וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנה מול בית "הארץ": "אומרים לא לפיטורים"

28.8.2012 / 12:02

כ-150 מעובדי העיתון עמדו הבוקר מול בניין הארץ ברחוב שוקן ומחו נגד ההנהלה, זאת עקב כישלון הוועד להקפיא את הליכי הפיטורים בקבוצה

גל הקיצוצים בקבוצת הארץ-דה מרקר: כ-150 עובדים הפגינו הבוקר מול הכניסה לבית הארץ והניפו שלטים בהם נכתב - "עיתונאי הארץ אומרים לא לפיטורים". ההפגנה נערכת יממה לאחר שפג תוקף ה"דד ליין" שהציב ועד עובדי העיתון להנהלה, זאת עקב כישלון העובדים להקפיא את הליכי הפיטורים בעיתון וסירוב ההנהלה להציג בפני העובדים את תכנית ההתייעלות המפורטת, שבמסגרתה תצא לפועל תכנית פיטורים נרחבת תוך שלושה חודשים - כפי שפורסם לראשונה בוואלה ברנז'ה.

בין היתר, צעקו המפגינים "עמוס שוקן תתעורר אין לנו עיתון אחר? ו?לא נסכים לתכנית הפיטורים?. בוועד טוענים שבמסגרת הליכי הפיטורים נערכו כמה הליכים בלתי חוקיים, והזכירו כי נשקלת האפשרות לפנות לבית הדין לעבודה בגינם וכן על מנת לעצור את הליכי הפיטורים המתוכננים.

?ראיתי את הדסק של דה מרקר מצטמצם ביותר מחצי בתקופה האחרונה?, אמרה מיכל רמתי מדה מרקר. ?אני לא מבינה איך אפשר לקדם ככה מהפכה דיגיטלית?.

מחאת עובדי הארץ. יותם רונן
הוועד כינס את עובדי העיתון בהתראה של חצי שעה, וההיענות הייתה רבה. "הארץ", הבוקר/יותם רונן

ועד העובדים כינס את עובדי העיתון להפגנה היום בהתראה של חצי שעה, וההיענות הייתה רבה. העובדים נמצאים בסכסוך עבודה המאפשר להם לערוך פעילויות מחאה כאלה המשביתות את העבודה למשך זמן קצר. מו?ל העיתון, עמוס שוקן, שוהה בימים אלה בחו?ל.

מחאת עובדי הארץ. יותם רונן
בוועד טוענים שבמסגרת הליכי הפיטורים נערכו כמה הליכים בלתי חוקיים. הכניסה לעיתון, הבוקר/יותם רונן

בשבועות האחרונים נערך סבב פגישות אינטנסיבי של נציגי העובדים עם הנהלת העיתון, לרבות עם המו"ל עמוס שוקן, במהלכן הוצגו להם נתונים כספיים על מצבו של העיתון. אתמול הציגו בוועד להנהלה את דרישותיהם המרכזיות: הקפאת הליכי הפיטורים והקיצוצים המתקיימים בימים אלה במסגרתם צפויים עשרות עובדות ועובדים לאבד את מקום עבודתם, פתיחת המאזנים הכספיים של הקבוצה לעיון של רואה-חשבון מטעם העובדים, וגיבוש תכנית חירום בשיתוף העובדים למען הגדלת הכנסות הקבוצה. נציגי העובדים אמרו בשבוע שעבר שימתינו להנהלה עד ליום ראשון, ואז על פי תגובתה – יחליטו האם לפתוח בצעדים ארגוניים. עובדי העיתון אף הזכירו כי הם מצויים בסכסוך עבודה ואחרי הודעה על שביתה, ועל כן הם יכולים לנקוט בצעדים ארגוניים ללא התרעה מוקדמת.

"אנחנו הולכים למאבק", הוסיפו בשבוע שעבר נציגי העובדים. "הארץ מתמודד עם אחת השעות הקשות בתולדותיו. למרות שהשיחות התנהלו באווירה פתוחה, ולמרות שלראשונה הוצגו לנו נתונים חסויים – לא הושגה כל התקדמות בדרישות שלנו. עד כה, ההנהלה מתנגדת נחרצות להקפאת הליכי הפיטורים. לא נסכים לכך שההנהלה שהביאה את הארץ למצבו הנוכחי תבסס את התכנית להיחלץ מן המשבר בעיקר על פיטורים של עשרות עיתונאים ועל פגיעה בתנאי העבודה של הנותרים – צעדים שגם יפגעו באיכות העיתונאית של הארץ".

מחאת עובדי הארץ. יותם רונן
?ראיתי את הדסק של דה מרקר מצטמצם ביותר מחצי בתקופה האחרונה?. עובדי העיתון מפגינים/יותם רונן

"במצב עניינים זה אין אנו יכולים להשלים עם תוכנית הקיצוצים"

"אנחנו מאמינים בהארץ-TheMarker כבית של עיתונות טובה, כמוצר אטרקטיבי לקוראים, כמותג ישראלי מובחן וכמוקד של קהילת קוראים דעתנית ואכפתית", אומרים העובדים, אולם מוסיפים כי מהתרשמותם הנהלת העיתון איבדה את האמון ביכולת שלה לנצח את השוק. במכתב שהועבר להנהלת העיתון ותוכנו הגיע לידי וואלה! ברנז'ה, פנו נציגי העובדים למו"ל העיתון עמוס שוקן, המנכ"ל רמי גז, הסמנכ"לית נורית דרגנר ומנהלת משאבי האנוש ענת לבני, והציגו בפניהם – בפעם האחרונה ככל הנראה – את הדרישות. "לא התרשמנו שהצוות הניהולי שהביא את העיתון עד הלום מאמין מספיק ביכולתו ו/או באפשרות לשנות את המגמה של ירידה מתמדת בהכנסות הכוללות של העיתון", כתבו העובדים להנהלה. "במצב עניינים זה אין אנו יכולים להשלים עם תוכנית הקיצוצים כפי שהוצגה לנו, ובוודאי שאיננו יכולים לקרוא לעובדים להשלים איתה. אין אנו מוכנים להיות כלי או שותף למימוש תוכנית קיצוצים שגיבשתם בלי היוועצות בנו ובלי השתתפותנו, כנציגי העובדים".

בוועד רוצים לגבש תכנית חירום להגדלת הכנסות הקבוצה אשר לה יהיו שתי מטרות עיקריות: גיוס 5,000 מנויים חדשים על העיתון המשלמים עליו מחיר מלא וכן העלאת ההכנסות מפרסום בעיתון. "לדעתנו צורך חיוני לצירוף מנהל/ת בעל/ת שיעור קומה, כושר מנהיגות ומומחיות בתחום המסחרי והשיווקי כדי להוביל את תוכנית החירום הזאת, ולפנות את הדרג הניהולי הקיים להתמקד כל כולו בניהול השוטף", דברי העובדים. כמו כן הם דורשים, כאמור, הקפאה של הליכי הפיטורים והצעה של תכנית "פיטורים בהסכמה" לעובדים המעוניינים לפרוש במסגרת חבילת פיצויים מוגדלת.

תגובת הנהלת הארץ לידיעה טרם התקבלה.

עוד בנושא:
ועד עובדי הארץ: "הנהלת העיתון איבדה את האמון ביכולת לנצח"
הצמצומים בהארץ: "השבוע" יאוחד עם חלק א' של העיתון
כנס חירום בהארץ: ”חשש כי 70-90 עובדים יפוטרו”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully