וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פטריות ממולאות

28.8.2012 / 10:19

"כלכליסט" משיק הבוקר מגזין אינטרנטי חדש בעריכת אור?ן הוברמן: "הרעיון הוא לנסות לעצור לרגע עם הקצב וההיסטריה ולומר לגולש - הנה דברים שנשלפו במיוחד ושווה לקרוא"

העיתון הכלכלי "כלכליסט" מבית ידיעות אחרונות מרחיב את פעילות האינטרנט שלו ומשיק הבוקר (שלישי) מגזין אינטרנטי חדש בעריכת אור?ן הוברמן וביוזמתו. המגזין, תחת השם "רעיונות", מכיל פוסטים קצרים וארוכים פרי עטו של הוברמן לצד כתבות מתורגמות ממגזינים, עיתונים ובלוגים ברחבי העולם וטורים של כותבים קבועים ומזדמנים. על עיצוב המגזין הופקד המעצב מתי מריאנסקי.

"זה לא בדיוק מגזין, זה סוג של ניסוי אינטרנטי לעשות משהו שלא נמצא בתוך הכללים המוגבלים של הז'אנר", אומר הוברמן בשיחה עם וואלה! ברנז'ה. "אנחנו חיים תחת עומס מידע ענק וכמויות תוכן אדירות, והרעיון הוא לנסות לעצור לרגע עם הקצב וההיסטריה ולומר לקורא; 'הנה דברים שנשלפו במיוחד ושווה לקרוא אותם', אנחנו מבקשים להיות המסננת".

זה לא הולך נגד הדעה הרווחת והמגמה של הפרינט לפרסם יותר כתבות מגזין ארוכות ושל האינטרנט להציג את הדברים בתמציתיות? אנשים באמת קוראים כתבות של אלפי מילים ברשת?

"אנחנו עושים ניסויים. גם כאשר פרסמנו כתבות ארוכות במוסף כלכליסט הדעה הרווחת הייתה שאף אחד לא קורא דברים כאלה. פעם בעיתון המודפס 200 מילה היה נחשב המון, ולפני כמה שבועות פרסמתי כתבה של 5,000 מילה שהייתה מאוד נקראת. חשוב לומר שב'רעיונות' יהיו גם המון טקסטים קצרים, הפניות לדברי מעניינים שקראתי ברשת וכל מיני הגיגים"

מי עוד יהיה שם?

"מדניאל כהנמן ודן אריאלי ועד כתבות מתורגמות שמעניינת אותי, בין היתר מהוויירד והכרוניקל. אני קורא המון כתבות מחו"ל, ולצערי והיום פחות עושים מוספים של הכתבות הטובות בעולם שהיו נהוגים להתפרסם פעם. הייתי שמח שבמקום שייצא פעם בשנה מוסף שמרכז את כתבות המגזין הטובות ביותר, שיהיה מקום בו תמיד נמצאות כתבות מעניינות מהעולם. אנחנו עושים בימים אלה מאמצים כדי לגרום לכותבים של אותם מגזינים לכתוב דברים מיוחדים גם עבורנו".

אז אפשר להגיד שכתבת הפטריות-החושבות פתחה לך כמה דלתות.

"אני חושב שהרבה בזכות הכתבה הזו כל העיתונים עושים עכשיו הרבה יותר כתבות מדע, מגלובס ודה-מרקר וגם בכלכליסט. אני מקווה שיתפרסמו כאן עוד הרבה כתבות כאלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully