וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי צבי: "קשת היא נבזית"

17.7.2012 / 14:11

כך לדברי מנכ"ל רשת, בדיון סוער שנערך הבוקר בוועדת הכלכלה של הכנסת ועסק בטענות הזכיינית כלפי קשת באשר לשימוש בערוץ 24: "תחת המעטפת של ערוץ מוזיקה, מתנהל מהלך קלוקל"

"קשת גורמים לנו נזקים של 54 מיליון שקלים בשנה. יש מולנו ערוץ שלא מוכר פרסומות ומפסיד כסף וכל זה כדי שאני אפסיד את אותם 54 מיליון שקלים. זה נגד החוק, אני מבקש שתאכפו את החוק, תשמרו עלינו", כך דברים שאמר מנכ"ל רשת, אבי צבי, בדיון שנערך הבוקר (שלישי) בוועדת הכלכלה של הכנסת ועסק בטענות רשת כלפי קשת. ברשת טוענים כי קשת מפרה את תנאי הזיכיון שלה כאשר היא משתמשת בערוץ 24 על מנת לפגוע ברשת ולהעביר צופים החוצה מערוץ 2 אל עבר הכבלים והלוויין.

צבי הציג בפני חברי הוועדה נתונים שהראו כי בימים מהם רשת משדרת, נמנעת קשת מפרסום בערוץ 24 על מנת למנוע זליגה של צופים לערוץ 2, וכן נתונים לפיהם היא משדרת את תכניותיה המובילות בימים בהם רשת משדרת. לפי צבי, בעת שידורי The voice הפסידה התכנית כ-7 אחוזי רייטינג בגלל מהלכיה האסטרטגיים של קשת אשר נוגדים, כך לפי הנתונים שהציג, את תנאי הרישיון שלה. "תחת המעטפת של ערוץ 24 כערוץ מוזיקה, מתנהל מהלך מקולקל שמשפיע על כל הטלוויזיה המסחרית. קשת היא נבזית - מי שולח צופים מהמסך שלו למסך אחר?", אמר צבי, והוסיף שלפי הנתונים שבידיו ערוץ 24 הפסיד בשנים האחרונות 30 מיליון שקלים. "זה נשמע לי הגיוני – אם זורקים דקות פרסום לפח, אז מפסידים", אמר בהתייחס לבחירתה של קשת לצמצם דקות פרסום בערוץ 24 בימים בהם היא משדרת.

"רשת מפסידה: ערוץ 10 מנצח אותה ערב אחרי ערב"

צבי הציג נתונים לפיהם קשת פוגעת גם בתכניות של חברת החדשות שנמצאת בבעלות משותפת של שתי הזכייניות. "קשת נלחמה איתנו על חברת החדשות וטרטרה אותנו לכנסת מאה פעם כדי להילחם על החברה – והיא פוגעת בה במכוון". צבי הציג נתונים לפיהם הרייטינג של "תכנית חיסכון" ושל המהדורה המרכזית נמוכים יותר בימי השידור של רשת, וייחס זאת לאופן שבו מפעילה קשת את ערוץ 24.

סמנכ"ל הרגולציה של קשת, טלי גורן, הגיבה לדברים. "ברבעון האחרון התגשמו חלומותיה של רשת. אין 'האח הגדול', אין ערוץ 20 – והנה היא הציגה שפל של שמונה שנים ברייטינג, וזה בלי תחרות. לא מצד ערוץ 20 ולא מצד 24", אמרה. אמש פנו אנשי קשת ליו"ר הרשות השנייה במכתב ובו טענו כי העובדה שרשת לא פרעה את חובה למדינה העומד על סך של 23 מיליוני שקלים – מונע מקשת לקבל החזרים תקציביים מהמדינה שהובטחו לה במקרה של עודף בגביית דמי התמלוגים.

"רשת מפסידה: ערוץ 10 מנצח אותה ערב אחרי ערב. הם החליפו בשנה האחרונה שבע פעמים את התכנית שמובילה לחדשות. אולפן שישי נמצא בקריסה כי התכנית שלפני והתכנית שאחרי מניבה רייטינג מביך – וגם זה בלי תחרות. לגלגל על כפתיו הצרות של ערוץ 24 את תחלואיה של רשת זה קצת מביך", אמרה גורן.

"יש בקשת נורמות התנהגות מבהילות"

יו"ר הוועדה כרמל שאמה הכהן הנחה את הרשות השנייה לטפל בסוגיה. "אנחנו לא רוצים שרשת תגיע למצב של ערוץ 10 בגלל תחרות לא הוגנת. אנחנו סומכים על הרשות השנייה באופן מלא ואנחנו רוצים לוודא שהדברים ייבדקו על ידכם ביסודיות. יש בקשת נורמות התנהגות מבהילות", הוסיף. מנכ"לית הרשות השנייה בפועל, איילת מצגר, אמרה כי הטענות של רשת הן חדשות, והן ייבדקו על ידם.

"אני מרגיש שאני מציץ לחדר המיטות של ערוץ 2", אמר בתגובה לדברים חבר הכנסת נחמן שי. "השאלה היא האם זה (ועדת הכלכלה ד.א.) המקום להציג את הדברים האלה אולי דילגתם על דרך ביניים – הרגולטור. אני לא חושב שהכתובת היא הבית הזה. אנחנו צריכים לסייע למשבר הכולל בשוק התקשורת, בגירושים הפומביים האלה - אני לא רוצה להתערב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully