וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיפת עובדים בגלובס: "לא היה עיתונאי שלא הגיע"

5.9.2012 / 12:05

עובדי העיתון התכנסו לראשונה מאז נודע על גל הקיצוצים הקרוב. בפני העובדים דיברו דרור פויר, כתב שוק ההון אבי שאולי, כתב העבודה והרווחה ניב שי, ומתן חודורוב מערוץ 10

עובדי העיתון הכלכלי "גלובס" קיימו הבוקר (רביעי) אסיפת עובדים ראשונה מאז נודע על גל הקיצוצים הצפוי בעיתון, במהלכו צפויים כ-30 עובדים לקבל זימונים לשימועים שלפני פיטורים, מחצית מתוך מערכת העיתון ומחציתם אנשי מנהלה. ההיענות הבוקר לכינוס, כך אומרים גורמים ב"גלובס" – הייתה גדולה.

"לא היה עיתונאי או גרפיקאי אחד שלא הגיע לכינוס הבוקר", אומר גורם בעיתון, שמוסיף כי הגיעו לכינוס גם עיתונאים שלא עובדים מהמערכת – על מנת להיות נוכחים בכינוס הראשון של העובדים מאז נודע על תכנית הקיצוצים הצפויה. "לא הייתה מטרה לייצר בשורות של ממש, אלא לעדכן היכן הדברים עומדים ומה האופציות שקיימות בפני העובדים – ולעשות את זה בפורום רחב ולא פרטני כפי כנעשה עד כה".

לבית גלובס הגיע הבוקר נציג ועד העובדים של ערוץ 10, הכתב הכלכלי מתן חודורוב, אשר מוביל בימים אלה באופן בולט את מאבק העובדים בערוץ 10 נגד פיטורים ולמען מציאת הסדר שיאפשר את המשך פעילותו של הערוץ. חודורוב הוביל בערוץ 10 את כינוסי העובדים, ההפגנות ופעולות המחאה על המסך – והוא הגיע לגלובס על מנת לשוחח עם העובדים על חשיבותה של העבודה המאורגנת. "הוא בעיקר נתן הרבה תמיכה מוראלית, והדגים בפנינו מה אנחנו יכולים לעשות עם המצב. הפיח בעובדים תחושה שיש להם כוח", אומר גורם בעיתון שנכח בכינוס. עוד דיברו בפני העובדים דרור פויר, כתב שוק ההון אבי שאולי וכתב העבודה והרווחה ניב שי – שלושתם מוועד הפעולה הזמני.

ועד עובדי גלובס מקיים בימים אלה שיחות עם ההנהלה, וההידברות בין הצדדים נשאה בנתיים פירות באופן חלקי' כאשר מהלך הפיטורים העיקרי נדחה בפועל לאחר החגים/ כמו כן מסתמן כי מספר המפוטרים הצפוי יצומצם במעט. בוועד מבקשים מההנהלה לפתוח בפני נציגיהם את ספרי החברה, כפי שעשתה הנהלת הארץ לבקשת ועד העובדים, כך שיתאפשר להם להציע דרכים אלטרנטיביות לקיצוץ בחברה. כמו כן מבקשים בוועד לעודד פרישה מרצון בתנאים מועדפים, וקיצוץ בשכר הבכירים.

גל הקיצוצים המתוכנן הוא השני שפוקד את העיתון הכלכלי בשנים האחרונות. לפני שלוש שנים נערך קיצוץ רוחבי במשכורות כל עובדי העיתון, אשר נע בין 5 ל-10 אחוזים, על פי מדרגות השכר, כאשר משכורות עד גובה 7,000 שקלים לא קוצצו, משכורות מעל 20,000 שקלים קוצצו ב-10% ובהתאמה קוצצו גם משכורות ביניים. במקביל בוטלה תוספת השכר לכתבים שכתבו עבור מוספים. בתחילת השנה הנוכחית פוטרו ב"גלובס" 15 עובדים וההתקשרות עם מספר פרילאנסרים הופסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully