נושאים חמים

הכתבים החרימו את פגישת אבו מאזן עם פוליטיקאים ישראלים

לוואלה! ברנז'ה נודע כי הכתבים לענייני פלסטינים לא סיקרו את הפגישה במחאה על התנהלות "לא שוויונית" של מטה יוזמת ז'נבה, שאישר רק לכתב "הארץ" ברק רביד להיות נוכח בה

חדשות מתפרצות לפני כולם הורידו עכשיו הורידו עכשיו להורדת האפליקציה מ-Google Play להורדת אפליקציה מ-AppStore

הכתבים לענייני פלסטינים מכל גופי המדיה, החליטו היום (ראשון) להחרים את סיקור הפגישה בין יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן לבין פוליטיקאים ישראלים המתקיימת היום ברמאללה - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. בפגישה משתתפים בין היתר חברי הכנסת אורית זוארץ ושלמה מולא מקדימה ודניאל בן סימון מהעבודה, וכן שלושה ראשי ערים. חברי תא הכתבים החליטו פה אחד לא לסקר את הפגישה במחאה על התנהלות אנשי יוזמת ז'נבה אשר יזמו את המפגש, זאת לאחר שלטענתם הם ולשכתו של אבו מאזן נהגו בכתבים באופן לא שוויוני.

אנשי יוזמת ז'נבה אפשרו היום לכתב המדיני של "הארץ" ברק רביד להתלוות למשלחת הישראלית בפגישותיה ברמאללה, בעוד לשאר חברי התא נמסר כי הפגישה תהיה סגורה לתקשורת וכי לא יתאפשר להתלוות לאנשי המשלחת אלא רק לסקר אותה רק מחוץ לחדר הסגור. הכתבים טוענים כי אנשי יוזמת ז'נבה שיקרו להם, אולם הטענות מופנות גם כלפי לשכת אבו מאזן שאישרה לאחרונה ראיונות עם עיתונאים שאינם מסקרים את העולם הפלסטיני באופן שוטף ואינם חברי תא הכתבים כגון דני קושמרו וסמדר פרי. "ההחלטה התקבלה גם לאור ההעדפה ההולכת ומתבהרת של לשכת אבו מאזן בעת האחרונה להעניק ראיונות איתו לכתבים שאינם מסקרים דרך קבע את התחום הפלסטיני, ככל הנראה כדי לחמוק משאלות נוקבות", אמרו היום הכתבים בהתייחסם לקושמרו ופרי.

"אותם יתקשו להאכיל בכותרות סרק"

תא הכתבים לענייני פלסטינים הוקם לפני כחצי שנה והוא יזם כמה פגישות עם אישים שונים, פלסטינים וישראלים כאחד. בתא חמישה-עשר חברים, ובהם רוני שקד מידיעות אחרונות, אוהד חמו מערוץ 2, אליאור לוי מ-YNET, ניר יהב מוואלה!, אבי יששכרוף מהארץ, שלומי אלדר מערוץ 10, יורם כהן מהערוץ הראשון ואחרים.

ראש התא, גל ברגר מרשת ב', מסר היום כי "לפני שלושה חודשים העניק אבו מאזן ראיון למגיש באחד מערוצי הטלוויזיה. היום בצהריים צפוי להתראיין לכתב מדיני ואחר הצהריים לכתבת לענייני עולם ערבי. ללא ספק ברמאללה מוצאים זאת נוח יותר מאשר להתמודד עם שאלות של כתבים הבקיאים ברזי המציאות והפוליטיקה הפלסטינית, ואשר אותם יתקשו להאכיל בכותרות סרק".

ביוזמת ז'נבה אמרו היום לוואלה! ברנז'ה כי ההחלטה על הכנסתו של כתב "הארץ" ללשכה הייתה של אנשי לשכת אבו מאזן, וכי לא הייתה להם אפשרות להשפיע עליה. "הפלסטינים הסכימו שייכנס כתב אחד של פרינט שיוצא גם באנגלית, ולכן הם גם הוציאו מהמקום את מצלמות הווידאו", אומר גורם בארגון. "אין לכך קשר ליוזמת ז'נבה. לא לכל פגישה מצומצמת אפשר להזמין שורה של כתבים. הודענו להם שהאירוע מתקיים, והמלצנו להם לברר עם לשכת אבו מאזן אם הם יכולים להיכנס. אין כל החלטה על הסכם על בלעדיות עם 'הארץ', ואין לנו אפשרות להתערב בשיקולי לשכת יו"ר הרשות".