וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת העיתונות הכריעה: אין מניעה לפרסום טורו של יאיר לפיד ב"ידיעות"

13.8.2012 / 12:28

המועצה צפויה לפרסם השבוע החלטה לפיה אין כל מניעה להמשך פרסום טורו של לפיד ב"7 ימים" – כך נודע לוואלה! ברנז'ה. גורם בעיתון: "החלטה נכונה, העומדת כנגד המלעיזים"

מועצת העיתונות צפויה לפרסם החלטה לפיה אין כל מניעה להמשך פרסום טורו של יאיר לפיד ב"ידיעות אחרונות" – כך נודע לוואלה! ברנז'ה. בכך תדחה המועצה באופן חלקי את תלונתו של עו"ד פיני פישלר לפיה על ידיעות אחרונות להפסיק ולפרסם את הטור שכן יאיר לפיד הכריז על מעבר לעולם הפוליטי. המועצה תדרוש מידיעות אחרונות להוסיף גילוי נאות בדבר מעמדו הפוליטי של לפיד, אולם ככל הנראה אין בכוונת ידיעות אחרונות להיענות לדרישה. יצוין כי אין באפשרות מועצת העיתונות לחייב את העיתון לפרסם גילוי נאות שכזה.

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה, למועצת העיתונות הוגשה תלונה בדרישה להפסיק את פרסום הטור של לפיד בעיתון שכן הוא מהווה, כך לפי התלונה, עבירה על כמה מסעיפי תקנון האתיקה. את התלונה הגיש עו"ד פיני פישלר, לשעבר ראש לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו וחבר המועצה המייעצת של תנועת אומ"ץ. פישלר טען כי בפרסום הטור כרוכות כמה עבירות על תקנון האתיקה של מועצת העיתונות ודרש מבית הדין לאתיקה להורות על הפסקתו.

"בהתנהגותו זו של מר לפיד יש משום, לכאורה, שינוי ממשי בהגדרת 'עיתונאי' אותה הכרנו עד כה", כתב עו"ד פישלר בתלונתו. "לא עוד סיקור, לא עוד דיווח, לא עוד תחקיר, לא עוד הבעת דעה אלא תעמולה, שתדלנות ממש וגיוס קולות למפלגה פוליטית בקרב קהל קוראי עיתון 'ידיעות אחרונות' באמצעות פרסום הטור בעיתון – וזאת למטרה אישית". עו"ד פישלר דרש מבית הדין לבחון את מה שהוא מכנה "עבירה אתית, לכאורה, מצד עיתונאי שזנח או שמא לא זנח את מקצועו, הקים בה בעת מפלגה פוליטית בישראל, הכריז קבל עם ועולם כי ירוץ הוא לבחירות הבאות וככזה גם מקבל 'טור' קבוע בעיתון בשכר מלא".

בית הדין לאתיקה של מועצת העיתונות בראשות השופטת בדימוס רות אליעז דן בנושא. הדיונים בנושא המשך פרסום הטור בידיעות אחרונות לא עברו חלק: נציגי העיתון סירבו להופיע בפני חברי בית הדין ואחת מחברות המושב, העיתונאית רותי סיני, אף פסלה עצמה מלדון בנושא ופרישתה הביאה לעיכוב במתן ההחלטה.

ב"ידיעות אחרונות" בחרו לא להתייחס לדברים, אולם גורם בעיתון אמר לוואלה! ברנז'ה: "אנו רואים בהחלטת המועצה החלטה נכונה, העומדת לצד העיתון כנגד המלעיזים". עו"ד פישלר מסר כי הוא "רואה בהחלטה, הכוללת דרישה לגילוי נאות, ניצחון והישג אל מול העיתון". את תגובת מועצת העיתונות לא ניתן היה להשיג עד למועד פרסום הידיעה.

סיבוב הפרסה של לפיד: כתב טור פרידה, ושינה ברגע האחרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully