וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי האיומים: עובדי ההפצה של מעריב שיבשו את אספקת העיתון

27.7.2012 / 11:16

העובדים לא חילקו לחלק מהמנויים את המוספים של שישי אלא רק את עמודי החדשות: ”ההנהלה לא השאירה בפנינו שום ברירה”. מעריב: ”זה לא הזמן לאיים על החברה”

שיבושים הלילה בחלוקה ותפוצה של עיתון מעריב: עובדי ההפצה של העיתון שיבשו את הפצת העיתון של היום (שישי) ולא חילקו לחלק מהחנויות והמנויים את המוספים של שישי אלא רק את עמודי החדשות. אתמול, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה, הודיעו עובדי ההפצה כי הם חוששים מפני פיטורים המוניים עקב ביטול המהדורה היומית של העיתון, וטענו כי הנהלה חזרה בה מהתחייבותה לתת לעובדי ההפצה פיצויים מוגדלים במקרה שכזה. בעיתון אומרים בתגובה למהלך ולתזמון שלו, כי "זה לא הזמן לאיים על החברה".

950 עובדי מערך ההפצה של מעריב מועסקים תחת חברת הבת של הקבוצה, "גל הפצה", והם התאגדו לפני כשנה וחצי בהסתדרות. העובדים התאגדו לאחר שנודע להם כי בכוונת הקבוצה לערוך שינויים מבניים במערך ההפצה. במהלך התקופה האחרונה התנהל משא ומתן עם הנהלת מעריב באשר למקרה שבו תקיים ההנהלה פיטורים עובדים בשל שינויים ארגוניים. לטענת העובדים, הושגו הבנות עם הנהלת העיתון אולם זו חזרה בה מהן לאחרונה. העובדים דורשים פיצוי מוגדל באשר למקרה של פיטורים.

יו"ר איגוד עובדי הדפוס בהסתדרות, דוד גלנוס אמר היום כי "העובדים וההסתדרות מתנצלים בפני קוראי מעריב על שיבושי העבודה, אולם ההנהלה לא השאירה בפנינו שום ברירה".

"מדובר בעובדים שנתנו שנים רבות בחברה וכול מה שהם רוצים זה להבטיח לעצמם קיום מינימלי בכבוד לפחות לתקופה קצרה אם יפוטרו. אנחנו פונים להנהלה לחזור להתחייבותה כלפי העובדים ולא לנטוש אותם", דברי גלנוס.

בשבוע שעבר הנחה דירקטוריון מעריב את הנהלת החברה להציג בפניו תכנית עסקית חדשה, וזו עשויה לשנות לבלי היכר את פניו של העיתון. ההנהלה בוחנת בימים אלה אפשרות לצמצום היקף העיתון היומי המודפס במקביל לפיתוח המהדורה הדיגיטלית ואפליקציית האייפד עליהן עובדים בעיתון. בדיווח שהעבירה לבורסה הזהירה החברה כי "קיימת אי ודאות בדבר יכולת החברה לעמוד בהתחייבויותיה, וכן קיימים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של החברה כעסק חי", כלומר, בעל עתיד עסקי. הדיווח בא על רקע המשך צבירת ההפסדים של העיתון, אשר השנה המשיכו הכנסותיו לרדת.

גם באתר האינטרנט של מעריב nrg התנצלו בפני המנויים, הודיעו להם כי לא יחויבו על העיתון והציעו להם את הגרסה האלקטרונית של העיתון בחינם. "מנויות ומנויים יקרים, לצערנו הרב חלו הבוקר שיבושים קשים באספקת העיתון מעריב – עקב עיצומי עובדי הפצת המנויים", נכתב בהודעה שהועלתה לאתר. "אנו מתנצלים על עוגמת הנפש וכמובן לא נחייב על עיתון יום שישי. נעשה הכל כדי לחדש את ההפצה כסדרה. הנכם מוזמנים לעיין בגיליון האלקטרוני באתר nrg מעריב".

ממעריב נמסר בתגובה: "עקב עיצומים של עובדי הפצת המנויים, חלו שיבושים קשים בהפצת העיתון מעריב הבוקר, יום שישי 27 ביולי 2012. אנו מתנצלים בפני המנויות והמנויים על עוגמת הנפש ונעשה הכול כדי לחדש את ההפצה כסדרה בהקדם האפשרי. הנהלת העיתון רואה בחומרה רבה את הפעולה האלימה של עובדי הפצת המנויים, ואת הפגיעה הבוטה שביצעו במקור פרנסתם ובפרי עמלם של מאות עיתונאים ועובדי העיתון".

  • עוד באותו נושא:
  • מעריב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully