וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ידיעות אחרונות בתחתית שרשרת המזון

1.11.2012 / 15:23

מסימני הקיצוצים: פעילות חדר האוכל המיתולוגי של בית ידיעות אחרונות ששירת את עובדי העיתון צומצמה השבוע למינימום. עובדים בקבוצה: "מדובר בהרעה בתנאי העבודה"

הקיצוץ בהוצאות קבוצת ידיעות אחרונות הגיע אל העובדים גם שלא דרך תלושי השכר: פעילות חדר האוכל של בית ידיעות אחרונות ששירת את עובדי העיתון צומצמה השבוע למינימום והוא אינו מגיש עוד ארוחות כבעבר. עובדי ידיעות אחרונות שרק לאחרונה ספגו קיצוצים בשכרם רואים במהלך פגיעה ממשית בתנאי העבודה שלהם.

"נכון שלא סגרו לחלוטין את חדר האוכל, אבל אפשר להגיד שסגרו את חדר האוכל", אומר לוואלה! ברנז'ה אחד מעובדי העיתון. "מבחינתנו אכלנו שם את הארוחה האחרונה. באופן שבו הוא פועל עכשיו כבר עדיף שיסגרו אותו לחלוטין". העובד אומר שבניגוד לארוחות מלאות שהיו מוגשות לעובדים והיו נחשבות לאיכותיות, כיום מוגשות במקום מנות חלקיות בחמגשיות, ואיכות המזון ירדה בהתאם לצמצום בתקציב. "חדר האוכל של ידיעות אחרונות היה מושא לקנאה בקרב עובדים של גופי התקשורת", אומר עובד בקבוצת ידיעות. "האוכל היה ממש ברמה של בית מלון פשוט והעובדים היו מאוד מרוצים ממנו. מבחינת כולם מדובר בהרעה בתנאי העבודה", הוא אומר. עובדת אחרת הדגישה את הסמיכות בין הקיצוץ במשכורות לבין ההוצאה הצפויה, כעת, על רכישת מזון עצמאית.

"העניין הוא שהסידור החדש מוזיל את ההוצאה של החברה במשהו כמו שקל לכל עובד", אומר עובד הקבוצה". כך יצא שהיחס בין החיסכון להנהלה לבין ההרעה בתנאים הוא פשוט מגוחך, ואפילו לא שווה את המרמור בקרב העובדים".

כמו רוב גופי התקשורת בישראל, גם קבוצת ידיעות אחרונות נדרשה לאחרונה לקיצוצי שכר וצמצום מצבת כוח האדם. עובדים בידיעות אחרונות, בכלכליסט, ובאתרים YNET ו-XNET שהשתכרו מעל עשרת אלפים שקלים קיבלו לפני שבועיים הודעה על קיצוץ מדורג בשכרם. עובדים שהרוויחו בין 10 ל-12 אלף שקלים ספגו קיצוץ של 3%, עובדים ברמת שכר של 15 עד 12 ספגו קיצוץ של 5% ואלו שהרוויחו מעל 15 אלף התבשרו כי ייאלצו לוותר על 10% משכרם. בעיתון הדגישו כי הפרשות הכספים לקופות הפנסיה וההשתלמות של העובדים לא ייפגעו.

מידיעות אחרונות לא נמסרה תגובה. את תגובתו של חיים רוזנברג, המשנה למנכ"ל והאחראי על המשק בחברה, לא ניתן היה להשיג.

david_a@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully