וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל היום": "ידיעות אחרונות הוא האחרון שיכול להטיף מוסר, ערכים או יושר"

30.7.2012 / 17:46

בתגובה להאשמות בכירים ב"ידיעות אחרונות" את "ישראל היום" בגל הפיטורים שצפוי בקבוצה, מוציא הערב האחרון תגובה חריפה כלפי המתחרים: "טוב יעשו אם יבדקו קודם את מחדליהם"

מלחמת העיתונים היומיים עולה מדרגה. החינמון מבית אדלסון "ישראל היום" מוציא הערב (שני) תגובה חסרת תקדים בחריפותה כלפי האשמות בכירים ב"ידיעות אחרונות" את המודל הכלכלי החינמי שלו בגל הפיטורים הקרוב הצפוי בקבוצה, אודותיו פורסם הבוקר לראשונה בוואלה! ברנז'ה.

בהודעה מיוחדת שהוציא העיתון לתקשורת, נכתב: "חבל על עובדי ידיעות אחרונות, שמוצאים עצמם כלי-משחק בידי נוני מוזס ואנשיו, המזילים דמעות תנין בניסיון למצוא אחראים לכישלונותיהם. ידיעות אחרונות הוא האחרון שיכול להטיף מוסר, ערכים או יושר בתחום העיתונאי וגם העסקי".

ב"ישראל היום" מדגישים כי "ירידת התפוצה והחשיפה של ידיעות אחרונות, מעריב והארץ החלו כבר בתחילת שנות ה-2000, הרבה לפני שישראל היום יצא לאור. כך גם לגבי ירידת הרווחים: הפעם האחרונה שבה דיווח "מעריב" לבורסה על רווח לעיתון היתה ב-2004, ומאז עבר העיתון להפסדים של עשרות מיליוני שקלים בשנה, ואף יותר, וההפסדים הולכים ומעמיקים. עד כה, לפי דיווחי "מעריב" לבורסה, הם מסתכמים ביותר מחצי מיליארד שקל, "ישראל היום" יצא לאור לראשונה ב-30 ביולי 2007, לפני חמש שנים בדיוק".

"ישראל היום הציע לקוראים אלטרנטיבה ציונית, ישראלית ופטריוטית, בניגוד לקו המאפיין את כלי התקשורת האחרים – ולכן הצליח, ויצליח", כותבים בהודעה עורכי העיתון, ומוסיפים כי זאת בזכות "מודל שונה ממה שהיה נהוג בעתונות הכתובה עד להופעתו, לנוכח ריבוי אמצעי המדיה ובעיקר בניו-מדיה המציעים לקוראים תכנים ללא תשלום".

בעיתון מתייחסים גם לגל הפיטורים בעיתונות. "הקמת ישראל היום הכניסה תנופה חדשה לתחום העיתונות המודפסת, יצרה מאות מקומות עבודה חדשים, ובניגוד למגמת הירידה בקריאת עיתונים בעולם הגדילה את סך כל קוראי העיתונות המודפסת בישראל".

"כניסתו של ישראל היום לתחרות גם הביאה לכך שמשקיעים נוספים הזרימו כסף לשוק התקשורת, הן למעריב והן להארץ. הדפסת ישראל היום הזרימה גם היא כסף לתחום הדפוס. אולם העובדות הן, לפי 5 סקרי TGI רצופים, שהציבור מעדיף את ישראל היום, שכבר שנתיים וחצי מוביל בתחום כעיתון הנקרא ביותר בישראל.

"טוב יעשו ידיעות אחרונות, מעריב ודומיהם אם יבדקו את מעשיהם ומחדליהם, ישאלו עצמם כיצד איבדו במו ידיהם מאות מיליוני שקלים, ויפסיקו לחפש את אשמת כישלונם במקומות אחרים", מסכמים בעיתון.

"אסופת עמודים המתחזה לעיתון"

בידיעות אחרונות בחרו שלא להתייחס לדברים, אולם גורם בעיתון אמר לוואלה! ברנז?ה: ?האמירה כי הציבור מעדיף את "ישראל היום" מדוייקת פחות או יותר כמו הכותרות הראשיות שמנפק החינמון מידי יום. הרי ברגע ש"ישראל היום" ניסה לגבות כסף עבור מנוי, קוראיו העדיפו לוותר על אסופת העמודים, המתחזה לעיתון. מי שקורא "ישראל היום" עושה זאת רק כי הוא בחינם. נקודה. ראש הממשלה, המרבה להיות מצוטט ב"ישראל היום" אמר השבוע בקשר למצב הכלכלי כי אין ארוחות חינם. אנחנו סבורים כי גם אין עיתונים חינם?.

טרם התקבלה תגובת מעריב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully