וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקט שנשבר: עובדי "קול ישראל" מאיימים לתבוע את הנהלת רשות השידור

27.8.2012 / 12:58

לאחר כמה פגישות שלא נשאו פרי בין ועד העובדים למיקי מירו, בימים אלה מושלם כתב התביעה בגין "הפרת הסכמי הרפורמה, בראשם המעבר ללוד" - כך נודע לוואלה! ברנז'ה

עובדי קול ישראל מתכוונים לתבוע את הנהלת רשות השידור בגין הפרת הסכם הרפורמה, כך נודע לוואלה! ברנז'ה. בימים אלה מושלם כתב התביעה, באמצעות עו"ד אילן בומבך המייצג את אגודת העיתונאים בתל אביב התומכת במאבק העובדים נגד הנהלת הרדיו והרשות. בשבועות האחרונים התקיימו כמה פגישות בין נציגי ועד העובדים לבין מנהל הרדיו מיקי מירו, אך אלה לא נשאו פרי. לאחר שאתמול חזרו העובדים לשבות ושיבשו את שידורי השעה השנייה של "הכל דיבורים" ואת התכנית "צבע הכסף" – נערכה הבוקר פגישה נוספת עם מנהל הרדיו.

"העיצומים אתמול היו בהמשך לסכסוך על הפרת הסכמי הרפורמה, כאשר הסעיף המרכזי המופר כרגע זה המעבד ללוד שהוא בניגוד להסכם", אמר הבוקר לוואלה! ברנז'ה אחד מעובדי קול ישראל. "התביעה המשפטית מוכנה ממש בשעות אלה, ונראה שאנחנו הולכים לבית משפט".

"הפגישות איתנו עד עכשיו לא היו משא ומתן כמו שהובטח וההנהלה לא באה עם שום הצעה או פתרונות. היו שם רק הוצאת קיטור", אומר הגורם. "מבחינתנו זה מכת מוות לעבור ללוד, מלבד זה שמדובר בהפרה של ההסכם. תחנת שידור שמובילה בארץ בחדשות לא יכולה להתרחק ממרכז העשייה בכל התחומים – כלכלה, ספורט תרבות, הכל קורה באזור תל אביב. חוץ מזה שזה משנה את מהלך החיים של אנשים שזה מקום העבודה שלהם. זו פגיעה איומה בתנאי העבודה שלנו".

"ההבנות בנוגע למעבר רוכזו בסעיף שמדבר על גוש דן, לא על מחוז מרכז כולו. אם הנהלת הרשות הייתה רוצה שנעבור ללוד היו כותבים בהסכם 'לוד' בצורה מפורשת. כך למשל בעניין חיפה, כתוב שהמעבר אפשרי "לרבות לנשר". בהסכם הנוכחי לא מצוין משהו דומה, ולכן מדובר בהפרה. הדברים יתבררו בבית המשפט".

רותם אברוצקי, יו"ר אגודת העיתונאים מסר הבוקר: "הסיפור של המעבר ללוד הוא מחפיר גם בעניין הפגיעה בעובדים וגם בהיבט הציבורי. הנהלת הרשות משרשרת מחדלים של הנהלות העבר. ההנהלה מבקשת להעביר את הפעילות ללוד, והשאלה המרכזית שצריך לשאול היא על שום מה ולמה. מה יש לרשות לחפש בלוד? שום דבר מלבד בזבוז כספי משאבים. חדשות ערוץ 2 או 10 יקימו מערכת בלוד?".

תגובת רשות השידור לדברים טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully