וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חפץ: "אני מסיים שנה ורבע רצופות בהישגים עיתונאיים רבים"

1.11.2012 / 10:25

עכשיו זה בכתובים: מעריב מתפרסם הבוקר ללא קרדיט לעורך, ובכך למעשה הפכה עזיבתו של ניר חפץ לרשמית. חפץ לוואלה! ברנז'ה: "הצלחנו לעצור את מגמת הירידה של העיתון"

עיתון מעריב מתפרסם הבוקר (חמישי) ללא קרדיט לעורך, ובכך למעשה הפכה עזיבתו של ניר חפץ את העיתון לרשמית. בימים אלה משמש מו"ל העיתון שלמה בן צבי כעורך מעריב בפועל – אולם עובדה זו לא מצוינת ברשימת הקרדיטים של העיתון.

בשבוע שעבר פורסם בוואלה! ברנז'ה כי חפץ יתפטר ממעריב ביום בו יאשר בית המשפט את עסקת המכירה של העיתון. חפץ חזר לכהן בתפקיד "יועץ מיוחד" ליו"ר IDB נוחי דנקנר, ועוזרו האישי סיים את תפקידו בעיתון ועזב לקראת סוף השבוע האחרון. סגני העורך הם עדיין, לפחות על נייר מעריב, נטע ליבנה ושי גולדן. עורך מגזין מוצ"ש של "מקור ראשון" אלעד טנא וסמנכ"ל השיווק של העיתון אודי רגונס, הצפויים להחזיק בתפקיד בכיר במעריב, לא מופיעים בשלב הזה כבעלי תפקיד בעיתון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מודה לצוות המצוין של מערכת מעריב"

ניר חפץ (47) מונה לתפקיד העורך הראשי מעריב לפני קצת יותר משנה על ידי בעל השליטה הקודם בעיתון, יו"ר IDB נוחי דנקנר. הוא החליף בתפקיד את אבי משולם, שהיה מינוי של זכי רכיב. בתפקידו הקודם היה כאמור בלשכת ראש הממשלה, ומאז עזב את התפקיד הוא שימש כיועץ לנוחי דנקנר לקראת הקמת מערכת העיתון שלאחר עסקת הרכישה של דסק"ש. חפץ שימש בעבר בשורה ארוכה של תפקידים עיתונאיים בכירים התקשורת בעיקר בקבוצת "ידיעות אחרונות". הוא שימש כעורך הראשי של רשת המקומונים "ידיעות תקשורת", כמו כן ערך את המוסף "7 ימים" והיה עורך מוסף הספורט של העיתון. בעבר היה מועמדו של אריאל שרון לתפקיד מנכ"ל רשות השידור.

חפץ אמר היום לוואלה! ברנז?ה: "אני מסיים שנה ורבע רצופות בהישגים עיתונאיים רבים, תקופה שבמהלכה הצלחנו לראשונה מזה עשור לעצור את מגמת הירידה של מעריב בסקרי החשיפה ולהעלותו ב-11 אחוז באמצע השבוע וב-23 בסוף השבוע, תקופה שבה השקנו לראשונה בתולדות מעריב מהדורת אייפד יומית מוצלחת והרשימה עוד ארוכה. אני מודה לצוות המצוין של מערכת מעריב, ולכל מי שתרם וסייע, ומאחל הצלחה לרוכש החדש שלמה בן צבי למען עתיד מעריב ועובדיו ולמען החברה והדמוקרטיה בישראל".

עובדי המנהלה קיבלו מכתבי פיטורים - לקראת שכירתם מחדש

בתוך כך הליך הפיטורים במעריב יצא היום לדרת לאחר שאתמול בלילה התקבל אישור הממונה על ההגבלים העסקיים לעסקת המכירה לשלמה בן צבי. בתום ההליך הכולל יועסקו מחדש, כאמור, חלק מעובדי העיתון. הליך הפיטורים יהיה מדורג, כאשר היום יצאו לדרך פיטוריהם של אנשי מחלקות המנהלה - בהם מחלקת המנויים, מחלקת הסחר, התפעול, הטכנולוגיה, הייצור ומחלקת משאבי אנוש. פיטורים ייערכו גם במגזינים השונים ובארכיון. על פי הבטחת בן צבי לנציגי וועדי העובדים, כ-230 עובדים במחלקות אלה יועסקו מחדש. הליך הפיטורים במערכת העיתונאית יחל ביום שלישי והוא צפוי להיות ההליך הארוך מבין שאר המחלקות. יממה לאחר מכן יפוטרו אנשי מערך הדפוס, וביום חמישי יסתיים התהליך עם מערכת המקומונים. לוועדי העובדים לא ידוע עדיין מה מספר העובדים שייקלטו מחדש במחלקות אלה.

על פי הסכם רכישת העיתון ייקלטו בחברה של בן צבי 1,450 עובדים - בהם עיתונאים, עובדי הפצה, דפוס ומנהלה. בשלב זה נדחה הליך פיטוריהם והעסקתם מחדש של העיתונאים. 350 מעובדי המערכת העיתונאית והמנהלה ייקלטו לתקופה מינימאלית של 18 חודשים. לאחר חצי שנה יוכל בן צבי לפטר כ-10% מעובדים אלה. מערך עובדי הדפוס וההפצה הכולל כ-1,100 עובדים ימשיך במתכונתו הנוכחית לתקופה של 24 חודשים לאחר הסכם התקשרות חדש שייחתם בינם לבין הנהלת העיתון החדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully