וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ועדת הכנסת: נדרשים כללי אתיקה לעיתונאים העוברים לפוליטיקה

31.10.2012 / 10:48

לוין דורש כי מועצת העיתונות תגבש כללים ברורים לפיהם איש תקשורת המתעתד לעבור לפוליטיקה יהיה חייב במתן גילוי נאות. מועצת העיתונות: "הנושא יובא בפני המליאה"

יושב ראש ועדת הכנסת, חבר הכנסת יריב לוין (ליכוד), פנה הבוקר לנשיאת מועצת העיתונות השופטת בדימוס דליה דורנר, וביקש כי סוגיית מעברם של עיתונאים לזירה הפוליטית תעלה על סדר יומה של מועצת העיתונות. לוין דורש כי המועצה תגבש כללים ברורים לפיהם איש תקשורת המתעתד לעבור לפוליטיקה והחל במגעים לצורך כך יהיה חייב במתן גילוי נאות.

"מצב בו עיתונאים מנהלים הרחק מעין הציבור משא ומתן עם מפלגות ומתארגנים לקראת הצטרפות למערכת הפוליטית בעודם ממשיכים בעבודתם העיתונאית, הנו מצב בעייתי על פניו שיש בו פגיעה קשה ומהותית ביסודות מקצוע העיתונאי ובאמון הציבור בעוסקים בתחום זה", כך כתב לוין לנשיאת המועצה, והדגיש כי הפגיעה מתעצמת כאשר מדובר בעיתונאים שמסקרים או מבקרים את העולם הפוליטי.

בכנסת הקרובה מבקשים להתמודד כמה עיתונאים לשעבר, בהם יאיר לפיד, מיקי רוזנטל, עפר שלח מירב מיכאלי וסתיו שפיר. "ההתנהלות שאנו עדים לה בימים אלה מהווה על פניה חציה של קווים אדומים המחייבים על פי האתיקה הבסיסית
של העוסקים במקצוע העיתונות", כתב לוין, ודרש כי מועצת העיתונות תביא עמדה ברורה בנושא הזה ותקבע כללי אתיקה למעבר של עיתונאים לפוליטיקה.

יצוין כי מועצת העיתונות דנה בעבר ברעיון לקבוע תקופת צינון לעיתונאים, אולם החליטה שלא לתמוך ביוזמת צינון לעיתונאים, כפי שלא מונהג צינון לאנשי אקדמיה. הצעת "חוק לפיד" שעלה בכנסת בשנה שעברה וקבעה תקופת צינון של חצי שנה עד שנה, לעיתונאים - נדחתה. יחד עם זאת, המועצה לא קבעה כללי
אתיקה ברורים בנושא.

ממועצת העיתונות נמסר בתגובה כי "הנושא יובא בפני מליאת מועצת העיתונות, אשר צפויה להתכנס במהלך השבועות הקרובים".

עוד בנושא:
מעבר מיקי רוזנטל לפוליטיקה עומד בתקנות הרשות השנייה?
ליברמן: "קמפיין הבחירות כרגע הוא נגד התקשורת"
עפר שלח פורש ממעריב: יצטרף ל"יש עתיד"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully