ד"ר אפשטיין ממכון הסקרים הגיב גם הוא לדברים: "מלבד ההאשמה חסרת כל בסיס כאילו פרופ' פוקס ואנוכי חיברנו, כל אחד בנפרד, ההתייחסות שהועברה לנו לוקה בבורות, באי דיוקים ובאי הבנה של תהליך הגיוס לפאנל, ומכאן גם המסקנות המוטעות אליהם מגיעים המחברים, אין בתגובה חצופה זו כל מסר ענייני. במה באה לידי ביטוי, כביכול, הבורות של פרופ' פוקס ושלי? מה הם אי-דיוקים? במה מתבטאת אי-הבנתנו של תהליך גיוס הפאנל? אין בתגובה חצופה זו כל רמז לתוכן ענייני, אלא האשמות מבישות שמכפישות את המאשימים יותר ממה שהן מכפישות את המואשמים. לפרופ' פוקס ישנו ניסיון מוכח של עשרות שנים במחקרי דעת קהל ולי ניסיון של למעלה מעשור במחקרים שונים בתחומי העלייה, הקליטה ודפוסי הזהות של העולים ועשרות פרסומים בתחום בשפות שונות בבמות בינלאומיות וישראליות יוקרתיות. בכל מקרה, כשאין כל התייחסות לתוכן הממצאים עצמם, אין כאן למה להגיב. זו שערורייה נוספת, שמתווספת לרשימת השערוריות, עליהן הצבענו".

בנוסף, בערוץ טוענים היום כי "הוועדה אוחזת את עיני הציבור, הממצאים אינם של ערוץ 9, אלא של פרופ' קמיל פוקס וד"ר אפשטיין. הם אינם נוגעים לערוץ 9, דווקא, אלא לאופן שבו הועדה מודדת את הצפייה של הציבור דוברי הרוסית. זה בעיקר נוגע לאמינות של נתוני הוועדה. הטענה של הוועדה כאילו אין להשוות בין הרגלי הצפייה של עולים לבין שאר חברי הפאנל 'כי מדובר בקבוצות שונות בעלות מאפיינים נבדלים', היא בדיוק הטענה שנבחנה על ידי המומחים, והופרכה. מתמיהה אף יותר היא העובדה שבעוד בתגובה הראשונה נאמר מטעם הוועדה כי היא תלמד את הממצאים, לא חלפה שעה עד שהיא פסלה אותם ללא הנמקה, בלי ללמוד אותם כלל. וכל זאת בסגנון שאינו מתאים לוויכוח מדעי וכלפי מי שהיא אמורה לפעול כשלוחה וכנאמנה שלה. הוועדה אינה יכולה להמשיך להסתתר מאחורי אמירות כגון 'בדקנו והכל בסדר'. זה לא בסדר, ומיטב המומחים אומרים זאת. ערוץ 9 דורש מהוועדה להתייחס לנתונים ברצינות ובכובד ראש ולנטרל את המימד הרגשי בנושא חשוב זה".

טרם התקבלה תגובת ועדת המדרוג לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully