וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "הממשלה צריכה לאפשר לערוץ 10 פרק זמן נוסף לשלם את חובו"

שר הביטחון: "חשוב לשמור על מקום עבודתם של מאות משפחות בישראל". מוקדם יותר האשים יו?ר ההסתדרות עופר עיני את רה"מ בשיקולים לא עניינים בהתנהלותו סביב סוגיית הערוץ

(עדכון: 16:32)

שר הביטחון אהוד ברק, קורא לשרים הנוגעים בדבר, לפעול למציאת פתרון שיאפשר את המשך שידורי ערוץ 10. ברק אמר היום: "הממשלה צריכה לאפשר לערוץ 10 פרק זמן נוסף לשלם את חובו, להסדיר את קיומו ואת המשך שידוריו. חשוב שיהיה ערוץ מסחרי נוסף וחשוב ביותר לשמור על מקום עבודתם של מאות משפחות בישראל".

עובדי ערוץ 10 התכנסו היום בדסק החדשות של הערוץ, ובמקום נשא דברים יו?ר ההסתדרות עופר עיני - שסיפר כי נפגש הבוקר עם אנשי סיעת הליכוד. ?ההצעה של האוצר נועדה למרוח אותנו?, חזר עיני על עמדת אנשי ערוץ 10. ?מישהו רוצה לסגור את הערוץ ולא מסיבות ענייניות. אם היו שיקולים אמיתיים, הסיפור היה נגמר ברבע שעה", אמר עיני. בתגובה צעקה לעברו אחת העובדות: ?למישהו הזה יש שם?.

עיני סיפר לעובדים על איומם של נציגי הציבור של דירקטוריון הערוץ להתפטר. ?התחלנו מהלך ואנחנו נמשיך אותו?, אמר עיני והבטיח כי הוא ימשיך לפעול למען הצלת הערוץ. ?המאבק רק התחיל. לא לקחת מכתבי פיטורים, לא ניתן לקיים ערוץ עם כמות מפוטרים שכזו?, התייחס עיני להוראת הדירקטוריון לפטר 150 עובדים. "הציבור עוד לא מרגיש שיש פה מאבק, יש תחושה בציבור שיהיה בסדר. הם לא מבינים שאנחנו על הקצה?, אמר.

"יש פה החלטה לסגור את כל התקשורת הישראלית ובכוח שלך למנוע את זה על אפם וחמתם?, אמר לעיני עמנואל רוזן. ?צריך למצות את המאבק. את הכסף הזה צריך להביא ממתחת לאדמה ואתה יודע איפה זה מתחת לאדמה הזה?.

"ניתן לפרוס את החובות של ערוץ 10"

מוקדם יותר הבוקר התייחס גם יו"ר הכנסת רובי ריבלין לסוגיית הערוץ. "האפשרות שערוץ טלוויזיה יסגר בגלל סירובה של הממשלה לפרוש את החוב עלול להסב פגיעה קשה לשוק התקשורת ולחופש הבטוי ולדמוקרטיה הישראלית", כך לדברי ריבלין בדיון מיוחד במליאה אודות גזירות התקציב.

ריבלין התייחס לסוגיית החוב של הערוץ ואמר "נכון יש אילוצים ואין זה פשוט לפגוע בעיקרון על פיו חובות יש לשלם, אני מוכרח לומר שזכיתי בזכות שר התקשורת שקדם לי בתפקיד, פואד בן אליעזר, לחנוך את פתיחת ערוץ 10
ואז ביקשתי שלא יברכו אותי כדי שלא יבואו עליי בביקורות שנתיים אחרכך כי נדמה היה לי שתנאי המכרז כפי שהוצעו על ידי המציעים דאז לא יוכלו לעמוד בהם. אבל ערוץ 10 הפך להיות עובדה קיימת בתקשורת הישראלית. אני חושב שממשלה ובוודאי שממשלה בראשות הסיעה שאני חבר בה איננה יכולה להרשות לעצמה דבר כזה".

לדברי ריבלין, "אנחנו נמצאים בעיצומה של רפורמה בשוק הטלוויזה המסחרי. היא התחילה איתי, המשיכה עם דליה איציק ואחר כך עם השר כחלון ואנחנו בפני עידן של העברה מזכיונות לרשיונות. אין זה נכון לזעזע את שוק התקשורת בישראל בתקופת המעבר".

"לא מדובר בחוב שהממשלה איננה יכולה לעמוד בו", הוסיף ריבלין". "הממשלה צריכה לעזור במתן פרק זמן נוסף לתשלום החובות, ניתן לפרוס את החובות של ערוץ 10, ולהסדיר את קיום הערוץ במסגרת משטר הרשיונות החדש שיכול בישראל ויכול על כולם. רשיון יוכל להחזיק רק אדם שיכול לעמוד בו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"אם רה"מ היה יכול בזמנו הוא גם היה סוגר את ערוץ 1"

גם ח"כ ישראל חסון התייחס בדיון לנושא. "מי קונה את העניין הזה שהמדינה פתאום חייבת לגבות את חובות ערוץ 10. כאילו עד עכשיו לא פרסו חובות לקונצרנים ולחברות". לדבריו, "רה"מ נוקם את נקמתו בערוץ 10, אם הוא היה יכול בזמנו הוא גם היה סוגר את ערוץ 1, אבל הוא לא היה יכול אז הוא השתלט עליו. פתאום הוא מצא מיליארדים לכסות חובות. על ערוץ 10 הוא לא יכול להשתלט אז הוא מוריד להם את הראש. אותם ישראלים שאיבדו את עבודתם בגלל ראש הממשלה יידאגו שהוא יאבד את עבודתו כשיהיה לו אומץ ללכת לבחירות".

שאול מופז התייחס אף הוא לעתידו של הערוץ, והפנה אצבע מאשימה לנתניהו. ?אדוני ראש הממשלה, אני תקווה שאת הדיון החשוב הזה, ישדרו הערב בערוצי הטלוויזיה. בין היתר בערוץ 10?. ?אני יודע שזה מפריע לך לשיגרת יומך. אבל אני תקווה שערוץ 10 יוכל לדווח גם על פתיחת מושב החורף – אם לא ייסגר עד אז. כי זכות הציבור לדעת אדוני - מה אתה עושה בעניין הזה? האם בהוראתך המגעים תקועים? האם פיטוריהם הקרובים של מאה וחמישים 150 עובדי הערוץ מטרידה את מנוחתך או מוסיפה לך נחת? איזה אינטרס אתה מייצג? את האינטרס הציבורי או האינטרס האישי שלך?", אמר.

עוד בנושא:
היום שהיה בערוץ 10: פריצה ל"לילה כלכלי" ושלטים מאחורי דסק החדשות במהדורה
דירקטוריון ערוץ 10 חידש ההחלטה: פיטורים מידיים של 150 עובדים
שטייניץ מציע דחיית החובות בחודשיים; ערוץ 10: "מריחה וסחבת מכוונת"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully