וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איזון" נוסף ב"קול ישראל"? פאנל הפרשנים של יומן שישי ברשת ב' בוטל

21.10.2012 / 16:05

לוואלה! ברנז'ה נודע כי ערב הבחירות, פאנל "בחצי היום השישי" אשר אירח פרשנים מחוץ לרשות – יבוטל. בתחנה זועמים: "סתימת פיות, שוב, בחסות ההנהלה – מטעמים פוליטיים"

חצי שנה לאחר שהנהלת רשות השידור החליטה לבטל את טורי הדעה של יומן הצהריים של רשת ב' בימי שישי, עתה מפילה ההנהלה על התכנית גזירה נוספת: לוואלה! ברנז'ה נודע כי פאנל הפרשנים, שאירח מדי שישי בתוכנית "בחצי היום השישי" גורמי מקצוע ופרשנים מחוץ לרשות – יבוטל. הסיבה לביטולו של הפאנל לא נמסרה, אולם גורמים בקול ישראל זועמים על ההחלטה ומכנים אותה "סתימת פיות, שוב, בחסות ההנהלה – והכל מטעמים פוליטיים".

גורמים ב"קול ישראל" האשימו בשיחה עם וואלה! ברנז'ה את הנהלת הרשות בכך שההחלטה באה לקראת תקופת הבחירות, וכי בפועל ההחלטה תביא לסירוס של במה פתוחה נוספת לדיונים פתוחים ברשות השידור ולהעלאת ביקורת ציבורית. "אנחנו נכנסים לתקופה רגישה של בחירות והחוק אוסר על תעמולת בחירות. הפאנל הזה רגיש מהבחינה הזו, וכנראה שיש בהנהלה שהוא לא מאוזן מספיק או שהוא עלול להיות נפיץ בתקופה הזו", אומר גורם בתחנה. הפאנלים הם למעשה כינוס של ארבעה גורמים באולפן בירושלים, ובשני האחרונים שעסקו בבחירות השתתפו בין היתר הפרשן הפוליטי והכתב המדיני של ynet אטילה שומפלבי, כתב הכנסת של "מקור ראשון" זאב קם, הכתב הוותיק של "יתד נאמן" בני רבינוביץ' וכתב הכנסת של רשת ב' יואב קרקובסקי. בפאנל קודם השתתפו רינה מצליח מחדשות 2 ומיה בנגל ממעריב. לרוב משתתפים בפאנל מלבד פרשנים ועיתונאים גם פוליטיקאים, אנשי מקצוע ואנשי אקדמיה.

"ההנהלה מסרסת את היומן הזה שפעם הייתה לו זווית ייחודית"

את יומן הצהריים "בחצי היום השישי" מגישה בארבע השנים האחרונות ענת דוידוב, ובחצי השנה האחרונה עורך אותו גיל ליטמן – אשר החליף בתפקיד את יואב קרקובסקי שפרש ממנו לאחר שהוחלט לקצר אותו, מה שהתפרש בעיניו כבר אז כפגיעה בתכנית. ב"קול ישראל" רואים את הצעד הנוכחי כהמשך ישיר לכך. "מה שהפך את יומן הצהריים של יום שישי למצליח ופופולרי היה הפורמט שלו, שכלל טור אישי כל פעם של פובליציסט אחר בנושא לנושא החם של השבוע, ואז התייחסות של הפאנל לדברים", מסביר גורם ברשת ב'. "את הטור האישי ביטלו כבר לפני חצי שנה, ועכשיו מבטלים את הפאנל בהוראה מלמעלה. ההנהלה מסרסת את היומן הזה שפעם הייתה לו זווית ייחודית, וזה המשך ישיר להנחתות אחרות".

הכוונה ב"המשך ישיר" היא לשני צעדים שנעשו בחודשים האחרונים בקול ישראל ועוררו מלבד זעם בתוך המערכת גם ביקורת ציבורית רחבת היקף: הוראה על ביטול הפתיחים האישיים של המגישים, והניסיון למנות מגישים מאזנים לתכנית "סדר יום" בהגשת קרן נויבך. כל הצעדים הללו נתפסים ברשות השידור שנובעים ממניעים פוליטיים והדרך שבה הן נעשות מעוררת ביקורת על התנהלות לא מקצועית. "הסגנון של ההנהלה הנוכחית הוא של 'הנחתות' - מרימים טלפון ומודיעים וזהו, בלי נימוקים ובלי הסברים", אומר גורם ב"קול ישראל". "עם קרן נויבך זה לא הצליח להם מכיוון שהיא הייתה דגל אדום בתעשייה וזה התקבל כהתנכלות אישית אליה – אבל המקרה הזה הוא לא התנכלות אישית, אלא פשוט עוד חיסול של במה שעלולה לעצבן מישהו למעלה או שהיא לא באה לו טוב בתקופת בחירות".

"הם מנסים לסכל, זה פשוט מחליא"

עובדי רשות השידור כבר מחו בעבר על מה שכינו "ההידרדרות מקצועית הפוגעת קשה בחובתנו לספק שידור ציבורי איכותי". העובדים אף השביתו כמה פעמים את השידורים בעקבות שורת הצעדים בהם נקטה ההנהלה בחודשים האחרונים: הדרתם של מגישים, כתבים ועורכים מתפקידיהם בנימוקים חסרי שחר, ניסיונות למנוע ממגישי תכניות הצגת פתיחים אישיים, ביטול טורי הדעה ביומן הצהריים ביום שישי, חיסולה של רצועת אחר הצהריים בהחלטות תזזיתיות חסרות פשר. העובדים כינו את הצעדים "תמוהים וחסרי היגיון מקצועי" והוסיפו כי התוצאה היא "יומן ערב מרוט, יומן ספורט גוסס, ענת דולב אבודה, ומאזינים נבוכים העוברים למקומות האחרים".

אחד המשתתפים לעיתים קרובות בפאנלים של "חצי היום שישי" אמר היום לוואלה! ברנז'ה כי ההחלטה לא מפתיעה אותו. "הם חיסלו פינה שהייתה ידועה כמוצלחת עם דיונים פורים, איפה שיש ברשות השידור דיבורים חופשי או ביקורת על הממשלה - הם מנסים לסכל, זה פשוט מחליא", הוא אומר. "מישהו כבר זמן רב משתלט על רשות השידור, וזה רק צעד נוסף. פשוט חבל".

את תגובתה של מגישת "בחצי היום השישי" ענת דוידוב לא ניתן היה להשיג. עורך התכנית גיל ליטמן סרב להתייחס לדברים.

מרשות השידור נמסר בתגובה לידיעה: "זה זמן מתקיימים דיונים כיצד לצקת תוכן עיתונאי משמעותי ביומן הצהריים של יום שישי הכוונה לכתבות תחקירים וכתבות מגזין כדי לתת נופך ייחודי ליומן ולהופכו ליומן הסיכום השבועי הראשון במדיה האלקטרונית, דבר שייתן יתרון לרשת ב' של קול ישראל וימשוך עוד מאזינים שצמאים לחדשות ואקטואליה".

עוד נמסר כי: "פאנל הפרשנים מיצה את עצמו ואנו בקול ישראל בוחנים פורמטים יצירתיים במסגרת היומן והדיונים על כך החלו לפני זמן רב".

עוד בנושא:
סיקור מיוחד: פרשת קרן נויבך והמגיש המאזן
מיקי מירו אוסר על מגישי האקטואליה להשמיע דברי דעה
בן מנחם: לא פוליטיזציה, ספינים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully