וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עופר עיני לעובדי ערוץ 10: "אל תקבלו את מכתבי הפיטורים"

21.8.2012 / 11:20

יו"ר ההסתדרות בכנס חירום בבית הוורד: "ההסתדרות תעשה הכל על מנת לשמור על הפרנסה של כולם. לא ניתן שערוץ 10 ייסגר". בתכנון: הפגנה ביום חמישי מול קריית הממשלה בתל אביב

גדעון צנטנר

(עדכון: 13.00)

האם ההסתדרות תכסה את חובו של ערוץ 10? על פי הערכות, יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, מקדם פיתרון לסיוע על סך 45 מיליון שקלים שיגיע מקרן למצוקת מפעלים של ההסתדרות, "תנופה לצמיחה". עיני נשא היום דברים בישיבת חירום בבית הוורד, בהם ניסה להרגיע את עובדי הערוץ. לדבריו, "ההסתדרות תעשה הכל על מנת לשמור על הפרנסה של כולם. לא ניתן שערוץ 10 ייסגר". עוד הוסיף עיני כי "יצא אופטימי משיחתו עם ראש הממשלה בנושא".

בישיבה, סירב עיני להתייחס לשאלת העובדים האם ההסתדרות תממן את חוב הערוץ מקופת קרן הצמיחה. לשאלתה של אושרת קוטלר לגבי פיטורי עובדים, השיב עיני "אל תקבלו את מכתבי הפיטורים. נעשה הכל כדי שערוץ 10 יהיה חזק ובועט. נכנסתי לקרב הזה כדי להציל מאות משפחות. לגבי הבעלים - אם הם היו מושכים דיווידנד, הייתי מוציא עליהם את הזעם, אך הם לא עשו זאת".

בסוף דבריו של עיני קרא כתב הערוץ מתן חודורוב לעובדים כי "אם הם יקבלו זימונים לשימוע - לא ללכת".

בישיבה נכחו כ-300 איש, בהם בכירים וטאלנטים. בין היתר השתתפו בה ירון לונדון, מוטי קירשנבאום, אושרת קוטלר, עמנואל רוזן, אור הלר, יואב הלדמן, אורי רוזן, כל סמנכ"לי הערוץ ועוד.

בתוך כך, הסתדרות העובדים, בשיתוף ארגון העיתונאים המייצג את עובדי ערוץ 10, הודיעה היום על הפגנה שתתקיים ביום חמישי בבוקר מול קריית הממשלה בתל אביב. בהפגנה יקראו עובדי הערוץ ותומכיהם לראש הממשלה ולשר האוצר לקבל את הסדר פריסת החובות של הערוץ על מנת להציל אותו מסגירה. לקראת ההפגנה צפויים אנשי ועד העובדים להגביר את הפעילות ברשתות החברתיות - זאת על מנת לגייס כמה שיותר תומכים. "ההפגנה הזו תהיה גדולה יותר בהיקפה מכל פעולת מחאה שנעשה עד כה, וגם היא מבחינתנו רק צעד אחד מתוך שורת צעדים מתוכננים לקראת הדד-ליין", אמר לוואלה! ברנז'ה גורם בהסתדרות.

שר התקשורת משה כחלון נדרש אמש (ראשון) לנושא, ואמר לאנשי ערוץ 10 כי הוא צפוי להיפגש היום עם ראש אגף התקציבים באוצר ולהציג לו את מתווה פתרון לתשלום חובות ערוץ 10, לפיו החוב של הערוץ יחולט בכמה חלקים, כמו גם החוב של זכיינית ערוץ 10 רשת. בערוץ 10 מאוד לא מרוצים ההצעה המתגבשת, שכן לטענתם היא תביא למצב בו רשת תעמוד בחילוט, וערוץ 10 לא יצליח לעמוד במהלך. "זו זריית חול בעניים שנועדה להמשיך את הסחבת והמריחה ומכוונת ביודעין בכדי למוסס את המאבק שמנהל הערוץ ומנהלים עובדיו למען הסדר תשלומים שיאפשר קבל רישיון", אמר גורם בכיר בערוץ. "זה תמרון פוליטי צפוי וזול ולכן גם מאכזב מאוד".

אתמול יצא כחלון אל אנשי הערוץ שהפגינו מול ביתו ואמר להם כי יימצא פתרון. הפגנות מחאה שקטות התקיימו גם מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ – שניהם עומדם בסירובם להיפגש עם אנשי ערוץ 10 ולשמוע את הצעתם לפריסת החובות. היום בהמשך היום תוקם משמרת מחאה של עובדי הערוץ מול בניין משרד התקשורת בתל אביב.

דיון חירום בדסק החדשות של הערוץ

בשעות הצהרים יתכנסו עובדי ערוץ 10 לדיון חירום בדסק החדשות של הערוץ. את הדיון יוזמים אנשי ועד הפעולה על עובדי הערוץ ובמרכזו תעמוד סוגיית סכסוך העבודה עם הנהלת הערוץ אשר ככל הנראה יוכרז בקרוב. בדיון צפוי לקחת גם יו"ר הסתדרות העובדים עופר עיני, ועובדי הערוץ יעודכנו בהתפתחויות האחרונות ובצעדי המחאה המתוכננים. כ-150 עובדים צפויים להיות מפוטרים כבר בשבועות הקרובים, לצד ירידתן של תכניות מהמסך, זאת מתון כ-600 עובדים בערוץ 10, חדשות 10 ונענע10. במידה ואכן יוחלט על חילוט ערבויות הערוץ, הוא יעבור בתוך עשרה ימים למתכונת שידורים מינימלית וכל עובדיו יפוטרו מלבד חמישים – המספר המינימלי הנדרש להפעלתו. בוועד העובדים צפויים שלא לשתף פעולה עם תכנית פיטורים מאסיבית.

בשעות הערב צפוי להתכנס בהרצליה דירקטוריון ערוץ 10 לכינוס חירום. בשלב ראשון יורה הדירקטוריון להנהלת הערוץ על קיצוץ מיידי של 50 מיליון שקלים בתקציב השנתי העומד על 450 מיליון, זאת תוך כדי פיטוריהם כאמור של 150 עובדים, עצירה מוחלטת של כל ההפקות, והורדה מהאוויר של תכניות בהפקה פנימית. מנכ"ל הערוץ בפועל יואב הלדמן צפוי להציג בפני הדירקטוריון שלושה תרחישים אפשריים המתייחסים לאפשרות של חילוט לצד פריסת תשלומים שתאפשר את המשך הפעלת הערוץ בצורה מצומצמת, אפשרות של חילוט שיביא לסגירת הערוץ עד סוף השנה הנוכחית ותכנית החשך מסך, ואפשרות של תכנית פריסת תשלומים שיאשר משרד האוצר ויביא להזרמת הכסף מצד משקיעים והתאוששות של הערוץ.

מערוץ 10 נמסר כי "רק הסדר תשלומים יוכל למנוע פגיעה קשה בערוץ ובאלפי עובדים. ראש הממשלה חייב להתערב ולהורות לשרי האוצר והתקשורת שיסירו התנגדותם להסדר שהצענו".

עוד בנושא:
ערוץ 10: 56% מהעובדים מרוויחים פחות מ-8,000 שקלים
שר התקשורת על רקע המשבר בערוץ 10: "אפשר להבין את האוצר"
מכה לערוץ 10 ורשת: מועצת הרשות החליטה על חילוט ערבויות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully