וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-200 עובדי החדשות המקומיות הפגינו מול האוצר: "כן לשידור הציבורי"

15.10.2012 / 15:25

מלווים בתומכים מכלי תקשורת אחרים התייצבו העובדים בירושלים במחאה על התנגדות האוצר לקדם הצעת חוק ממשלתית שתאפשר את המשך פעילות החדשות בשנה הבאה. צפו בתמונות

כמעט כל עובדי החדשות המקומיות, מלווים בתומכים מכלי תקשורת אחרים בהם ערוץ 10 וערוץ 2, התייצבו היום מול משרד האוצר בסמוך לכנסת להפגנה במחאה על התנגדות האוצר לקדם הצעת חוק ממשלתית שתאפשר את המשך פעילות החדשות בשנה הבאה – מה שיביא לפיטוריהם של 180 עובדי המערך. המפגינים, יותר מ-200, קראו קריאות נגד שר האוצר יובל שטייניץ וצעקו "כן לשידור הציבורי".

הפגנת עובדי הרשויות המקומיות מול משכן הכנסת. מגד גוזני
הפגנת עובדי הרשויות המקומיות מול משכן הכנסת/מגד גוזני

יוסי שמעון מהמהדורה בירושלים, סיפר לוואלה! ברנז'ה כי ההתגייסות להפגנה הייתה מלאה. "הגיעו לכאן עובדים מכל המהדורות המקומיות בישראל - מבאר שבע, מחיפה, מתל אביב, מירושלים ומקרית שמונה. גם עובדי מערכת החדשות המקומיות בערבית הגיעו - וכולנו קוראים לשר האוצר לפעול ולמנוע את סגירת המהדורות המקומיות. זה בידיים שלו".

המפגינים, מלווים באנשי ארגון העיתונים, לא זכו היום להתייחסות פומבית מצד שרים או חברי כנסת - גם לא כאלה אשר הביעו בהם ובחדשות המקומיות תמיכה בעבר והבטיחו כי יתמכו בהצעת חוק שתאפשר את המשך פעילות המערך. כוחות משטרה שהיו במקום חסמו מהמפגינים את האפשרות להיכנס למתחם האוצר והקימו במקום מחסומים, אולם לא דווח על עימותים עם המשטרה.

הפגנת עובדי הרשויות המקומיות מול משכן הכנסת. מגד גוזני
הפגנת עובדי הרשויות המקומיות מול משכן הכנסת/מגד גוזני

לפני חמישה חודשים אישרה ועדת השרים לחקיקה את הצעת החוק של חברי הכנסת כרמל שאמה-הכהן, שלי יחימוביץ' ונחמן שי לפיה יימשך שידור החדשות בכבלים גם בשנת 2013. במשרד האוצר הגישו ערר על תמיכת הממשלה בהצעת החוק, בנימוק כי הממשלה לא צריכה לממן את החדשות, וחלופות שהוצעו בסוגיה זו נדחו. עובדי החדשות דורשים מהאוצר לקדם את הצעת החוק בוועדת ההסכמות על מנת שזו תובא לשולחן הכנסת.

הפגנת עובדי הרשויות המקומיות מול משכן הכנסת. מגד גוזני
הפגנת עובדי הרשויות המקומיות מול משכן הכנסת/מגד גוזני

במשרד האוצר התייחסו הבוקר להפגנת עובדי החדשות המוקמיות נגדם, והעבירו את האחריות בסוגיה לפתחה של הכנסת. "המחוקק קבע כי התמיכה הממשלתית בחדשות המקומיות תעשה עד סוף 2012", נמסר מוקדם יותר לוואלה! ברנז'ה. "כל החלטה אחרת בעניין עומדת לפתחה של הכנסת".

עוד בנושא:
"הקדמת הבחירות טרפה לנו את הקלפים"
חיים סלוצקי: "אם האוצר יצליח בערר שלו, אין ערוץ 8 ואין yes דוקו"
החדשות המקומיות נגד האוצר: "הערר נגד הצעת החוק - מכת מוות למהדורות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully