וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתבים בצפון זועמים: מעריב הפר צו איסור פרסום

9.10.2012 / 9:06

הכתבים אשר הוזמנו והגיעו לדיון בבית משפט השלום גילו כי עוד בטרם החל, התפרסמה באתר NRG ידיעה מאת אבי אשכנזי ובה פורסם דבר מעצר החשוד בפרשת הרצח בחיפה

כתבי הצפון זועמים על כתב הפלילים של מעריב, אבי אשכנזי, וטוענים כי הוא הפר בסוף השבוע צו איסור פרסום של המשטרה, בעוד הם שמרו על הוראת הצו. מדובר בפרסום על כך שנעצר חשוד ברצח הצעיר במועדון "מלינה" בחיפה וההחלטה על הארכת מעצרו. צו איסור הפרסום בפרשה, שיצא במוצאי חג סוכות, נותר על כנו. במשטרה ישקלו בצאת החג לזמן את הכתב לחקירה על הפרת הצו, אולם כתבי הצפון טוענים: "לא מאמינים למשטרה שתטפל בזה".

בערב יום חמישי הודיע דובר המשטרה לכתבי הצפון כי נעצר חשוד ברצח בחיפה, וכי בבוקר שישי יתקיים דיון בבית המשפט השלום בחיפה בעניינו ותהיה בחינה של הסרת חלק מצו איסור הפרסום. כתבי הצפון אשר הוזמנו והגיעו לדיון גילו כי עוד בטרם החל, התפרסמה באתר NRG של מעריב ידיעה מאת אבי אשכנזי ובה פורסם דבר מעצר החשוד. "חוקרי היחידה המרכזית של משטרת מרחב חוף, בראשותו של אלי אסייג, הצליחו להשיג בשעות האחרונות פריצת דרך בפרשה והם סבורים כי בידיהם נמצא החשוד בביצוע הרצח", כתב אשכנזי בידיעה וציין כי המניע וזהות החשוד אסורים לפרסום אולם "חוקרי המשטרה מעריכים כי הוא האחראי לרצח".

כתבי הצפון שגילו את הפרסום בבוקר הדיון - רותחים מזעם. "כולנו ידעו ביום חמישי שנעצר חשוד, וכולם יכלו לדווח על זה – זה יכול היה להיכנס לעיתונים, לעלות למהדורות ברדיו ולכל האתרים", אומר אחד מכתבי הצפון לוואלה! ברנז'ה. "אבל שמרנו על החוק, והמשטרה עוד תיזכרה אותנו בביפרים שאסור לפרסם, ואז אנחנו מגיעים לבית המשפט ומקבלים חום", הוא אומר והוסיף רמז להשתלשלות הדברים: "שים לב למי אשכנזי נתן קרדיט בידיעה (נצ''מ אלי אסייג מפקד ימ''ר חוף, ד.א), קרדיט שלא הופיע בשום ידיעה אחרת ויש לזה סיבה".

"אבי אשכנזי, שהוא בכלל לא כתב בצפון אלא בתל אביב, לא הגיע לדיון, לא כיבד את הוראות המשטרה, העלה את הידיעה עוד לפני שהדיון התחיל בכלל והוציא את כולם מטומטמים. זה לא מקובל וזה מכעיס מאוד", אומר כתב אחר. "דיברנו עם המשטרה והם אמרו שהם ידאגו ש-NRG יורידו את הידיעה, אבל זה כבר הפך ללא רלוונטי. במשטרה אומרים שהם יטפלו בו וישקלו לפתוח נגדו בחקירה על הפרת הצו באם יתברר להם שזה המקרה", הוא אומר בתשובה בשאלה כיצד אמרו להם במשטרה שיפעלו נגד הקולגה. "אבל הרי לא צריך להיות עורך דין מלומד כדי להבין שיש פה הפרה בוטה של צו איסור הפרסום", הוא מוסיף. "העיתונאים בצפון לא מאמינים למשטרה שהיא תטפל בזה – וזו ממש לא הפעם הראשונה. מתקיים כאן מקרה של 'רשע וטוב לו', פשוט כך".

"מפר צווים סדרתי"

מנגד, גורם במעריב אמר היום לוואלה! ברנז'ה כי לא התקבלה אצלם כל פנייה מטעם גורמים במשטרה בבקשה להסיר את הידיעה מהאוויר, או כל קובלנה אחרת על כך שהיה במקרה זה הפרה של הצו.

לפני שנה הודיע אגף החקירות במשטרה יפתח בחקירה פלילית נגד NRG ואבי אשכנזי בעקבות פרסום כתבה על ההתפתחויות בפרשת הנשיא לשעבר משה קצב, שנאסרו לפרסום. אשכנזי טען אז כי ראש אגף החקירות רודף אותו באופן אישי ואף אמר כי הוא "מתנהג כמו בריון שכונתי", אולם מתחריו בכלי התקשורת האחרונים כינו אותו "מפר צווים סדרתי". אחד מהם הזכיר היום את פרשת רצח יעקב אלפרון, שבעניינה גם הודיעו במשטרה שיחקרו את אשכנזי.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: ?בשלב הזה אין בכוונת המשטרה להתייחס לנושא?. את תגובתו של אבי אשכנזי לא ניתן היה להשיג, מאתר NRG נמסר: "אין תגובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully