וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי מליאת הרשות מאיימים: נפנה ליועמ"ש בנושא נויבך

1.8.2012 / 12:52

במליאה טוענים שההנהלה הנוכחית מקבלת החלטות שלא על פי כללי מנהל תקין, וכועסים על היו"ר גילת שלא נענה עד כה לבקשתם לקיים דיון בנושא למרות שאספו מעל 20 חתימות כנדרש

מוסדות רשות השידור על סף פיצוץ: חברי מליאת רשות השידור, הגוף המפקח על פעילות רשות השידור ומורכב מנציגי ציבור, מאיימים הבוקר (שלישי) כי יפנו ליועץ המשפטי לממשלה וידרשו ממנו להתערב בסוגיית השינויים בשידורי קול ישראל ובהחלטות הנהלת הרשות בנושא. במליאה טוענים שההנהלה הנוכחית מקבלת החלטות שלא על פי כללי מנהל תקין, וכועסים על יו"ר הרשות אמיר גילת שלא נענה עד כה לבקשתם לקיים דיון מיוחד ולדון בסוגיה.

על מנת לבצע כינוס מיוחד של המליאה יש צורך ב-20 חתימות של חבריה, וחתימות אלה אכן נאספו. למרות הדרישה שהועברה לגילת – הוא טרם הכריז על כינוס. במקום זה הוחלט לכנס הבוקר את הוועד המנהל של הרשות לדיון בשם ?פגיעה בתכנית סדר יום של קרן נויבך מטעמים שעל פניו נראים בלתי מוצדקים ושאינם ראויים לשידור הציבורי?. נציגי הציבור רואים בצעד זה "עקיפה" של סמכותם וייתור הלכה למעשה של המליאה המפקחת. הם דורשים מגילת שלא לקבל כל החלטה בוועד המנהל בנושא, לפני דיון של המליאה בעניין. "באם לא תענה דרישתנו, נאלץ לפנות ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לסייע בידנו למימוש זכויותיו החוקיות", הודיעו הבוקר לגילת.

אחר מחברי המליאה אמר הבוקר כי גילת פועל בניגוד לחוק. "ליו"ר אין כל סמכות למנוע מחברי המליאה לדון בעניין מסוים; אין לו גם כל סמכות להודיע לי - ולכולנו - כי העניין יידון רק לאחר "הכנות" כלשהן אצל היו"ר, אצל המנכ"ל, או אצל המבקר. לא כך קבע המחוקק", אמר חבר הוועד.

חברי מליאת רשות השידור, אשר מינויים אושר על ידי הממשלה הם אסתי אפלבאום-פולני, אפרים באוך, אריה הולצר, אלה פרקיס, גאולה אבידן, גלילה אלקרנאוי, דבורה הנדלר, דן דייקר, ארבל גנץ, נגיסט מנגשה, וופא פאהום זועבי, טלי איכנולד, יואב הורוביץ, יוסף דרמר, ילנה זינשטיין, יעקב נווה, יעקב בורובסקי, יפעת זמיר, לנה קריינדלין, ששון יונה, קובי אוז, נמרוד לב, נורית ירדני לוי, דוד חיון, חני פרי, שירין חאפי, בלהה כהנא, אנטון איוב, עאטף כיוף ורומן פולונסקי.

במקביל, הפגנת "סדר יום" המתקיימת מדי בוקר מול אולפני קול ישראל בתל אביב נערכה הבוקר מול ביתו של נתן אשל, מי שהיה ראש לשכתו של בנימין נתניהו. המפגינים טוענים כי הוא האדם שעומד מאחורי המהלך האחרון ליצור "איזון" בתכניתה של קרן נויבך ולשלב בה דמויות המזוהות עם הימין הפוליטי. בהמשך הבוקר עברו המפגינים למתחם רשות השידור בתל אביב שם התקיים, כאמור, כינוס הוועד המנהל.

"יו"ר הרשות יכנס את המליאה לישיבה שלא מן המניין"

מרשות השידור נמסר היום כי "יו"ר הרשות, ד"ר אמיר גילת, דיווח היום לחברי מליאת רשות השידור כי כבר לפני מספר ימים הנחה את מבקרת הפנים לבדוק את התנהלות הגורמים הרלוונטיים סביב שיבוץ מגיש אורח בתכנית "סדר יום" ברשת ב', כמו גם את תהליך קבלת ההחלטות ואת אופן בחירת המגיש האורח. הבדיקה תסתיים בתוך ימים אחדים, ותשמש מצע לדיון אחראי ושקול של המליאה בנושא".

עוד נמסר מהרשות כי הוועד המנהל של רשות השידור אישר היום את הסכם הרפורמה, לקראת החתימה ביום ראשון הקרוב, ה-5 באוגוסט 2012. "כפי שהבטיח היו"ר עוד בשבוע שעבר, תתכנס מליאת רשות השידור לישיבה שלא מן המניין בנושא התכנית "סדר יום" ברשת ב'. הישיבה תיערך ביום רביעי הבא".

יו"ר הרשות, ד"ר אמיר גילת: "השידור הציבורי יקר לכולנו ואנו צריכים לשמור עליו. איננו מתעלמים מהאירועים האחרונים והם נבדקים ויידונו במוסדות הרשות. חברי המליאה עושים את עבודתם נאמנה בכך שהם מעלים לדיון את נושא האיזון בשידורים. לבקשתי, בדקה ועדת האתיקה במשך כשנה את הנושא, ותגיש המלצותיה למליאה. חברי המליאה, כנציגי ציבור, ידונו במסמך ויחליטו על מדיניות הרשות בנושא. חברי מליאת הרשות מופקדים על הפיקוח על הנהלת הרשות ומחויבים לשמירה על מקצועיות ואיזון בשידור."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully