וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי ערוץ 10 פוצצו את ישיבת מועצת הרשות השנייה

30.8.2012 / 17:10

המפגנים קראו לאנשי הרשות להפעיל לחץ על הממשלה לאשר את הסדר פריסת תשלומים עבורם, וחלקם קראו להם להתפטר. מוקדם יותר היום הפגינו מאות מעובדי הערוץ מול בית ראש הממשלה

מערכת וואלה!

כעשרים מעובדי ערוץ 10 התפרצו היום (חמישי) לדיון מועצת הרשות השנייה על סוגיית חילוט ערבויות ערוץ 10 וזכיינית ערוץ 2 רשת. המפגנים קראו לאנשי הרשות להפעיל לחץ על הממשלה לאשר הסדר פריסת תשלומים עבורם, חלקם קראו לאנשי הרשות להתפטר. המפגינים התפרצו לישיבה כאשר הם נושאים שלטי מחאה בגנות ראש הממשלה. "כל התקשורת הולכת להתמוטט ביום ראשון, ולא יהיה ערוץ 10 וכנראה שגם לא תהיה רשות שנייה", צעק אחד המפגינים לאנשי הרשות.

מוקדם יותר היום התקיימה ישיבה של ועדת הטלוויזיה של הרשות אשר דנה בבקשת ערוץ 10 להכיר בתכנית "מעושרות", שבימים אלה מושלמת העונה השנייה שלה, כתכנית תעודה על מנת שתוכר לערוץ בהוצאות אשר הוא מחויב להן במסגרת מחויבויות התוכן שלו. הוועדה החליטה כי קודם כל יוקרנו שני פרקים של הסדרה, ורק אחר כך תתקבל החלטה בנושא. מטעם ערוץ 10 הופיעו בפני אנשי הרשות סמנכ"לית התוכן קרני זיו ועו"ד דבורה קמחי, וכן יוצרת הסדרה אורנה בן דור. אלה תיארו את הסדרה ואת העונה החדשה כולל תהליכי העבודה והיצירה שלהן.

הוועדה קיימה דיון ממושך בנושא והחליטה כי ההחלטה עך ההכרה בעונה השנייה של "מעושרות" תתקבל לאחר שישודרו שני הפרקים הראשונים של העונה וניתן יהיה להחליט באם התוכנית עונה לדרישות ההכרה בתוכנית תעודה. כמו כן יתקיים דיון של הוועדה עם נציגי היוצרים הדוקומנטריים.

צפו בעובדים מפוצצים את הישיבה

ארגוני היוצרים הדוקומנטריים מתנגדים בתוקף

בתוך כך, ארגוני היוצרים הדוקומנטריים מתנגדים בתוקף להכרה ב"מעושרות" כתכנית תעודה, והעובדה כי הדיון היום נערך ללא שניתנה להם להביע התנגדות לכך עוררה את זעמם. "אנו פונים ומבקשים שלא תילקח כל החלטה בעניין האמור לפני שנשמעה דעתם של ארגוני היוצרים, אם הוזמנו יוצרי הסדרה להביע דעתם ראוי הוא שנציגי ארגוני היוצרים יוזמנו אף הם", אמר היום אורי רוזנווקס, יו"ר פורום היוצרים הדוקומנטריים. "הופתענו להיווכח שבעוד שאנו קוראים לאנשינו לקחת חלק בפעולות המחאה למען קיומו של הערוץ 10 מתקיים הדיון הנ"ל בהעדרנו". רוזנווקס פנה למנכ"ל הרשות השנייה בנושא, וזו החליטה כי דיון נוסף ב"מעושרות" יתקיים בנוכחות נציגי ארגוני היוצרים.

מהרשות השנייה נמסר כי "הוועדה ציינה כי היא רואה חשיבות רבה בז'אנר הדוקומנטרי שמטרתו להביא סוגיות ציבוריות לדיון רחב תוך אמירה או פרשנות לתופעה חברתית, וכל זאת תוך עמידה בהגדרות של ז'אנר תוכניות התעודה כפי שמופיעות בחוק ובכללי הרשות השנייה".

מוקדם יותר הבוקר (חמישי) הגיעו כ-300 עובדים מערוץ 10 ונענע10 בהסעות מאורגנות מבית הוורד אל מול ביתו של רה"מ בירושלים. המפגינים חסמו את הכביש מול ביתו של נתניהו וקראו קריאות ישירות בגנותו, בהן "נתניהו לא אוהב תקשורת", ו"ביבי מנסה לסגור ערוץ בישראל".

עוד בנושא:
מאות מפגינים מול בית רה"מ נגד סגירת ערוץ 10
גמר הישרדות: עובדי ערוץ 10 העבירו מסרים נגד סגירתו
ברק: "הממשלה צריכה לאפשר לערוץ 10 פרק זמן נוסף לשלם את חובו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully