וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש עסקה: שלמה בן צבי רוכש את מעריב מנוחי דנקנר

7.9.2012 / 17:18

בן צבי, המחזיק ב"מקור ראשון", רוכש את העיתון לבדו, ללא החובות ובית הדפוס, ב-85 מיליון שקלים - ולאחר שדנקנר הספיק להשקיע בעיתון למעלה מ-300 מיליון שקלים

שלמה בן צבי, מו"ל העיתון "מקור ראשון", רוכש את עיתון מעריב מנוחי דנקנר, בעל השליטה בקבוצת IDB, תמורת 85 מיליון שקלים. בן צבי רוכש את העיתון לבדו, ללא החובות וללא בית הדפוס. בהודעה שהוציא מעריב לבורסה בשעות האחרונות נכתב כי "בכוונת הרוכשת להמשיך את פעילות העיתון. 'מקור ראשון' יציע ל-300-400 עובדי מעריב להיקלט כעובדי הרוכשת". על פי ההודעה, בכוונת הצדדים להשלים את העסקה עד סוף אוקטובר.

על פי ההערכות, בן-צבי, לשעבר מבעלי ערוץ 10 והחינמון "ישראלי", מעוניין להשקיע בעיתון בעיקר בשל מאגר המנויים שלו, שיוכל להתווסף לזה של "מקור ראשון". על פי אותן ההערכות, מעריב יקבל תפנית ימנית באופי תכניו.

מאז רכשה קבוצת IDB את השליטה במעריב, היא הזרימה לקופת העיתון יותר מ-300 מיליון שקל, אולם הפסדיו רק הולכים ומתעצמים. לפני חודשיים, לאחר שדירקטוריון החברה הורה להנהלת מעריב להציג בפניו תכנית להקטנה ניכרת של הוצאות החברה, פנה מנכ"ל העיתון לעובדים ובישר להם על חלק ראשון של מהלך קיצוצים שכלל פיטורי עובדים.

עיכוב בתשלום משכורות העובדים

עם רכישת בן צבי או בלעדיה, מצבו של העיתון מבית קרליבך קשה. רק השבוע הודיע מנכ"ל מעריב טל רז לעובדי העיתון כי יקבלו רק שליש ממשכורת חודש אוגוסט, ואת יתר הסכום יקבלו רק לאחר שהעיתון יקבל את ההלוואה – מועד שאינו ידוע בשלב הזה. "אני יכול להבטיח לכם כי נעשה מאמץ מיוחד כך שניתן יהיה לשלם את החלק האמור לפני ראש השנה", מסר רז במייל שהעביר לעובדי החברה.

בהנהלת מעריב הוחלט כי חברי ההנהלה, בכירי העיתון והמערכת יידחו את תשלום מלוא שכרם למועד מאוחר יותר, ככל הנראה רק לאחרי תקופת החגים. "הנהלת מעריב ובעלי המניות עושים ככל שניתן על מנת לשלם את מלוא שכר חודש אוגוסט עד ערב ראש השנה", הבטיח רז לעובדים. לאחרונה אישר דירקטוריון מעריב הזרמה של 15 מיליון שקלים לחברה.

ובתוך כך, השבוע הודיע העיתון לבורסה על מכירת בית הדפוס שלו אשר לא כלול בעסקה עם בן צבי, תמורת מחיר מינימום של 72 מיליון שקלים, וההערכות היא כי שווי השטח התעשייתי, אשר ככל הנראה ניתן להסב אותו לשטח מגורים, יכול להגיע ל-200 מיליון שקלים. בבית הדפוס מועסקים כ-150 איש, ובמערך ההפצה של העיתון מועסקים עוד כ-950 איש. ההערכות הן כי עם מכירת בית הדפוס והפסקת הדפסת המהדורה היומית - יפוטרו כמעט כל העובדים הללו.

במעריב בחרו שלא להגיב לדברים.



עוד בנושא:
עובדי מעריב יקבלו החודש רק שליש משכרם
מעריב: לא מדובר רק בתהליך טכנולוגי אלא אסטרטגי – וזה החלק המסובך
מעריב תוקף את הארץ: ”קמפיין מרושע ובריוני”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully