וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם ברשות השידור על מד"א: הוריד כתבת מהטיסה לבולגריה ברגע האחרון

19.7.2012 / 16:53

במד"א טוענים מנגד, כי הכתבת היא זו שאיחרה לטיסה וכי לא ניתן היה להעלותה בגין חוסר מקום. ברשות השידור פתחו בתחקיר האירוע – שהותיר אותם ללא כתב של רשת ב' באזור בורגס

מדוע לא נשלחה כתבת רשת ב' לסקר את הפיגוע בבולגריה? ברשות השידור כועסים על מד"א וטוענים שאנשי הארגון הורידו את הכתבת דקלה אהרון מיוזמתם ממטוס הצוות הרפואי שהוזעק אמש לעיר בורגס על מנת לסייע בטיפול בפצועים, אליו הצטרפו עיתונאים, אולם במד"א טוענים מנגד כי הכתבת היא זו שאיחרה לטיסה וכי לא ניתן היה להעלותה בגין חוסר מקום.

כך או כך, לוואלה! ברנז'ה נודע כי ברשות השידור פתחו בתחקיר האירוע – שהותיר אותם ללא כתב של רשת ב' באזור האירוע.

עם היוודע דבר הפיגוע נגד ישראלים בבולגריה ארגנו במד"א צוות חירום שהוטס למקום. הצוות התארגן בבית מד"א סמוך לשעה שמונה בערב, ולמקום הגיעו גם כתבים שביקשו להצטרף למשלחת ולהתלוות אליה ולסקר את פעילותה. בקול ישראל שלחו את הכתבת דקלה אהרון שתתלווה אל המשלחת, אולם בהמשך הערב גילו כי דובר הארגון, זכי הלר, הורה לה לרדת מהמטוס והוא המריא לבולגריה בלעדיה. גורם ברשות השידור אמר היום לוואלה! ברנז'ה כי כתוצאה מכך רשת ב' לא סיקרה באופן עצמאי את פעילות הצוות של מד"א, ולצורך סיקור האירוע נעשה שימוש בשירותיה של יפעת גליק מהערוץ הראשון אשר הוטסה לבולגריה בטיסה סדירה.

"אפילו הצלם של מד"א לא עלה על הטיסה הזו"

בעקבות האירוע הורה מנכ"ל רשות השידור יוני בן מנחם למנהל הרדיו מיקי מירו לבצע תחקיר של נסיבות האירוע. בנוסף, הוא יצר קשר עם מנכ"ל מד"א אלי בין והביע בפניו את מחאתו. גורם ברשות אמר היום כי "אם יתברר שהאשמה על כך היא של מד"א, שיתוף הפעולה בין הגופים ייפגע. ברשות השידור לא יעברו על כך לסדר היום – אבל הנושא נמצא בבדיקה כעת".
ומנגד, במד"א, אומרים כי האשמה על כך היא של הכתבת.

המטוס, כך מספרים בארגון, היה עמוס בצוותים רפואיים ונותרו מקומות ספורים בלבד לכתבים ואלה שהגיעו ראשונים לבית מד"א זכו לעלות על הטיסה. "למעשה – נותרו עבור כתבים שלושה מקומות בלבד, אפילו הצלם של מד"א לא עלה על הטיסה הזו", אומר דובר הארגון זכי הלר. "כתבת קול ישראל הגיעה ישירות לשדה התעופה מבלי שנעשו עבורה ההסדרים הנדרשים כגון הסדרי הדרכון והביטוח".

"הכתבת הגיעה רבע שעה בלבד לפני ההמראה, ועשינו מאמצים עילאיים על מנת לסייע לה לעלות על הטיסה ולהשיג עבורה את האישורים הנדרשים. כמה דקות לפני ההמראה נוכחנו לדעת שחסר מקום אחד במטוס אשר היה עמוס בצוותים רפואיים. כיוון שכתבת קול ישראל הייתה האחרונה להגיע, לא הייתה ברירה אלא להוריד אותה מהמטוס", אמר הלר.

ברשות השידור בחרו שלא להתייחס לידיעה, אולם גורם ברשת ב' אמר היום כי: "מד"א החליטו להוריד מהטיסה את הכתבת אחרי שהיא כבר הייתה ישובה במטוס ודקות לפני שהיא אמורה הייתה לעלות לשידור. אם לא היה מקום, למה הושיבו אותה שם? למה הם לא הודיעו את זה מראש והיו מונעים ממנה לעלות אליו מלכתחילה? חבל שבמד"א לא מנעו מהכתבת את המבוכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully