וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי הארץ: נשבית מחר את העיתון אחר הצהריים

2.10.2012 / 17:12

בכוונת ועד העובדים להשבית מחר החל מ-16.00 את העיתון על כל חלקיו תחת המסר "אין עיתון בלי עיתונאים". עמוס שוקן: "מצער שהוועד לא מבין שקרה משהו בענף, המחייב התאמה"

מאבק עובדי קבוצת הארץ-דה מרקר מגיע לשיא: מחר (רביעי) החל מהשעה ארבע אחר הצהריים יקיימו העובדים שביתה כללית. השביתה צפויה לפגוע בהוצאה לאור של המהדורות המודפסות של "הארץ" ושל המגזין הכלכלי "דה-מרקר", וכפי שמסתמן, אם הן אכן ירדו לדפוס – יהיו אלה מהדורות "רזות" משום שרוב עמודי העיתונים לא יודפסו, אלא רק אלה שיהיו מוכנים עד לשעת היציאה לשביתה. השביתה תפגע גם באתר האינטרנט של "הארץ". אם אנשיו יקחו חלק בעיצומים הוא לא יתעדכן עד לבוקר יום חמישי.

עובדי העיתון מתכננים, עם היציאה לשביתה, אסיפת עובדים שתימשך כשעה ולאחריה הם לא יחזרו לעבוד. "איש לא יכתוב כתבות, איש לא יצלם תמונות, איש לא יערוך, איש לא יעצב ואיש לא יאייר, יפיק או יראיין - עד לסיום השביתה", אמרו בוועד העיתונאים והוסיפו את מה שהפך להיות הסיסמה של מאבקם בתכנית הקיצוצים וגל הפיטורים: "אין עיתון בלי עיתונאים".

הצלחת השביתה והיקף ההשפעה שלה על פעילות קבוצת הארץ מחר תלויה במספר העובדים שיסכימו להצטרף אליה. ועד עובדי הארץ נחשב לוועד חזק ונהנה מתמיכה נרחבת בשורות העיתון, כמו גם מתמיכה מלאה של אגודת העיתונאים בתל אביב. בוועד הבהירו כי הם מצפים מכל עובדי העיתונים ואתרי האינטרנט לא לעבוד בשעה בה תתקיים האסיפה, ולא לחזור לעבודה אחריה.

בשבוע שעבר קיימו העובדים שביתה בת כשעה, לאחריה התאספו מאות מהם מול בניין "הארץ" והפגינו נגד הנהלת העיתון וסירובה לבוא עם נציגיהם במשא ומתן על מנת לגבש תכנית חלופית למהלך הפיטורים ולהציג בפניהם באופן מלא את הנתונים הכלכליים של הקבוצה. נציגי העובדים הזהירו כי לא יהססו להשבית באופן מלא את העיתון אם דרישותיהם לא ייענו.

באתר הארץ צוטט מו"ל העיתון, עמוס שוקן, אשר אמר בתגובה לדברים: "לא זו בלבד שהתייחסנו ברצינות להצעות של ועד העובדים, אלא גם אימצנו חלק מהן והודענו להם שאנחנו מעוניינים להמשיך ללבן את ההצעות. מנגד, הבהרנו לעובדים כי העיתון חייב ליצור תקציב שיוכל לעמוד בו. לכן לא הסכמנו לעצור את הליך הפיטורים, שבלאו הכי מתרחש בקצב מאוד אטי".

שוקן הוסיף כי "זה מצער שוועד העובדים לא מבין שקרה משהו בענף העיתונות שמחייב התאמה של הוצאות למציאות בענף. ההחלטה להשבית את העיתון לא תחזק את 'הארץ', אלא תחליש אותו".

בשלב זה לא ידוע האם בכוונת הנהלת הארץ לבוא עם הוועד במשא ומתן על מנת לעצור את השבתת העיתונים.

עוד בנושא:
מאות עובדי הארץ הפגינו: "רמי גז תתפטר, העובדים שווים יותר"
כיצד ישפיע המעבר לדיגיטל על תכני הארץ?
שוקן: "מטרתנו להבטיח כרגע את הטווח הקרוב והמיידי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully