וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחמיה שטרסלר ושלמה נקדימון יקבלו פרס מפעל חיים בכנס אילת לעיתונות

28.10.2012 / 14:41

מנימוקי אגודת העיתונאים לבחירה בשטרסלר: "כותב ונאבק שנים רבות נגד המונופולים, הקרטלים והפירמידות של המדינה ושל בעלי ההון הגדולים"

העיתונאים נחמיה שטרסלר ושלמה נקדימון הם זוכי פרס מפעל חיים מטעם אגודת העיתונאים תל אביב לשנת 2012. שטרסלר הוא עורך ופרשן כלכלי הכותב בעיתון "הארץ" ועוסק גם בפרשנות כלכלית בערוץ 2. בעבר הגיש, בין היתר, את הפינה "שלא יעבדו עליכם" בנושאי כלכלה וצרכנות ב "אולפן שישי".

בשנת 1983 מונה שטרסלר לתפקיד העורך הכלכלי של עיתון "הארץ", תפקיד בו כיהן עד סוף שנת 1998, עת מונה לעורך בכיר לכלכלה וחברה בעיתון. שטרסלר הוא חתן פרס סוקולוב לעיתונאות 1988, על חשיפת הפנסיה שקיבל הבנקאי ארנסט יפת, ועל פרסום סדרת כתבות שקראה למיצוי הדין עם הבנקאים האחראים לוויסות המניות.

בינואר 2011 זכה שטרסלר בפרס הישראלי לתקשורת כלכלית איכותית של האגודה לזכות הציבור לדעת, בשל "תרומתו לעיתונות הכלכלית הן ככתב והן כפרשן וכתיבתו המקורית בה הוא תוקף חולשות וחושף ללא מורא פגמים במדיניות הכלכלית".

שלמה נקדימון, המציין 55 שנות עבודה עיתונאית, החל את דרכו המקצועית בשנת 1957. את צעדיו הראשונים עשה בעיתון "חרות". בשנת 1966 הציע "ידיעות אחרונות" לנקדימון לעבור לשורותיו, ושם הוא פיתח את מומחיותו ככתב פוליטי בהשגת סקופים על המתרחש מאחורי הקלעים של המערכת הפוליטית, ובהבאת מידע חדש על תהליכי קבלת החלטות בנושאי צומת מרכזיים.

בין מצבור הפרסומים שזכו לתהודה רחבה היו: הדחת ראש הממשלה לוי אשכול מתפקידו כשר הביטחון ערב מלחמת ששת הימים ומינוי משה דיין במקומו; הקרב הפוליטי בין מנחם בגין לבין שמואל תמיר על הנהגת תנועת החרות שהביאה את המפלגה לפילוג; תהליך קבלת ההחלטות שהביא למינויה של גולדה מאיר כראש הממשלה; סדרות החושפות את התהליכים החשאיים של הרכבת רשימות המועמדים בכל המפלגות בשנות ה-60 וה-70; הסיפור המלא של ביטול פרויקט מטוס ה"לביא"; הדרמה שמאחורי מעברו של האלוף עזר ויצמן למערכת הפוליטית, ועוד. נקדימון פרש מ"ידיעות אחרונות" ב-2001, ומאז הוא ממשיך להביא גילויים של פרשיות עבר בעיתונים שונים. נקדימון הנו חתן פרס סוקולוב לתקשורת, פרס מכון יפה למחקרים אסטרטגיים באוניברסיטת תל-אביב, "יקיר תל-אביב" על "תרומה ייחודית בתחום העיתונות, התקשורת, הפרשנות, המחקר, העיון והספרות".

נקדימון - "דוגמה לדורות רבים של עיתונאים"

הנהלת האגודה הסבירה את הבחירה בעיתונאים והתקבלה על ידי הנהלת אגודת העיתונאים בתל אביב בשל הנימוקים הבאים: נחמיה שטרסלר - "שטרסלר כותב ונאבק שנים רבות נגד המונופולים, הקרטלים והפירמידות של המדינה ושל בעלי ההון הגדולים במורה לפרקם, וכך להשיב כלכלה תחרותית יותר וצומחת יותר לטובת הצרכנים והאזרחים כולם. שטרסלר ידוע בעמדותיו הממוקדות והחדות בענייני כלכלה וחברה ונמנה על הבולטים והמשפיעים בענייני כלכלה וחברה בישראל".

שלמה נקדימון - "נקדימון מצטיין שנים רבות בעשייה עיתונאית ותקשורתית עשירה ומעמיקה. הישגיו לאורך השנים הקנו לו מקום של כבוד בהיסטוריה של מדינת ישראל ובעולם התקשורת והוא משמש דוגמה לדורות רבים של עיתונאים".

בשנים הקודמות זכו בפרסים העיתונאים כרמלה מנשה, נח קליגר, דב יודקובסקי ז"ל, יעקב אחימאיר, דן מרגלית, ירון לונדון, מוטי קירשנבאום, סבר פלוצקר, יואל מרקוס, שלום קיטל, טומי לפיד ז"ל, חיים יבין ורון בן ישי .

בנוסף, בכנס תוענק תעודת הוקרה לכתבת "קול ישראל" יהודית יחזקאלי. הפרס יוענק להם במסגרת כנס אילת לעיתונות בתאריך 5.11.12 בהנחיית דנה וייס ובנוכחות כ-1500 עיתונאים, אנשי תקשורת ומובילי דעת קהל.

עוד בנושא:
עמנואל רוזן ובן כספית - בין הזוכים בפרס הרדיו של כנס אילת
שטרסלר על יחימוביץ': "זה הדבר הכי נמוך שאפשר לעשות"
יחימוביץ' Vs שטרסלר, סיבוב שני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully