וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השנייה לא תנקוט בצעדים נגד "כלבוטק”

15.10.2012 / 10:30

ההחלטה באה בעקבות פסיקת ביהמ"ש המחוזי כי לא הייתה עילה למנוע את שידור הכתבה או הפרומואים לקראתה. נציב פניות הציבור לאומ"ץ: בעניין הפרסום ב"דה מרקר" - פנו לעיתון

הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו הודיעה היום (שני) לתנועת אומ"ץ כי לא תנקוט בצעדים מול מערכת התכנית "כלבוטק" וזכיינית ערוץ 2 רשת, בעקבות שידור התחקיר על עד המדינה ש.ד. בפרשת הולילנד. ההחלטה באה בעקבות פסיקת בית המשפט המחוזי כי לא הייתה עילה למנוע את שידור הכתבה או הפרומואים לקראתה. בתנועה, שם טוענים כי מערכת התכנית עברה על עקרון הסוב-יודיצה, הודיעו כי הם יערערו על החלטת הרשות.

נציב פניות הציבור ברשות השנייה, דוד רגב, כתב ליו"ר תנועת אומ"ץ אריה אבנרי כי אין בכוונתו להתייחס לפרסום בעיתון הכלכלי "דה מרקר" לפיו שלוש נשים שהתראיינו לכתבה בעילום שם הן בעלות קשר ישיר למאיר רבין – הנאשם המרכזי בפרשה, ובמערכת התכנית הסתירו את המידע מהצופים. מדובר היה ברעייתו ענת רבין, באחותו בתיה רבין ובגיסתו עו"ד אורה רבין. השלוש התראיינו בפנים מטושטשות ותקפו את עד המדינה ש.ד. ובעמותת אומ"ץ טענו כי מערכת "כלבוטק" ורפי גינת בראשה התגייסו באמצעות התכנית באופן מוטה למען הגנה על אהוד אולמרט, כיוון שהוא מקורב אישית לגינת.

"הפרסום ועניינו (בדה-מרקר, ד.א.) אינם מעניינה של נציבות פניות הציבור ברשות השנייה ושל הרשות השנייה, מאחר וגוף זה אינו מפוקח על ידה", כתב רגב בהחלטתו ליו"ר הנהלת אומ"ץ אריה אבנרי. "בעניין הפרסום בעיתון הינך מוזמן לפנות לעיתון ולבקש אסמכתאות, או כל פרט אחר מהפרטים שהופיעו בכתבה, על מנת לגבש את המשך פעילותך בנושא".

בתנועת אומ"ץ דורשים מהרשות השנייה לבחון את הסוגיה בשנית. "לא במקרה הוטלה המשימה על רפי גינת", טען הבוקר אבנרי, וציין כי בית המשפט המחוזי התמקד בבחינתו את הנושא רק בסוגיית חופש הביטוי – ולא בסוגיית תפקודה של מערכת "כלבוטק" בפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully