וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחץ עזר: ה-BBC שינה את עמוד הפרופיל של ישראל

טל שלו

26.7.2012 / 1:05

באתר האינטרנט של הרשת עיטרה תמונת חייל צה"ל מתעמת עם פלסטיני את העמוד הישראלי, בעוד אירן וסוריה מוצגות באמצעות תמונות נופים ואנשים. כעת, מופיעה במקום תמונת תל אביב

ניצחון ראשון במאבק ההסברה הישראלית נגד רשת BBC: ביממה האחרונה שינתה רשת השידור הבריטית את התמונה המייצגת את מדינת ישראל בעמוד המידע המוקדש לכל מדינה באתר החדשות BBC News. תצלום חייל צה"ל המתעמת באופן אלים עם פלסטיני, שעיטר את העמוד הישראלי עד כה, הוחלף בתמונת "העיר הלבנה", הלא היא תל אביב.

במקביל לקמפיין שהחל השבוע בלשכת ראש הממשלה נגד החלטת BBC שלא להגדיר את העיר ירושלים כבירת ישראל בעמוד הפרופיל של המדינה באתר המיוחד של הרשת לרגל האולימפיאדה, התברר כי גם עמוד הפרופיל האינפורמטיבי של ישראל באתר החדשות של BBC מעלה חשד לסיקור מוטה של הרשת את ישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ראש הממשלה הביעו תרעומת חריפה על התמונה בפני נציגי הרשת בישראל, ושגרירות ישראל בלונדון פנתה אף היא להנהלת הרשת בבירה הבריטית/מערכת וואלה!, צילום מסך

בישראל חושדים כי תאגיד השידור הציבורי בבריטניה פועל תוך הטיה בסיקור הנעשה בישראל ביחס לסיקור שכנותיה. בעמודי הפרופיל של סוריה, לוב ואירן לדוגמה, הוצבו תמונות של נופים או אנשים ואילו בעמוד הישראלי הופיעה, כאמור, תמונה של עימות אלים בין חייל צה"ל לבין פלסטיני. בלשכת ראש הממשלה הביעו תרעומת חריפה על כך בפני נציגי הרשת בישראל, ושגרירות ישראל בלונדון פנתה אף היא להנהלת הרשת בבירה הבריטית. במקביל, התקבלו במשרדי BBC מאות תלונות בנושא בעקבות קמפיין בפייסבוק שיזם ארגון What Is RAEL, ארגון סטודנטים ישראלי המקדם נושאים של הסברה ודיפלומטיה, במסגרתו הופצה תמונה המשווה בין צילומי המסך של העמוד הישראלי והסורי ומתריעה על ההטיה הפוליטית המחשידה בהחלטות העריכה בפרופילים. התמונה זכתה לאלפי שיתופים, ומאות גולשים פנו בתלונה לעורכי הרשת בבקשה שישנו את התמונה.

"שמחים מאוד על תיקון העיוות"

"שמנו לב שגם הפרופיל האנציקלופדי של ישראל שגלוי לעיני כל בעצם מוטה פוליטית באופן מחשיד, ובטח בהשוואה לסוריה, שעם כל ההרג שמתחולל שם זוכה לתמונה של אנשים וילדים שמחים", סיפר לוואלה! חדשות עידו דניאל, ראש תחום מדיה ב-What Is RAEL, "שמנו את הפרופילים זה לצד זה וביקשנו לשתף את זה ולהתלונן לאתר כדי שיתקנו את המעוות, והיום גילינו שהחליפו את התמונה ואנחנו מאוד שמחים על כך". לדברי מייסד הארגון, אלון קמחי, סטודנט לתואר שני באוניברסיטת תל אביב, "בראייה שלי, תחום הניו-מדיה והיכולת להפיץ תכנים המראים לעולם את הסיקור המגמתי על ישראל הוא המשך לעבודתנו בחו"ל מול סטודנטים ואנשים שאינם ישראלים ואשר לרוב נחשפים לתכנים מוטים פוליטית באופן מכוון, מבלי יכולת לדעת זאת".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העמוד כעת/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשנים האחרונות הואשמה BBC בתדירות בסיקור מוטה ואנטי ישראלי, ובמהלך אינתיפאדת אל אקצה הרשת אף הוחרמה על ידי לשכת העיתונות הממשלתית וגורמי הממשל בשל האשמות קשות לסיקור לא מאוזן ופרו פלסטיני. רק לפני כשבועיים נאלצה הרשת לפרסם התנצלות רשמית על אופן סיקור הטבח באיתמר בשנה שעברה, בו נרצחו חמשת בני משפחת פוגל, ולהודות כי היקף הסיקור ובולטותו לא היו ראויים.

ישראל נגד ה-BBC - כל הכותרות
ה-BBC השמיטה את ירושלים בעמוד רשמי של ישראל
לימור לבנת פנתה לאלכס גלעדי להפעיל לחץ על ה-BBC
ביבי נגד ה-BBC: גם הוועד האולימפי מצטרף
הוועד האולימפי העולמי ל-BBC: שנו המידע על ישראל

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • bbc
  • הסברה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully