וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיים אוף טראבל

14.8.2012 / 16:51

פיצוץ בין ארגון העיתונאים למו"ל טיים אאוט יובל סיגלר, שאינו מכיר ביציגות הוועד: "ההנהלה מהלכת אימים. הופעל לחץ פסול על עורכים כדי לגרום להם להשהות חברותם בארגון"

לקראת פיצוץ בין ארגון העיתונאים לבין מגזין טיים אאוט: שלושה חודשים עברו מאז הודיע ארגון העיתונאים למו"ל המגזין התל אביבי, יובל סיגלר, כי שליש מעובדי מערכת העיתון הצטרפו לשורותיו ועל כן הוא מייצג באופן רשמי את העובדים – אולם כפי שהדברים נראים כעת ועד עובדים יציג בעיתון התל-אביבי רחוק מלקרום עור וגידים, ואף ייתכן כי ארגון העיתונאים עומד בפני הכישלון הראשון שלו מאז הוקם: מו"ל העיתון, יובל סיגלר, לא מכיר נכון להיום בכך שקם ועד עובדים בטיים אאוט בנימוק כי רשימת השמות שהועברו להנהלת העיתון אינה כוללת שליש מעובדיו העיתונאים. מנגד, בארגון משמיעים טענות על לחץ פסול שהופעל על העובדים כדי שישהו את פעולת הוועד וכי ההנהלה "מהלכת אימים על העובדים".

כמה שבועות אחרי ההכרזה של ארגון העיתונאים על יציגות במגזין אשר פורסמה לראשונה בוואלה! ברנז'ה, קיימו עובדי העיתון אספה ובה החליטו להעביר לסיגלר את רשימת העובדים שהצטרפו לארגון. הרשימה הייתה חלקית – היא כללה 13 עובדים, יותר משליש מהעובדים לטענת הארגון, ונעדרו ממנה שמות של אחרים שהצטרפו אולם בחרו לשמור על אנונימיות ולא להיות מזוהים עמו. למרות טענת ארגון העיתונאים כי החוק לצידם מחייב הכרה רשמית – בהנהלת העיתון הגיבו אחרת. לעובדים הוצע "להשהות" את הקמת הוועד בנימוק כי הכרה בו תגרום נזק לעיתון, ומכתב כזה, עליו חתמו שמונה מעורכי העיתון, אכן נשלח לארגון העיתונאים. "הופעל לחץ פסול על עורכים בעיתון כדי לגרום להם לחתום על מכתב שבו הם מבקשים להשהות את הקמת הוועד - מכתב שמעולם לא הגיע לידינו, אך מו"ל טיים אאוט הזכיר את קיומו", אומרים היום לוואלה! ברנז'ה בארגון. "פעולות אלו נעשות בניגוד לחוק, ובכוונת ארגון העיתונאים לפעול באופן נחרץ, באמצעים משפטיים או אחרים, למניעת המהלכים הפסולים שנוקטת ההנהלה".

"מקווים שהנהלת טיים אאוט תתעשת"

במכתב ציינו העורכים כי לאחר דיון פנימי במערכת הוחלט כי אין זו העת המתאימה להקמת ועד בטיים אאוט, וללא נימוק נוסף ביקשו להשהות את הקמתו. העורכים ציינו, מנגד, כי הם תומכים במטרות הארגון והם עדיין חברים בו. "אנו מתלבטים בכל הנוגע להמשך דרכנו", כתבו עובדי העיתון במייל פנימי שהופץ לעובדים. "מבחינה משפטית לשם הכרה בוועד קובעת רשימת שמות העובדים שהוגשה למעסיק. אם 'פורשים' ממנה עובדים לאחר מכן, ההנחה היא שהם פרשו עקב לחצים ואיומים. אולם מעשית קשה להתנהל כוועד עובדים בעיתון, כשהעובדים החשובים בו אינם עומדים מאחורי הוועד ולא יסייעו לו בפעילותו". עובדי העיתון מתלבטים בימים אלה האם להמשיך בתביעה להכרה בוועד למרות מכתב פרישת העורכים, או לנסות ולשפר את תנאי התעסוקה שלהם מול ההנהלה שלא כוועד יציג – ולוותר.

בארגון העיתונאים תקפו היום בחריפות את הנהלת העיתון, אותה הם רואים כאחראית ישירה למצב הבעייתי של הוועד בעיתון. "צר לנו שהנהלת טיים אאוט בחרה לסרב להכיר בהתארגנות העובדים הלגיטימית ותוך כך מהלכת אימים על עובדיה ופוגעת בזכותם להתארגן", נמסר בתגובה לפניית וואלה! ברנז'ה. "אנו ממליצים בחום להנהלת טיים אאוט לקרוא את החוק היטב בטרם היא ממשיכה לפגוע בזכות ההתארגנות, שכן הייתה מגלה שמכיוון שזכות ההתארגנות הינה זכות בסיסית וכי המחוקק אף החריף את הסנקציות על המעסיקים הפוגעים בה - שכוללות פיצוי כספי גבוה וסנקציות פליליות. אנו מקווים שהנהלת טיים אאוט תתעשת ונוכל לפתור את המחלוקות בינינו בהדברות".

על אף הקריאה למו"ל העיתון יובל סיגלר לפתור את המחלוקת בהידברות, ניכר כי בארגון החליטו לוותר על ניסיונות הידברות נוספים. בשבועות האחרונים נערכה תכתובת ענפה בין מובילי ארגון העיתונאים לבין סיגלר – וזו לא נשאה פרי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נוסח מכתב העורכים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"טיים אאוט אינו נדרש בעת הזאת לתיווכו של משרתיו של עופר עיני"

מהנהלת טיים אאוט נמסר בתגובה: "חבל שבודדים מחברי הנהלת ארגון העיתונאים שכחו את המטרות לשמן הוקם הארגון, והם הופכים אותו לכלי לקידום עצמי על חשבון חבריהם העיתונאים. טיים אאוט מכבד את זכות העיתונאים להתארגן ולפעול למען קידום מעמד העיתונאי בישראל וזכויותיו המקצועיות; לקידום חופש העיתונות וחיזוק כלי התקשורת; לקידום הכשרות מקצועיות ולרווחת העוסקים במקצוע העיתונות – ואף הקדיש ביוזמתו גיליון מיוחד וכתבת שער שליוו וקידמו את הקמת ארגון העיתונאים".

"עם זאת, הכרזתם של ראשי ארגון העיתונאים על הקמת ארגון יציג בטיים אאוט הייתה – איך לומר – קצת מוקדמת מדי... לארגון הצטרפו 13 עובדים בלבד, ואין בכך כדי להוות את השליש מעובדי החברה הנדרש. זהו המבחן החוקי, ובו כשל ארגון העיתונאים", מציינים במגזין.

"זאת ועוד", מוסיפים בהנהלה, "כל העורכים והעיתונאים בטיים אאוט שהצטרפו לארגון, בחרו באופן עצמאי להימנע מהקמת ועד עובדים בטיים אאוט במסגרת ההסתדרות החדשה – ואף הודיעו על כך בכתב לארגון העיתונאים. הניסיון להכריח את העיתונאים להקים ועד בו הם אינם מעוניינים – חושף את פרצופם של ראשי הועד ואת כוונותיהם האמיתיות, שבינן לבין טובת העיתונאים אין דבר וחצי דבר. נראה שהדברים מדברים בעד עצמם, וחבל להוסיף על כך. יתר הטענות אינן ראויות להתייחסות".

"בכל מקרה: הנהלת טיים אאוט מכבדת כל התארגנות של עובדיה במסגרת החוק. אנו מקווים ומאמינים שגם ארגון העיתונאים יתעשת ויחדל לפעול באלימות ובבריונות, תוך פגיעה בחבריו. טיים אאוט הוא מעסיק הגון והוגן; מקום עבודה אהוב על עובדיו (רובם ככולם) המספק להם סביבת עבודה ותנאי עבודה ראויים, המאפשרים להם ליצור, להתפתח ולהצליח. הנהלת טיים אאוט משתפת פעולה עם העובדים – זוטרים ובכירים, ותיקים וצעירים – באופן ישיר ומלא, ואינה נדרשת בעת הזאת לתיווכם של משרתיו של עופר עיני", לשון התגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully