וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: חילוט ערבויות רשת יידחה

30.8.2012 / 11:26

מועד חילוט הערבויות, הן של רשת והן של ערוץ 10 נקבע ליום ראשון הקרוב. הרשות השנייה צפויה לאשר את בקשת זכיינית ערוץ 2 לדחייה עד לאחרי החגים - כך נודע לוואלה! ברנז'ה

זכיינית ערוץ 2 רשת הגישה למשרד האוצר בקשה לדחות את מועד חילוט הערבויות שלה – כך נודע לוואלה! ברנז'ה. מועד חילוט הערבויות, הן של רשת והן של ערוץ 10 נקבע ליום ראשון הקרוב. הרשות השנייה תקיים היום סבב דיונים, בהם של מועצת הרשות ושל וועדת הטלוויזיה, והיא צפויה לדון בסוגיית מועד חילוט הערבויות. במידה ותוגש לה בקשת רשת לדחיות את מועד החילוט עד לאחרי הדיונים בעניינה בוועדת הכלכלה - היא צפויה לאשר את הבקשה.

חובותיה של רשת למדינה בגין דמי זיכיון ותמלוגים עומדים על 24 מיליון שקלים, ובנוסף לכך היא מחזיקה חובות תוכן והפקה בסך 50 מיליון שקלים. בשבוע שעבר שלחה רשת לרשות השנייה חוות דעת משפטית בה נטען כי הפרדה חובות התוכן מחובות התמלוגים היא פסולה ויש לראות בה מקשה אחת.

לפי גורם בתעשייה, הסיבה לכך היא הזכיינית קשת – זו פרעה את חובותיה בגין דמי זיכיון ותמלוגים, אולם חובות התוכן שלה עומדים על 128 מיליון שקלים. אין בשלב זה לנקוט נגדה בסנקציות כלשהן כיוון שמדובר בחוב שהוא בניגוד לכללי הרשות השנייה, ולא בניגוד לחוק.

מנגד, בערוץ 10, דבקים במסר העיקרי שלהם לפיו הם מתנגדים לדחייה של מועד החילוט ודורשים החלטה שתאפשר להם פריסת חוב. שר האוצר יובל שטייניץ הביע בפני אנשי הערוץ רצון להביא לדחיית מועד החילוט עד לאחרי החגים - אולם עובדי הערוץ ויו"ר ההסתדרות עופר עיני המייצג אותם כינו את הצד "מריחת זמן" והתנגדו לו. יחד עם זאת, לא מן הנמנע כי האוצר יגיש לרשות השנייה בכל זאת בקשה לדחיית מועד החילוט - ובמצב כזה תאושר גם דחייה עבור ערוץ 10.

בזכיינית ערוץ 2 רשת סרבו להגיב לידיעה. מהרשות השנייה טרם נמסרה תגובה.

  • עוד באותו נושא:
  • ערוץ 10
  • רשת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully