וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנחם בן הודיע על פרישתו מ"סדר יום"

30.7.2012 / 11:42

בהודעה ששלח בן למנהל קול ישראל מיקי מירו כתב: "אין לי מושג אם התכוונתם להזמין אותי שוב לקרן נויבך וזה גם לא חשוב, כי בשלב זה כבר אין לי שום עניין לשדר בתכנית"

יח"צ - חד פעמי

"המלחמה כאן היא בין מי שרוצה לפתוח פתחים לשידור הציבורי לבין מי שרוצה לחסום את החלונות ולהגיד שמה שהיה זה מה שצריך להיות", אומר היום מנחם בן על המחאה שנפתחה נגד צירופו וצירוף המנחים האחרים לתכנית "סדר יום". "זה הגיע למימדים קיצוניים. אף אחד לא הציע לי לפרוש ואף אחד גם לא הבטיח לי שאני אמשיך – למרות שזו הייתה הודעת רשות השידור".

בן אומר את הדברים מספר שעות לאחר הודעתו הבוקר למנהל קול ישראל מיקי מירו ולמנהל רשת ב' יאיר קורן כי הוא פורש מצוות המגישים האורחים בתכנית "סדר יום", כפי שדווח לראשונה בוואלה! ברנז'ה. בן היה המגיש הראשון שעל צירופו לתכנית הוחלט על ידי הנהלת הרדיו, וההחלטה עוררה ביקורת ציבורית קשה.

בפנייתו למנהלים כתב בן כי להפגנות המחאה אין קשר להחלטתו, וכי זו נובעת מהתחושה כי המקום שניתן לו בתכנית הוא מקום שולי. "אין לי מושג אם התכוונתם להזמין אותי שוב לקרן נויבך וזה גם לא חשוב, כי בשלב זה כבר אין לי שום עניין לשדר בתכנית", כתב בן. "לא בגלל המחאות (להיפך) אלא משום שאין לי עניין להיות אורח שולי בתכנית כפי שהפך להיות במשדרים האחרונים תפקיד המנחה האורח. עוד אמר הבוקר בן כי הסיבה לפרישתו כי הבמה המצומצמת שניתנה, לטענתו, לאורחי התכנית. "אכן היה נדמה לי מן המעט שהאזנתי בימים האחרונים שלא ניתנה למנחים האורחים שהשתתפו בתכנית - ד"ר מרדכי קידר ומאיר עוזיאל - אפשרות למעורבות משמעותית", אמר. "אולי אני טועה. מכל מקום, איבדתי את התשוקה, ואני לא עושה דברים בלי תשוקה. אני מאחל לקרן נויבך המשך האזנה לתכניתה הטובה והחשובה".

גם יו"ר איגוד הבימאים לשעבר, וממובילי המאבק נגד שיבוץ מגיש אורח ב"סדר יום" הגיב היום על החלטתו של בן. לדבריו, שיבוצו הוא רק חלק ממהלך כולל יותר המתרחש ברשות השידור. "ממשלת ישראל משתלטת על השידור הציבורי ועל כל תכנית שיש בה קצת ביקורת חברתית, כלכלית. לאזן מבחינתי זה לצנזר".

"אנחנו שומעים על אנשים מתוך הרשות מדברים על שלטון אימה, פחד, מפחדים שיפטרו אותם – זה עבר את הגבול. זו לא קרן נויבך והתכנית שלה, זה שלטון אימה בשידור הציבורי", הוסיף בלייר.

עיתונאים ופעילים חברתיים עדיין מפגינים מדי בוקר מול מתחם אולפני קול ישראל בתל אביב ממנו משודרת התכנית, בהנחיית קרן נויבך. בן אינו הראשון שמודיע כי לא ישוב להגיש את התכנית כמגיש אורח. בימים האחרונים הוצבו כמגישים ב"סדר יום" אורחים נוספים אשר דעותיהם הפוליטיות מזוהות עם הימין: שגריר ישראל במצרים לשעבר יצחק לבנון, המזרחן ד"ר מרדכי (מוטי) קידר חבר מפלגת "הבית הלאומי", והסטיריקן ופרשן "מקור ראשון" מאיר עוזיאל. גם קידר וגם לבנון הודיעו אחרי הגשה אחת כי הם אינם מעוניינים להמשיך ולהגיש את התכנית.

תגובת רשות השידור לדברים טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully