וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טענות לניגוד עניינים במינוי באב"ד למנכ"ל הרשות על רקע קשריו עם אנג'ל

6.9.2012 / 23:28

שי באב"ד כיהן בתפקידים בכירים בצים בעוד אודי אנג'ל, מבעלי רשת, שימש כיו"ר דירקטוריון החברה. ביקורת גם על היעדר ניסיונו בתחום התקשורת. גורם בענף: מדובר בבחירה משונה

הודעת שר התקשורת הערב (חמישי) על מינויו של שי באב"ד לתפקיד מנכ"ל הרשות השניה לטלוויזיה ולרדיו הרימה לא מעט גבות בזכיינית קשת ובערוץ 10, זאת על רקע טענות לניגוד עניינים שטמון, לכאורה, בין תפקידו כרגולטור המפקח על זכיינית ערוץ 2 רשת לבין קשריו הקרובים לאיש העסקים אודי אנג'ל, בעל המניות המרכזי בזכיינית. אנג'ל מחזיק במניות הזכיינית ביחד עם חברת התקשורת "עופר מדיה" הנמצאת בבעלות חברת האחזקות "החברה לישראל" מקבוצת האחים עופר, אשר בבעלותה נמצאת גם חברת הספנות צים. אנג'ל שימש במשך 12 שנים כחבר דירקטוריון "החברה לישראל" ובמשך 5 שנים היה יו"ר חברת הספנות צים. תחת אנג'ל כיהן באב"ד כמנכ"ל צים וכן ובתפקידים בכירים נוספים בה במשך מספר שנים.

בכיר לשעבר בצים אמר הערב לוואלה! ברנז'ה: "אנג'ל נחשב למי שהביא את באב"ד לצים, הם מכירים היטב ומכירים שנים, בהחלט אפשר לומר שהם מקורבים". לדבריו, "באב"ד היה עורך דין במשרד של פנחס רובין, אחר כך עבד בקרן אייפקס בפרוייקט זמני ומאז היה רק בצים. האיש מגיע מאוריינטציה עסקית מסחרית של עולם הספנות, זה קצת כמו שאתה ככתב תקשורת תתמנה לתפקיד של מנהל מחלקה בצים".

למרות שהסוגיה עלתה בפני וועדת האיתור שפעלה במשרד התקשורת, ונבדקה על ידי המחלקה המשפטית של המשרד - המינוי אושר הערב סופית במשרד התקשורת. יחד עם זאת על באב"ד יהיה לעבור שתי משוכות נוספות בטרם ייכנס לתפקיד הרגולטור של שידורי הטלוויזיה המסחריים בישראל - מינויו דורש אישור של הוועדה לבדיקת מינויים בחברות ממשלתיות, זאת למרות שהרשות השנייה לטלוויזה ולרדיו היא כיום גוף סטטוטורי. הרשות צפויה להפוך לגוף ממשלתי לאחר שייצא לפועל מהלך האיחוד שלה עם מועצת הכבלים והלוויין ("ברית המועצות"), ומהסיבה הזו יידרש באב"ד לעמוד גם בבחינת נציבות שירות המדינה.

"יש תחושה שזה מינוי שבא משום מקום"

מלבד משוכות הבירוקרטיה, נדרש באב"ד לעמוד ערב מינויו גם בפני ביקורת בדבר מינוי לתפקיד של אדם שאינו בעל כל רקע בתחום הרגולציה, הטלוויזיה, הרדיו, או התקשורת כלל. במכרז שהוציאה הוועדה לתפקיד נכתב כי בין הדרישות הרצויות לתפקיד לצד ניסיון ניהולי בתאגיד בעל היקף עסקים משמעותי וניסיון בהובלת תהליכים ארגוניים - רצוי כי יהיה למועמד גם "ניסיון רלוונטי בתחום התקשורת". לא מעט מתוך תשעה עשר המועמדים שהיו לתפקיד, כך לפי הפרסומים בתקשורת, מחזיקים בניסיון כזה: יו"ר ועדת המדרוג, ד"ר יפעת בן-חי-שגב; המנכ"לית בפועל של הרשות השנייה וסמנכ"ל הטלוויזיה איילת מצגר; יו"ר מועצת הכבלים והלוויין היוצא, ניצן חן אשר מונה בחודש שעבר לתפקיד ראש לשכת העיתונות הממשלתית; מנכ"ל טלעד לשעבר דן תדמור וכן סמנכ"ל הנדסה ורישוי במשרד התקשורת, עו"ד חיים גרון.

חוסר ניסיונו של באב"ד בתחום התקשורת בולט על רקע התקופה הסוערת בה נמצא תחום רגולציית השידורים ישראל, והוא עורר תמיהה בתעשייה המקומית. "מאז הקמתה של הרשות השנייה לא היה לה מנכ"ל אחד שלא היו באמתחתו כמה שנים של ניסיון בתחום התקשורת, ובמובן זה מדובר בבחירה משונה, בלשון המעטה", אומר הערב לוואלה! ברנז'ה גורם בתעשיית הטלוויזיה. "נחמן שי שהיה עיתונאי ודובר צה"ל, משנה סמירה שהיה יו"ר הוועדה למדרוג, שמוליק שם טוב שהיה מנכ"ל HOT, מוטי שקלאר שהיה בטלוויזיה החינוכית וכדומה. חלקם היו לפני מינויים לפחות חברים במועצת הרשות השנייה. יש תחושה שזה מינוי שבא משום מקום".

באב"ד מילא כאמור מגוון תפקידי ניהול בכירים בצים ביניהם ראש אגף תקציבים וכלכלה ועוזר בכיר למנכ"ל ונשיא צים העולמית. הוא בעל תואר ראשון במשפטים וכלכלה מהאוניברסיטה העברית, תואר שני בכלכלה ומימון מ- London School of Economics, ובוגר קורס מנהלים בכירים באוניברסיטת הארווארד. בצבא שימש כרב סרן במיל', והוא עסק בתפקידים ביחידות מובחרות. השר משה כחלון מסר הערב כי הוא "מאחל למר שי באב"ד בהצלחה בתפקיד המאתגר של מנכ"ל הרשות השניה בתקופה חשובה זו של רפורמות משמעותיות בשוק ובמבנה הרגולציה. אני בטוח כי לאור כישוריו וניסיונו יוביל מר באב"ד בהצלחה את הרשות", הוסיף.

גורם במשרד התקשורת אמר הערב בתגובה לטענות בכתבה כי "הנושא עמד בפני וועדת האיתור, ובכל אופן המינוי מחייב את אישור ועדת המינויים של בכירים בשירות הציבורי בראשות השופט ברנר".

מהרשות השנייה נמסר בתגובה: "יו"ר המועצה, דר אילן אבישר, הודיע לחברי המועצה ולהנהלת הרשות כי לאחר הבחירה של השר ואישור הוועדה לבדיקת מינויים בשירות המדינה בראשות השופט בדימוס ברנר, תקיים המועצה ישיבה כדי לדון ולהצביע על אישור המועמד עליו המליץ השר לתפקיד מנכל הרשות השנייה. ד"ר אבישר הודה לאילת מצגר על ההשקעה העצומה והתנהלותה המקצועית בתפקידה כמנכלית בפועל. ד"ר אבישר התייחס גם לדיון הציבורי שעלה בעקבות ההודעה על הבחירה בשי באב"ד, ואמר: ?אין לי ספק שחברי וועדת האיתור שהמליצו ושר התקשורת שבחר בחנו את מכלול השיקולים הנדרשים, ושהבחירה בשי באב"ד כמועמד מתאים וראוי היא בחירה מושכלת. אני מאחל לכולנו שנמשיך לעבוד ביחד באווירה של יצירה, שיתוף פעולה וכבוד הדדי".

טרם התקבלה תגובתו של אודי אנג'ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully