וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

58.4% מהציבור: "יכולים להסתדר בקלות בלי עיתון יומי"

27.9.2012 / 15:53

62% מהישראלים מסכימים עם האמירה "המקום הראשון שבו אני מחפש מידע הוא האינטרנט", כך על פי דו"ח ראשון מסוגו אודות מגמות בתקשורת בישראל

הירידה העקבית במספר הישראלים שרואים בעיתון המודפס פלטפורמה לעדכונים בנושאי חדשות – מובאת כעת בדו"ח השנתי של המכון לחקר המדיה של בית הספר לתקשורת במרכז האוניברסיטאי באריאל בשיתוף "יפעת" וקנטאר מדיה. על פי דו"ח ראשון מסוגו, המסכם את שנת 2011 ובוחן את מגמות השימוש בכלי התקשורת השונים, 58.4% מביעים הסכמה לאמירה "אני יכול להסתדר בקלות בלי עיתון יומי".

הנתון, כשלעצמו מעניין נוכח המשבר הפוקד את עולם העיתונות בשנים האחרונות, מגלם עלייה מהשנה שקדמה לה אז הסכימו עם המשפט 57.2% בלבד. לצורך השוואה, בשנת 2009 הסכימו עמו 56.5%. שיעור ההסכמה הגבוה ביותר לקביעה זו היה בקבוצת הגיל 25 עד 34, שבה 71.2% אינם רואים צורך חיוני בעיתון יומי. לעומת זאת, בקבוצת הגיל של בני 65 ומעלה, כצפוי, רק 40.2% מעידים כי הם יכולים להסתדר ללא עיתון כזה.

"על פי נתוני הסקר סך כל החשיפה לעיתונים בישראל בימי חול ירדה במחצית השנייה של שנת 2011 ל-63% לעומת המחצית השנייה של השנה, שבה עמד שיעור החשיפה על 65.2%", מציינים החוקרים, ד"ר רפי מן וד"ר אזי לב-און. "מדובר בשבירה של מגמה שאפיינה את ישראל בשנים האחרונות, לפיה מאז 2009 חלה עלייה בשיעור החשיפה לעיתונים בניגוד למגמות העולמיות בתחום קריאת העיתונים". בדו"ח אף מובאים נתוני סקר TGI ובהם המובהקות הסטטיסטית בהובלתו של החינמון "ישראל היום" כעיתון הישראלי הנפוץ ביותר בשנת 2011 עם נתון חשיפה של 38.1 אחוזים בממוצע.

סקר TGI שבודק את החשיפה לעיתונים המודפסים לא בוחן את הירידה הכוללת בחשיפה אליהם. לצד הירידה בחשיפה הזו, משרטט הדו"ח של ד"ר מן וד"ר לב-און את מגמת העלייה של השימוש שעושים הישראלים באינטרנט ככלי לחיפוש מידע. 62% מהישראלים הסכימו בשנת 2011 לאמירה "המקום הראשון שבו אני מחפש מידע הוא האינטרנט", ונתון זה כאמור משקף מגמת עלייה בכל הגילאים. בנוסף, יותר גברים, כך עולה מהדו"ח, עושים שימוש באינטרנט לעומת נשים – 65.6% לעומת 58.5%.

מלבד סוגיית החשיפה מסכם הדו"ח גם את סדר היום התקשורתי של אמצעי התקשורת בשנה שעברה, שעבד בסימן המחאה החברתית וסוגיות כלכליות וחברתיות. הוא מקיים השוואה בין כלי התקשורת "המסורתיים" ל"תקשורת החדשה, והוא ניתן לקריאה מקוונת בקישור זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully