וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ כבל: להשבית את כל מקומות העבודה אשר בבעלותו של נוחי דנקנר

20.9.2012 / 16:59

כבל: "העובדה שהבעלים של מעריב מעז לנסות ולשלם לעובדים המפוטרים 70% מכספי הפיצויים, כמוה כהכרזת מלחמה על העבודה המאורגנת כולה". עיתונאי הארץ: "אנו נדהמים ומזועזעים"

נמרוד סונדרס

ח"כ איתן כבל שהשתתף היום (חמישי) בהפגנת עובדי מעריב הוציא מכתב ליו"ר ההסתדרות עופר עיני בו הוא דורש ממנו, יחדיו עם ראשי סיעת "הבית החברתי" בהסתדרות, להשבית החל מיום ראשון הקרוב את כל מקומות העבודה אשר בבעלותו של נוחי דנקנר. "העובדה שהבעלים של מעריב מעז לנסות ולשלם לעובדים המפוטרים 70% בלבד מכספי הפיצויים המגיעים להם כחוק, כמוה כהכרזת מלחמה על העבודה המאורגנת כולה. רמיסת זכויות עובדים כל כך בוטה לא תעצור במעריב ועלולה להגיע לכל מקום עבודה ללא קשר ליוקרתו או לחוזקו של ועד העובדים שבו", מנמקים החתומים על המכתב את דרישתם.

"כוחה הגדול של ההסתדרות הוא ביצירת סולידאריות בין כל העובדים המאוגדים והלא מאוגדים על מנת לשמש חומת מגן מול כל ניסיון לפגוע בזכויותיהם", כתבו ראשי הבית החברתי וקראו ליו"ר ההסתדרות להפעיל כלי זה באופן מיידי, "אחרת כל הטענות בדבר הקשרים שאתה מנהל עם מר דנקנר יוכחו כנכונות".

החתומים על המכתב תקפו את יו"ר ההסתדרות על התנהלותו לאורך המשבר במעריב וכתבו: "העובדה שעד כה לא השמעת קול צעקה גדולה בנושא זה כמוה כשיתוף פעולה עם הניסיון הנואל לפגוע בזכויות הבסיסיות ביותר של עובדי מעריב".

"במידה ותבחר להנהיג את המאבק הזה בצורה נחושה וללא פשרות", מסיימים כבל וראשי סיעת הבית החברתי את מכתבם, "נעניק לך גיבוי מלא ונסייע לך ככל שנידרש".

"מעבירים את העובדים מיד ליד כאילו היו חפצים"

ובתוך כך, גם עיתונאי הארץ-TheMarker הגיבו היום להוצאתה לפועל של עסקת הרכישה של בן צבי את מעריב. "אני נדהמים ומזועזעים מהסכנה שבה נמצאים כיום מאות עיתונאים ואלפי עובדים בעיתון מעריב", כתבו נציגי העובדים מבית שוקן. "בזה אחר זה השתמשו בעלי הון בעובדי מעריב לצורך קידום האינטרסים האישיים, הכלכליים והפוליטיים שלהם, כשהם מעבירים אותם מיד ליד כאילו היו חפצים, בלי לשמוע את קולם, בלי להבטיח ולעגן את זכויותיהם הבסיסיות ובלי להכיר תודה לאנשים שעבדו בשבילם במשך כל השנים בתנאים לא קלים".

"חברינו במעריב אינם יריבים בשום דרך", הוסיפו בוועד עיתונאי הארץ, "רבים מאיתנו יכלו לעבוד במעריב, ולהפך. הם חברים למקצוע ולענף, והטרגדיה הקשה של מעריב כואבת לנו ומדאיגה אותנו. היא מבהירה פעם נוספת עד כמה חלש מעמדם של עיתונאים, בייחוד כל עוד אינם מאורגנים, וכיצד פגיעה בזכויות העיתונאים כעובדים רומסת גם את שליחותם החברתית והדמוקרטית החיונית".

"אם מר דנקנר ומר בן צבי מבקשים להגן על דימויים ומעמדם בחברה הישראלית, הם חייבים לצעוד צעדים משמעותיים לקראת העובדים. עסקת מעריב במתכונתה הנוכחית, הכוללת את פיטורי כל העובדים, תהיה כתם שלא יימחק בקורות החיים של דנקנר. אסור למו"לים לראות בעיתונאים רק נטל כלכלי - אלה בני אדם שעבדו קשה בשביל העיתון, ועכשיו משלמים את מחירו של חידלון ניהולי שנמשך שנים".

"גם אנחנו מצויים במאבק נגד תוכנית פיטורים עמוקה והרסנית של הנהלת קבוצת הארץ, שאם תמומש במלואה עשויים כרבע מהעיתונאים בהארץ-TheMarker ללכת הביתה. גם כאן ניאבק כדי לצמצם את הפיטורים ולמנוע פגיעה בעובדים הנותרים ובאיכות העיתונאית של העיתון", כתבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully