וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר צו הקפאת הליכים למעריב; מינוי עוה"ד דוד פורר לנאמן - לא אושר

23.9.2012 / 12:51

שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ורדה אלשיך, נתנה היום צו הקפאת הליכים לעיתון: "חשש מהותי כי אם לא יינתן סעד זמני ייתכן כי הדבר עלול לסכל מראש את ניסיונות ההבראה"

סגנית בית המשפט המחוזי בתל אביב השופטת ורדה אלשייך אישרה מתן צו הקפאת הליכים למעריב למשך חודש. השופטת לא אישרה את בקשת מעריב למנות את עו"ד דוד פורר לנאמן בתקופת ההקפאה, זאת עקב הקשר ההדוק שלו עם מעריב ועם נוחי דנקנר – להם העניק ייעוץ משפטי בשנים האחרונות ומשרדו הוא המייצג את קבוצת איי. די. בי. בעסקיה השונים. "חרף מלוא הצער שבדבר לא ניתן למנות את עו"ד פורר", כתבה בהחלטה. "הרי אין מחלוקת כי קיים קשר הדוק בין משרדו לבין הקבוצה ואף המבקשות עצמן בהגינותן הודו בכך". לתפקיד מינתה השופטת את עו"ד ירון ארבל, עליו המליץ כונס הנכסים הרשמי, ואת עו"ד שלמה נס אותו ביקשה מעריב למנות והוא הצהיר כי אין לו קשר אליה או אל בעלת השליטה בעיתון.

השופטת העבירה ביקורת על כך שהבקשה הוגשה לבית המשפט רק לאחר שנחתמה העסקה עם שלמה בן צבי. "בעייתי במיוחד הוא האופן שבו נראה כי החברה ראשית כבר נשאה ונתנה, סיכמה ולמעשה כמעט השלימה עסקת רכש עם קונה ספציפי ורק לאחר מכן היא פונה לבית המשפט וזאת כמו היה בית המשפט 'עט' שכל תפקידו אינו אלא לרשום אישור פורמלי למהלך ושמא אף להשתיק או לדחוק טענות של גורמים שייתכן ויתנגדו לו".

הבוקר הביעו מחזיקי האג"ח של איי. די בי. התנגדות לעסקת המכירה של מעריב לשלמה בן צבי, בטרם תובע עליה דעתם של הנושים של מעריב. "מתיימרים החברה ובעל השליטה בה להציב את בית המשפט ואת הנושים של החברה בפני עובדות מוגמרות, באופן שבית המשפט יהפוך לחותמת גומי לצורך הוצאה לפועל של עסקה שנקבעה ולכאורה נחתמה מראש על-ידי בעל השליטה בחברה", נכתב לבית המשפט. בעוד חודש מהיום יתקיים דיון במעמד כל הצדדים, לאחר מכן יודיע בית המשפט האם הוא מאשר את עסקת המכירה.

בבקשה להקפאת הליכים נכתב כי ברשות החברה סכום של כ-20 מיליון שקלים, והוא אמור להספיק לפעילות במשך התקופה האמורה – לרבות שכר לעובדים ולספקים. ההתחייבויות הכלליות לעובדי מעריב, כולל פיצויים, עומדות על 95.5 מיליון שקלים. בבקשה שהוגשה הייתה גם התייחסות לעמדת העובדים לבקשה. "בשלב זה לא ניתנה הסכמת עובדי החברות", נכתב. "השאיפה היא כי לאמר מתן הצו ולקראת הדיון במעמד הצדדים, יסכימו העובדים גם הם להליך זה. החברות שואפות כי לאחר שהעובדים יקבלו לידיהם את ההסכם עם החברה של בן צבי- הם יתמכו במימושו".


עוד בנושא:
”מה זה 'התחייב להציע'? ומה אם הוא יציע 2,000 שקל פחות?”
מאות עובדי מעריב הפגינו: "גנבו לנו את הכסף"
אחרי רכישת בן צבי - לאן הולך מעריב?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully