וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה תלונת לינדנשטראוס נגד רוני דניאל: "היה מאוזן ואף נטה לטובתו של המבקר"

31.7.2012 / 11:36

כזכור, מבקר המדינה לשעבר הגיש תלונה לרשות השנייה בה טען כי בסיקור פרשת מסמך הרפז דניאל תקף אותו אישית. נציב פניות הציבור ברשות: "הכתב מביע את דעתו כפרשן בדרכו"

נדחתה תלונת מבקר המדינה לשעבר, השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס, נגד הכתב והפרשן לענייניי ביטחון של חברת החדשות של ערוץ 2 רוני דניאל. לינדנשטראוס הגיש תלונה לנציב פניות הציבור של הרשות השנייה, דוד רגב, ובה טען כי במשך חודשים ארוכים, בסיקור פרשת מסמך הרפז, דניאל תקף בדיווחיו אותו אישית ואת משרד המבקר. על פי התלונה, דניאל פעל מתוך אג'נדה והשמיע הערות חסרות בסיס כתוצאה מכך ש"העובדות אינן ידועות לו". לינדנשטראוס אף טען כי דניאל לא פנה אליו לקבל תגובה ולו פעם אחת. לאחר בדיקה של הדיווחים קבע הנציב כי לא רק שהסיקור של דניאל היה מאוזן – הוא אפילו היה נטוי לטובתו של לינדנשטראוס.

בחברת החדשות של ערוץ 2 מסרו בתגובה לטענות, כי דיווחיו של רוני דניאל הסתמכו ומסתמכים על מידע עובדתי שהועבר אליו הן ממשרד מבקר המדינה והן ממקורות אחרים. באשר לדעות שהביע דניאל, נמסר לנציב הפניות כי דניאל נוהג להביע דעה בנושאים השונים שהוא מסקר, וכי במקרים בהם מובעת דעה פרשנית אין צורך לפנות ולקבל תגובה, וכאשר מדובר בדיווח פרשני – נהג דניאל כמקובל לפי הסטנדרטים העיתונאיים.

"אין מקום להעיר לכתב על סגנונו"

במסגרת בדיקת טענותיו של לינדנשטראוס בחן הנציב תשע ממהדורות חברת החדשות, בהן הובאו דיווחים אודות משרד מבקר המדינה. מסיכום הצפייה המדגמית עלה כי בארבע מהמהדורות, הדיווח - לרבות הביקורת שהובאה - היה ענייני וכלל מנגד תגובה של משרד המבקר או לחילופין הבעת עמדה נגדית של אחד המשתתפים בדיון שתמך בעמדת המבקר, בשתיים מהמהדורות הביקורת הייתה דעתנית יותר מצדו של רוני דניאל, אם כי היא אוזנה בתמיכה בעמדת המבקר על ידי משתתפים אחרים בדיון באולפן, ובשתיים מהמהדורות הביע רוני דניאל תמיכה בהחלטות המבקר. בתכנית האחרונה שנצפתה המבקר עצמו התארח באולפן והתייחס לדברים.

"מניתוח הצפייה המדגמית אני מוצא כי הסיקור של הכתב רוני דניאל ושל מערכת חברת החדשות את המבקר בכלל ובפרט בפרשת הרפז, היה מאוזן ואף נטה לטובתו של המבקר", כתב נציב פניות הציבור של הרשות השנייה דוד רגב. "בכל המקרים בהם הייתה ביקורת על המבקר ניתנה גם דעה התומכת בו או לחילופין תגובת משרד המבקר".

"באשר לטענה על אג'נדה אישית של הכתב רוני דניאל כנגד המבקר ועל השמעת הערות ציניות מצדו כנגדך, הכתב רוני דניאל מביע את דעתו כפרשן בדרך דעתנית וייחודית לו. אני סבור שאין מקום להעיר לכתב על סגנונו, כל עוד דבריו לא ביזו או השפילו את הצופה או המתלונן. במקרה זה מצאתי כי בשקלול הסיקור לאורך כל החודשים האחרונים סיקר הכתב את עבודת המבקר בהגינות ולעיתים אף בחיוב. לא מצאתי כי הערותיו היו פוגעניות, מבזות או משפילות", כתב רגב ללינדנשטראוס.

בחברת החדשות של ערוץ 2 בחרו שלא להתייחס לדברים, ורוני דניאל בחר שלא להגיב לידיעה. דובר משרד מבקר המדינה, שלמה רז, טען שהוא אינו מכיר את הפרטים וסירב להתייחס למקרה בנימוק שהתלונה לא הוגשה מטעם משרד המבקר המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully