נושאים חמים

מחאת "סדר יום": פעילים הפגינו מול ביתו של נתן אשל; חסמו את מכוניתו של גילת

המפגינים טוענים כי אשל עומד מאחורי מהלך "האיזון" בתכניתה של קרן נויבך. מאוחר יותר עברו למתחם הרשות ברחוב וחסמו את רכבי אנשי הנהלת רשות השידור שניסו להיכנס למקום

חדשות מתפרצות לפני כולם הורידו עכשיו הורידו עכשיו להורדת האפליקציה מ-Google Play להורדת אפליקציה מ-AppStore

הפגנת "סדר יום" המתקיימת מדי בוקר מול אולפני קול ישראל בתל אביב נערכה הבוקר מול ביתו של נתן אשל, מי שהיה ראש לשכתו של בנימין נתניהו. המפגינים טוענים כי הוא האדם שעומד מאחורי המהלך האחרון ליצור "איזון" בתכניתה של קרן נויבך ולשלב בה דמויות המזוהות עם הימין הפוליטי – למרות שמדובר בתכנית אקטואליה ולא בתכנית דעות.

כ-20 מפגינים הגיעו בשעת שידור התוכנית למקום, בהם גם עיתונאי "ידיעות אחרונות" יהודה נוריאל, בני הזוג רן שריג ודנה ספקטור, במאי "מחוברים" דורון צברי ובמאי "שביתה" רני בלייר. עוד נכחו במקום הפעיל החברתי אלדד יניב, עיתונאי חדשות 10 מיקי רוזנטל, וחברת מועצת הרשות השנייה מירב אלוש לברון.

עם היוודע על כינוס מיוחד של הוועד המנהל של רשות השידור, עברו המפגינים למתחם הרשות ברחוב קלמן מגן. המפגינים התקבצו בכניסה למתחם וחסמו את רכבי אנשי הנהלת רשות השידור שניסו להיכנס למקום. המפגינים קראו למנכ"ל הרשות יוני בן מנחם אשר הגיע למקום לצאת מרכבו ולשוחח עמם – אך הוא לא התייחס לקריאות. למקום הגיע גם יו"ר רשות השידור ד"ר אמיר גילת, ולאחר שמכוניתו נחסמה על ידי המפגינים הוא יצא ונכנס למתחם ברגל – כאשר אלה מקיפים אותו וקוראים קריאות בגנותו. הוא סרב להתייחס לדבריהם.

למקום הגיע גם יואב הורוביץ, חבר הועד המנהל של רשות השידור, פעיל מפלגת הליכוד ולשעבר ראש המטה של בנימין נתניהו ומי שהיה בעבר המועמד של נתניהו לתפקיד יו"ר הרשות. הורוביץ ניאות לשוחח עם המפגינים, ואמר להם כי הוא מביע בהם תמיכה.

עיתונאים ופעילים חברתיים מפגינים מדי בוקר מול מתחם אולפני קול ישראל בתל אביב ממנו משודרת "סדר יום". השבוע הודיע מנחם בן אינו כי לא ישוב להגיש את התכנית כמגיש אורח. בימים האחרונים הוצבו כמגישים ב"סדר יום" אורחים נוספים אשר דעותיהם הפוליטיות מזוהות עם הימין: שגריר ישראל במצרים לשעבר יצחק לבנון, המזרחן ד"ר מרדכי (מוטי) קידר חבר מפלגת "הבית הלאומי", והסטיריקן ופרשן "מקור ראשון" מאיר עוזיאל. גם קידר וגם לבנון הודיעו אחרי הגשה אחת כי הם אינם מעוניינים להמשיך ולהגיש את התכנית.