וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנס אילת 2012: "ההשפעה היא מדהימה, אבל איתה יש גם אחריות"

6.11.2012 / 13:29

האם ל"ארץ נהדרת" יש השפעה ממשית על הפוליטיקה? על השאלה הזו ניסו היום לענות משתתפי הפאנל "יש לנו בחירות נהדרות" בו השתתפו שחקני התוכנית, עמית סגל וג'ודי ניר מוזס

האם לתכנית "ארץ נהדרת" יש השפעה ממשית על הפוליטיקה? על השאלה הזו ניסו היום לענות משתתפי הפאנל "יש לנו בחירות נהדרות" שהתקיים הבוקר בכנס אילת לעיתונות: יוצר התכנית מולי שגב ועמו המשתתף הקבוע טל פרידמן, כתב חדשות 2 עמית סגל, ג'ודי ניר מוזס שלום, חברת הכנסת שלי יחימוביץ' וד"ר עליזה לביא – לשעבר חברת מועצת הרשות השנייה והיום מתמודדת ברשימת "יש עתיד".

עמית סגל אמר כי ליוצרי התכנית, למרות שאינם עיתונאים, יש מחויבות לאובייקטיביות. "ההשפעה היא מדהימה, אבל איתה יש גם אחריות – אתם אמנם לא מחויבים לאובייקטיביות אבל נעשה בדיקה של זכורים שליליים וחיוביים בתכנית וממנה עלה כי המתנחלים למשל, זוכים לייצוג השלילי ביותר". מולי שגב אמר כי תפקידם כיוצרי התכנית לבקר את הציבור השולט והדומיננטי בישראל, וזו דרכם להציג את הביקורת על אותו ציבור. "יש לנו דעה ויש לנו ערכים, אנחנו לא יכולים לעשות שקר בנפשנו", הוסיף. "הימין בשלטון ואנחנו צריכים להיות מנוגדים. אם שמאלני יתחיל להחזיר שטחים – אנחנו נטפל בזה".

"יש פה אליטה שעושה סאטירה במקום לעשות סאטירה על האליטה"

שלי יחימוביץ' נשאלה האם הייתה מוותרת על דמותה בתכנית. "ליוויתם אותי שנים ארוכות גם במעבר מהתקשורת לפוליטיקה – ואני חייבת להודות שזה עזר. אנחנו חיים בעידן שבו עצם הנוכחות של הומאז' לדמות אמיתית יוצרת לה תשומת לב עוד לפני התוכן. בפעם הראשונה שטיפלתם בי אני מודה שהייתי בהלם, אני מודה, מהדמיון". יחימוביץ' הוסיפה כי השיח של ארץ נהדרת הוא מונוליטי – שמאלני, גברי וחילוני ומאפיין קבוצה מצומצמת. "יש פה אליטה שעושה סאטירה במקום לעשות סאטירה על האליטה". מוזס שלום נשאלה האם חבריה הפוליטיקאים אוהבים את עצמם בארץ נהדרת. "ברור שכן, חד משמעית", אמרה. "בשורה התחתונה ולא נהיה יפי נפש – הרייטינג זה שם המשחק. אם אנשים יושבים מול המסך וצוחקים אז זה מה שחשוב. להגיד שאהבתי את הדמות שעשיתם לי? לא. אני חשבתי שאין שום קשר ביני במציאות לבין הדמות שעשיתם לי או ליחסים שלי עם בעלי".

ניר מוזס שלום אמרה כי "הדמויות הספרדיות של התכנית הן תמיד נלעגות ועלובות". מולי שגב ענה לי כי הדברים לא נשקלים באיזונים. "ראוי שהקבוצה החלשה תחזיק בסאטירה כי זה המפלט האחרון", הוסיף, ואמר כי ליוצרים אין יכולת לשלוט על ההשפעה שלהם. עליזה לביא אמרה כי האופן שבו הדברים מוצגים בתכניות מתורגמים לכוח אלקטוראלי, ומחקרים אקדמאיים מוכיחים את הדברים. "לרגולטור אסור להתערב, אבל אתם צריכים להיות רגולטורים של עצמכם". יחימוביץ' הוסיפה כי התכנית מנגישה את הפוליטיקה לדור צעיר שהפוליטיקה אינה מענייניו.

"מנסה לזעזע את החזקים, לא את החלשים"

"אני מנסה לזעזע את החזקים, לא את החלשים", אמר טל פרידמן. "אנחנו מנסים להביא מראה אל מול החזקים ולהגיד להם – ככה אתם מתנהגים". עמית סגל אמר כי יוצרי התכנית מתנהגים, בתשובותיהם, כמו פוליטיקאים. "אף פעם לא היה מערכון שלגלג על שאיפות השלום של השמאל בישראל, למרות שהייתה פה איזו הזיה. זה כלל שנכון גם לפוליטיקה וגם לארץ נהדרת – הכל אנשים". מולי שגב ציין כי סוגיית הרייטינג היא המשמעותית ביותר בעבודת התכנית. "האם כל האנשים שרואים אותנו כל שבוע לא מבינים שאנחנו כלי לביקורת השלטון?", מוזס ענתה לו: "אל תשלה את עצמך, הם רק רוצים לצחוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully