וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי מחאת "סדר יום": "נפוצץ את טקס החתימה על הרפורמה"

4.8.2012 / 21:33

במהלך הסופ"ש נערכו יוצרים ועיתונאים להפגין באירוע שתקיים הרשות בלוד: "זהו נשף מסכות שמטרתו הונאת הציבור". במקביל בת"א, מערכת החדשות של "קול ישראל" תושבת

מחר בצהריים (ראשון) יתקיים בעיר לוד טקס חתימת הסכם הרפורמה ברשות השידור, הסכם אשר פרטיו האחרונים גובשו בשבועות האחרונים בין הנהלת רשות השידור לבין אנשי משרד האוצר ולשכת ראש הממשלה. מבחינת רשות השידור היציאה לרפורמה הינה הישג אדיר שימנע את קריסתה הסופית – אולם יש מי שמתכוון לשבש לרשות השידור את החגיגות, הנערכות בצל עננה כבדה של טענות להתערבות פוליטית בתכנים, פגיעה בחופש העיתונות, מחנאות פנימית ופגיעה בזכויות העובדים.

הבמאי דורון צברי, לשעבר יו"ר איגוד הבימאים, הוא ממובילי המבקרים של רשות השידור כבר מזה עשור. סרטו "המדריך למהפכה" עסק בניסיונות להפריד את הרשות מהעולם הפוליטי, והוא ממובילי משמרות המחאה שהתקיימו בשבועות האחרונים מול אולפני קול ישראל בתל אביב. את המחאה הזו מתכוון צברי לקחת מחר צעד אחד קדימה "אני מתכוון להיות שם בטקס החגיגי ולעשות ככל שביכולתי, במסגרת החוק, על מנת לשבש את החגיגות הכוזבות", כתב במכתב פתוח בו נימק את ההחלטה – וקרא לפעילים חברתיים ועיתונאים לחבור אליו ולפוצץ את הטקס.

"הבעיה המרכזית ברשות השידור, והסיבה העיקרית לסיאוב שאוכל אותה מבפנים הוא הניהול הפוליטי של הרשות", מנמק צברי. "ניהול פוליטי משמעו שההחלטות הניהוליות של מנהלי הרשות כמעט אף פעם לא נובעות משיקול מקצועי או ענייני אלא פוליטי. עובד בינוני או גרוע שמשתייך למחנה הנכון (זה שבשלטון) לעולם יועדף על פני עובד מצטיין שמגלה עצמאות יתרה או ביקורתיות כלפי השלטון. עיתונאי שמגלה עצמאות ייתרה או יוביל קו ביקורתי כלפי מדיניות הממשלה מהווה סכנה למנהלי הרשות – עלול להרגיש את הפוליטיקאים! – ולכן הם יעשו ככל שביכולתם על מנת להשתיקו. ראו מקרה קרן נויבך והניסיונות של מנהלי הרדיו להשתיקה באמצעות מנחים מאזנים, כדי שחס וחלילה המאזינים לא יתחילו לחשוב שיש אלטרנטיבה או אמת אחרת מזו שמציג השלטון".

בת"א: כל מערכת החדשות של קול ישראל תושבת

צברי מכוון את האצבע המאשימה ישירות לשר הממונה על רשות השידור – בנימין נתניהו. "למעשה, כשחושבים על זה, ביבי נתניהו הוא האדם היחיד במדינה שמקבל תמורה בעד האגרה. השידור הציבורי – שלו ובשבילו", הוא אומר, ומספר כי בתקופת ממשלת אולמרט עברה בקריאה ראשונה בכנסת הצעת חוק ממשלתית אותה יזמו איגודי היוצרים, שהפרידה בין הרשות לבין הפוליטיקאים. "עם עלייתה של הממשלה הנוכחית לשלטון היא הפילה את הצעת החוק הזו וקידמה, במקומה, תיקון לחוק שמחזק את אחיזת הפוליטיקאים ברשות", אמר צברי.

"מדוע בממשלה של 36 שרים וסגני שרים ביבי מתעקש להחזיק גם ברשות השידור? משום שהוא מבקש להשתלט גם על השיח התקשורתי ולהשתיק את כול הקולות המתנגדים למדיניותו. לנתניהו לא מספיקה השליטה של ישראל היום, העיתון שמממן פטרונו שלדון אדלסון, בתפקידו כשר האחראי על רשות השידור במקביל לניסיונות חקיקה שמצמצמים את חופש העיתונות וחופש הביטוי – הוא מגביר את אחיזתו גם בתקשורת האלקטרונית".

לטענת צברי, ולצידו פעילים חברתיים, יוצרים ועיתונאים, הטקס החגיגי שיתקיים בצהרי יום ראשון הוא "נשף מסכות שמטרתו הונאת הציבור, משום שהדבר הכי חשוב ברפורמה – ניתוק הרשות מהפוליטיקאים – בוטל. כותב צברי.
צברי ופעילים אחרים קראו היום, בתפוצת מיילים נרחבת וברשתות החברתיות להצטרף אליהם לשיבוש הטקס, והם צפויים להתאסף לקראתו ליד בניין העירייה הישן של עיריית לוד שם הוא ייערך. במקביל, בתל-אביב, כל מערכת החדשות של קול ישראל תושבת. התכניות המשודרות מתל אביב ובהן "סדר יום", "הכל דיבורים" ו"צבע הכסף" – לא ישודרו. כל העיתונאים הפועלים בתל אביב יגיעו אמנם לעבודה, אולם לא ייקחו חלק בתכניות וביומני החדשות.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "אנו מצרים על התנהלותם של גורמים המדברים בשם הדמוקרטיה והפלורליזם בשעה שהם דורסים ברגל גסה על כל העקרונות הללו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully