וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קמפיין הבחירות כרגע הוא נגד התקשורת"

30.10.2012 / 17:58

שר החוץ ליברמן התייחס היום לאופן בו הוצג מהלך האיחוד בין הליכוד לישראל ביתנו: "היו פרשנים שניסו ללבות וכאלה שנקטו גישה גזענית, שמעוררת את כל הסטריאוטיפים"

שר החוץ אביגדור ליברמן סימן היום את התקשורת הישראלית כיעד לקמפיין-נגד וטען כי פרשנים ניסו לפגוע באיחוד של מפלגות "ישראל ביתנו" והליכוד. בסיור שערך עם עיתונאים ברמת הגולן אמר ליברמן כי "קמפיין הבחירות כרגע הוא לא נגד גוש השמאל אלא נגד התקשורת, לא זכורה לי כזאת עמדה חד צדדית מצד התקשורת".

ליברמן התייחס בדבריו גם לאופן שבו הוצג המהלך. "היו לא מעט פרשנים שניסו ללבות את האיחוד וכאלה שנקטו גישה גזענית, שמעוררת את כל הסטריאוטיפים". על פי ההערכות התכוון ליברמן בדבריו לשני הפרשנים הבכירים אמיר אורן מ"הארץ" ואמנון אברמוביץ', פרשן חברת החדשות של ערוץ 2.

במאמר שפרסם אמיר אורן בתחילת השבוע הוא העלה את מה שכינה "תרחיש בלהות", האפשרות שבעקבות איחוד המפלגות יקבל לידו ליברמן את תיק הביטחון, וזה יהיה רק שלב נוסף בדרכו לראשות הממשלה. "מתווה עלילת הסרט מתבקש מאליו", כתב אורן במילים קשות. "נער מהגר מברית המועצות, ממלכת המפלגה הקומוניסטית והק?ג?ב, מטפס בשקדנות במעלות הפוליטיקה, ומתיישב לבסוף בלשכת ראש הממשלה, עם תחנת ביניים במשרד הביטחון. את השאר ישלים הדמיון".

כשאמר ליברמן כי היה מי שניסה "ללבות את האיחוד", ייתכן והוא התכוון לפרשן חדשות 2 אמנון אברמוביץ' שדיווח ביום חמישי האחרון כי במסגרת הסכם "הליכוד ביתנו" תיערך רוטציה בין נתניהו לליברמן בראשות הממשלה, כאשר ליברמן יכהן בתור ראש ממשלה בתום שלוש שנים מהבחירות. הדיווח של אברמוביץ' גרר תגובות קשות ומיד לאחריו הוציא מטה הליכוד הודעת טקסט לכתבים בה נכתב כי "הפרסום בערוץ 2 שפורסם ללא בקשת תגובה שקרי – לא היו דברים מעולם". בחדשות 2 הביאו את דבר ההכחשה, אולם בליכוד טענו כי הדיווח הטה את הצופים – נגד האיחוד.

את מאמרו של אורן תקף הבוקר בחריפות פרשן "ישראל היום" דרור אידר אשר כינה אותו "מאמר השמצה מן הבזויים בתולדות העיתונות ... תסריט בדיוני שלפיו ליברמן עלול להתגלות כשתול". אידר הוסיף דברים דומים למה שאמר היום ליברמן. "אתמול חברי ועידת הליכוד לא התרשמו מהתעמולה התקשורתית ומהניסיון לזרוע דה-מורליזציה בקרב תומכי ההסכם. הם הראו לפרשנים ולתועמלני התקשורת את האצבע הנכונה".

אמיר אורן ואמנון אברמוביץ' בחרו שלא להתייחס לדבריו של אביגדור ליברמן היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully