וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי מעריב הפגינו מול סניף שופרסל בת"א: "בעל הבית צריך לקחת אחריות"

16.9.2012 / 11:06

העובדים, אשר דורשים מנוחי דנקנר את הבטחת זכויותיהם בהסכם המכירה של העיתון, הפגינו מול מגדל המאה. אמש פנו העובדים במכתב לרה”מ: ”אם היינו מפעל במצוקה, היית מסייע"

(עדכון: 11.57)

מחאת עובדי מעריב: כמה מאות עובדי העיתון הפגינו הבוקר (ראשון) מול סניף "שופרסל", הנמצא בידי קבוצת IDB אשר בשליטתו של נוחי דנקנר, במגדל המאה בת"א בדרישה לקבל את הזכויות המגיעות להם. "אלפיים מובטלים", נכתב בחלק מהשלטים שהונפו במקום, "מרעיב מעליב ומעציב", נכתב באחרים. על פי ההערכות, כ-200 מאתיים עובדים הגיעו למקום, רבים מהם עם ילדיהם ומשפחותיהם, וההפגנה זכתה גם לתמיכה עוברי אורח רבים ועיתונאים ממערכות אחרות, בהם סמי פרץ, קרן נויבך, לילך סונין, יפעת גליק, נדב אייל, נחמיה שטרסלר, עמית סגל, וכותבים בכירים ממעריב בהם אראל סגל וקלמן ליבסקינד.

העיתונאים חסמו את הכניסה לסניף, ואחד מהם צעק: "שכל אחד יקח מוצרים מהמדפים, ויגיד לקופאית שתגיש את החשבון לנוחי". בעוד כוחות משטרה מתוגברים מאבטחים את הסניף, הסדר במקום נשמר יחסית. לרגע קצר נכנסו כמה מהעובדים לסניף, לקחו ממנו זרי פרחים וחילקו לעוברים ולשבים, ולזמן מה אף נחסם אבן גבירול לתנועה. מלבד זאת, כאמור, שמרו המפגינים על הסדר.

הפגנת עובדי "מעריב" מול מגדל המאה, ספטמבר 2012. נמרוד סונדרס
פונים ישירות לנוחי. ההפגנה, הבוקר/נמרוד סונדרס

"אנחנו מפגינים מול שופרסל כי זה אחד הזרועות של נוחי, והוא גם הבעלים שלנו", אמרה הבוקר לוואלה! ברנז'ה כתבת העיתון מיה בנגל. "המסר שלנו הוא חד משמעי – יש לנו בעל בית והוא צריך לקחת אחריות מלאה על אלפיים האנשים הללו ולשלם להם את מלא זכויותיהם לרבות משכורות, פיצויים
ופנסיה".

"אי אפשר לגלגל אחריות למנהלים או לבוסים אחרים שהיו בעבר, מי שלוקח אחרון את המושכות הוא זה נושא במלוא האחריות. אנחנו באמת מאמינים שהמסר הזה יגיע לאוזניו ואנחנו מקווים שבימים הבאים נראה שזו המציאות", אמרה בנגל. "אנחנו עדיין לא זונחים את הדרישה שלנו לצד גם להיכנס להיות חלק במשא ומתן ברכישת מעריב על ידי שלמה בן צבי למען עיגון זכויות העובדים בעסקה".

הפגנת עובדי "מעריב" מול מגדל המאה, ספטמבר 2012. נמרוד סונדרס
אזהרות גם לשאר כלי התקשורת, ערב החג. הבוקר, בתל אביב/נמרוד סונדרס

אמש (מוצאי שבת) שיגר ועד העובדים של מעריב מכתב לראש הממשלה בדרישה להתערבות הממשלה להצלת מקום עבודתם של 2,000 עובדים. "כאשר מפעל שבו מאות עובדים נקלע למשבר, הממשלה יודעת היטב כיצד להגן על אזרחיה המפרנסים ולשמור על כבודם. ניסיון העבר מלמד כי הממשלה מסוגלת להתערב ולהציל עובדים מאימת האבטלה, כפי שרק לאחרונה ראינו במספר דוגמאות. החלטתך לשתוק נוכח המשבר במעריב תמוהה. גם שתיקת השרים בממשלה רועמת. אנו מבקשים ממך להתערב במשבר ולסייע לנו במאבקנו על שמירת מקום העבודה שלנו", נכתב בו.

הפגנת עובדי "מעריב" מול מגדל המאה, ספטמבר 2012. נמרוד סונדרס
"אי אפשר לגלגל אחריות למנהלים או לבוסים אחרים שהיו בעבר". עובדי העיתון, הבוקר/נמרוד סונדרס

עוד הודיעו אתמול נציגי העובדים כי החל מהשבוע המחאה תורחב גם לשימוש באתר ובעיתון על מנת להעלות את המודעות למאבק גם בקרב הקוראים. יצוין כי עד כה לא עשו העובדים שימוש בעיתון במאבקם, למעט הפקעת מדור הדעות בו לטובת סדרת מאמרים של בכירי כותביו כנגד קבוצת הארץ-דה מרקר, אשר לטענתם צידדה בסגירת העיתון. בעיתון אף קראו היום לעובדים המעוניינים לכתוב טורים הקשורים למאבק ליצור קשר עם חברי הוועד.

הפגנת עובדי "מעריב" מול מגדל המאה, ספטמבר 2012. נמרוד סונדרס
"נוחי, תודה על המתנה חחג". חגי מטר, יו"ר ועד העובדים בעיתון/נמרוד סונדרס

ביום חמישי קיימו העובדים הפגנה מול ביתו של בעל השליטה בעיתון, נוחי דנקנר, אשר הובילה להתחייבות רשמית מצידו שיפעל כדי לשלב את העובדים במשא ומתן עם שלמה בן צבי, ושתבחן בחיוב האפשרות שכספי העסקה יועברו לחשבון נאמנות מיוחד, שיבטיח שאף אחד לא ייגע בכסף לפני שהעובדים מקבלים את מלוא זכויותיהם.

"זוהי התקדמות חשובה בהחלט, אך עדיין לא מספקת", אמרו היום בוועד העובדים. "איש עדיין לא מבטיח לנו שנקבל את משכורות ספטמבר, או שכל החובות של החברה אלינו ישולמו במלואם, ואנחנו מתכוונים להמשיך לדרוש ערבויות לקבלת התשלומים האלה מבעלי מעריב. כמו כן, מקום העבודה של אלפיים איש עדיין בסכנה, ואנחנו דורשים מממשלת ישראל שתתעורר ושתתערב בדחיפות כדי למנוע פיטורים המוניים וסגירת עיתון מרכזי בישראל".

עוד בנושא:
עולים מדרגה: עובדי מעריב ירחיבו השימוש באתר ובעיתון במחאה על מצבם
טל רז: כל יתרת משכורות חודש אוגוסט תועבר עד מחר
עובדי מעריב הפגינו מול ביתו של נמרודי: ”איפה הכסף?”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully