נושאים חמים

"מנהיג באופוזיציה הסורית קיים קשרים עם ערוץ 10"

העיתון אל-אכבר חשף התכתבות מיילים בין פרופ' בורהן גליון, שהודח מראשות המועצה הסורית הלאומית, לבין ערוץ 10 בנוגע לריאיון עם עורך חדשות החוץ נדב איל

עד כמה חמורה נחשבת בסוריה התכתבות עם עיתונאי ישראלי אפשר ללמוד מפרשה שחשף העיתון הלבנוני אל-אכבר, שהאשים את ראש המועצה הלאומית הסורית לשעבר פרופסור בורהן גליון בקיום מגעים לריאיון עם עורך חדשות החוץ של ערוץ 10 נדב איל. על אף שבורהן סירב בסופו של דבר להתראיין, די היה בעצם חשיפת המיילים כדי להכתים את שמו באופן קשה.

במאי האחרון התפטר פרופסור בורהן גליון מתפקידו כראש המועצה הסורית הלאומית, האופוזיציה למשטרו של בשאר אסד. הגרסה הרשמית לצעד שנקט גליון הייתה כי הולכת וגוברת ביקורת חריפה כלפי שיטת ההנהגה שלו. אך עיתון אל-אכבר הלבנוני פרסם לאחרונה עשרות מיילים פרטיים של גליון, ומאשים אותו בשורת האשמות חריפה – במינוחים מקומיים –תככים באופוזיציה, קבלת כסף מקטאר, אך גם "בהתכתבות עם כתב של ערוץ 10 הישראלי". "המיילים", מאשים אל-אכבר, "כוללים התכתבות עם כתבת של ערוץ 10 הישראלי שביקשה ריאיון עם גליון".

"הוכחה לכאורה לבוגדנותו של ראש המועצה הסורית"

מדובר במכתב ששיגרה עמנואל אלבז, מדסק החוץ של ערוץ 10, שבו ביקשה לקיים ריאיון בין גליון ובין עורך חדשות החוץ נדב איל. אל-אכבר עוסק בהרחבה בהתכתבויות חדשות 10 עם לשכת גליון, הוכחה לכאורה לבוגדנותו של ראש המועצה הסורית של האופוזיציה לאסד. בהמשך הידיעה מופיע אזכור שני של ערוץ 10, הפעם עם ציטוטים של המכתבים שנשלחו מטעם דסק החוץ של ערוץ 10 לגליון והתשובה של משרדו.

וכך כתוב בעיתון: "ב-14 באוקטובר 2010, מזכירתו של גליון קיבלה מייל מטעם כתבת של ערוץ 10 הישראלי, עמנואל אלבז, בו היא ביקשה ראיון עם גליון. המייל מראה כי הוא נשלח לאחר שהתקיימה שיחת טלפון בין השתיים. אלבז ציינה שהמוסד בו היא עובדת מוכר בישראל כבעל סטנדרטים עיתונאים גבוהים ונחשב לקול מודרני, ביקורתי וחזק של העיתונות בישראל.

מזכירתו של גליון הראתה לבוס שלה את המכתב והשיבה כך: 'פרופסור גליון מודה לך על מכתבך. מחמת אילוצי לוח זמנים, קשה יהיה לנהל ראיון כרגע אבל נודיע לכם ברגע המתאים, ללא עיכובים מיותרים. בברכה חמה,פרופסור גליון'.
העיתון אל אכבר נחשב לעיתון לבנוני רציני, אך כזה שמקורב לקו של ארגון חיזבאללה. חשיפת המיילים וההתכתבות עם ערוץ 10 נועדה לגרום נזק לפרופסור גליון - שאכן הודח מתפקידו.

מחדשות 10 נמסר כי: "איננו מגיבים על התכתבויות במסגרת העבודה השוטפת של דסק החוץ וחברת החדשות".