וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורכים בכירים במעריב זומנו לפגישות עם בן צבי; בוועד מתנגדים

23.9.2012 / 17:12

בוועד העיתונאים פנו היום לביהמ"ש בבקשה למנוע העברת שמות עובדים מומלצים לשלמה בן צבי לטובת המשך העסקה; בתוך כך, נמרודי הודף הטענות על אי הפקדת כספי פיצויים לעובדים

בימים האחרונים זומנו עורכים בכירים במעריב לפגישות עם שלמה בן צבי, זאת לקראת העברת הבעלות על העיתון לידיו ובמסגרת גיבושה של רשימת 300 העובדים אותם יעסיק מחדש לאחר שכל עובדי החברה יפוטרו - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. בוועד העיתונאים קראו הבוקר לעורכים שלא להיפגש עם המו"ל החדש עד לאישור בית המשפט את עסקת המכירה. "מכיוון ושיתוף פעולה כזה של העורכים עם בן צבי עלול לפגוע בשוויון ההזדמנויות של העובדים – אנחנו מתנגדים נחרצות לשיתוף הפעולה הזה, וקוראים לכל העורכים ולכל העובדים בכלל לא להתייצב לשיחות עם בן צבי ושליחיו שלא בתיאום עם הוועד", נכתב היום באימייל שהופץ לעובדים.

במקביל, הגישו היום ההסתדרות וועד עיתונאי מעריב, באמצעות עוה"ד גלילה ואלון בורנשטיין, בקשה דחופה לבית המשפט המחוזי בתל אביב למתן הוראה למניעת העברת שמות עובדים מומלצים לשלמה בן צבי לטובת המשך העסקה. "יש להדגיש שצעד זה לא נועד לפגוע בבן צבי עצמו, אלא רק להגן על הזכויות של כולנו ולמנוע מערכת של הפרד ומשול", הסבירו.

הכשרת הישוב: כל ההפרשות של העובדים בוצעו

בתוך כך, גם חברת "הכשרת הישוב" התייחסה היום לראשונה באופן רשמי להאשמות כלפיה לפיהן בעת תקופת שליטתה בעיתון לא הופרשו כספי העובדים כנדרש. "במידה ובכל זאת יתברר כי בתקופה בה שלטה הכשרת הישוב במעריב נפל דופי כלשהו בהפרשות לעובדים, דבר שאינו מתקבל על הדעת, תבחן הכשרת הישוב את אחריותה לעניין, ותפעל כמתחייב על פי החוק", הודיעה היום החברה. למרות ההתחייבות כי הדברים ייבדקו, שבו בהכשרת הישוב והדגישו כי בתקופת היותה בעלת השליטה במעריב, תקופה של 18 שנה, בוצעו במעריב בהקפדה כל ההפרשות הנוגעות להתחייבויות כלפי העובדים, התחייבויות שכיום עומדות על יותר מ-90 מיליון שקלים. "ניתן לבדוק נושא זה בנקל מול חברות הביטוח ומנהלי קרנות הפנסיה בידיהם הופקדו כספי העובדים לאורך השנים", מסרו בחברה, והוסיפו כי רואי החשבון הן של זכי רכיב והן של דסק"ש בדקו את הסוגיה בעת ביצוע בדיקות הנאותות.

ומנגד להודעת הכשרת היישוב, עובדי מעריב ממשיכים את מחאתם מול בעלה השליטה בחברה עופר נמרודי. מחר (שני) בשעה 12:00 הם יפגינו בכניסה למשרדי הכשרת הישוב ברחוב שנקר בתל אביב, ומשמרות המחאה מול ביתו הפרטי וביתו של נוחי דנקנר - נמשכות. "אם נמרודי מחזיק בבית מעריב ומרוויח על חשבוננו – אנחנו נבוא לבית שלו ונמחה", מסרו היום בוועד העובדים. החל ממחר הם ישביתו את העיתון, וגיליון יום כיפור לא יודפס. היום בערב תתקיים ישיבה ראשונה של ועד העובדים עם עו"ד שלמה נס, אשר בית המשפט אישר היום את בקשת מעריב למנותו כנאמן במסגרת הקפאת ההליכים של העיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully