וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציבות שירות המדינה לרשות השידור: מנו מיד ממונה על מעמד האישה

14.11.2012 / 11:41

בנציבות התריעו כי אי איוש התפקיד מהווה עבירה על החוק. עובדת ברשות: "למאות עובדות אין כתובת בנושא אפליה או הטרדה מצד הבוסים שלהם, ורוב הבוסים ברשות השידור הם גברים"

נציבות שירות המדינה נזפה ברשות השידור על כך שאינה מאיישת את תפקיד הממונה של מעמד האשה ברשות - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. במכתב ששלח עו"ד אסף רוזנברג, הממונה על המשמעת וסגן נציב שירות המדינה, הוא התריע בפני רשות השידור כי אי איוש התפקיד מהווה עבירה על החוק ודרש לזרז את ההליכים.

תפקיד "הממונה על מעמד האשה" ברשת השידור לא מאויש מזה כחצי שנה, מאז הודחה מהתפקיד נאוה כוחנובסקי על ידי הנהלת הרשות הנוכחית. בהנהלה הסבירו את סיום תפקידה כצורך שעלה על מנת למלא אחר דו"ח מבקר המדינה שבחן מינויים שנעשו על ידי ההנהלות הקודמות שלא כדין. כוחנובסקי, עובדת רשות השידור זה כשלושים שנה, עתרה לבית הדין נגד הפיטורים ולבסוף הגיעה עם ההנהלה לפשרה לפיה תוקם וועדת איתור לתפקיד. חמישה מעובדי רשות השידור הגישו מועמדות לוועדה, שהתכנסה ובחנה את המועמדים אולם לא קיבלה כל החלטה. מאז, אומרים גורמים ברשות השידור, ההליך תקוע.

"יש ברשות השידור מאות רבות של עובדות שכרגע אין להן כתובת בנושא של אפליה או הטרדה מצד הבוסים שלהם, ורוב הבוסים ברשות השידור הם גברים", אומרת עובדת של רשות השידור, שקראה לראש הממשלה להתערב בנושא: "בנימין נתניהו הוא השר הממונה של רשות השידור, ורק לפני חצי שנה הוא אמר שזכויותיהן של נשים חייבות להיות מובטחות - אז למה הוא לא דואג שזה יקרה גם ברשות שתחת אחריותו? המצב כרגע הוא בניגוד לחוק". חברי וועדת האיתור הם חברי מליאת רשות השידור אנטון איוב ואסתי אפלבאום וכן מנהלת רשת השידורים לעולים חדשים חיה בראל.

לאחר שהתקבל מכתבו של עו"ד אסף רוזנברג מהנציבות, פנתה הלשכה המשפטית בנושא ליו"ר רשות השידור אמיר גילת. לפי גורמים ברשות, הוא טרם נימק מדוע מתעכב מינוי התפקיד ובאיזה שלב נמצאת עבודת הוועדה. כפי שנראים הדברים כיום, נושא מעמד האישה ברשות השידור, המעסיקה כ-1,400 עובדים, נזנח בשלב זה.

מרשות השידור נמסר בתגובה כי: "הועדה הממליצה לבחירת הממונה על מעמד האישה התכנסה וראיינה מרבית המועמדות, לאחר שמועמדת אחת לא הגיעה, הוועדה התירה לה להגיע לראיון נוסף. רשות השידור מתייחסת ברצינות רבה לתפקיד ומתכוונת להעניק לו תכנים נוספים. בשנה האחרונה מוסדות הרשות איישו למעלה מ-40 תפקידים שנדרשו כמינויים קבועים ובתוך כך בלוחות זמנים מזורזים כדי לכסות את הפער רב השנים שנוצר. גם נושא הממונה על מעמד האישה זוכה לעדיפות ויוכרע במהלך החודש הקרוב".

עוד נמסר מהרשות כי: "למותר לציין כי רשות השידור גאה בהיותה מובילה בתעסוקת נשים במגזר הציבורי במגוון תפקידים (למעלה מ-40% מעובדי הרשות הן נשים) והיא תמשיך להיות מובילה גם בעתיד".

בנציבות שירות המדינה אישרו כי הנציבות ביקשה מהנהלת הרשות למנות בהקדם ממונה על מעמד האשה ומסרו כי בפנייתו של עו"ד רוזנברג הוא "הדגיש כי ישנה חשיבות מרבית במינוי ממונה קבועה על מעמד האישה אשר תהווה, בין היתר, כתובת לתלונות בנושא הטרדה מינית ואחראית לדאוג לקידומן ולשילובן של נשים ברשות". בנציבות הוסיפו כי "הודגש כי מדובר בתפקיד רגיש, חשוב וחיוני לתפקודו התקין של ארגון בכלל ובמערך הטיפול במניעת הטרדות מיניות בפרט. יצוין כי מאחר ואין מדובר במשרד ממשלתי, איננו יכולים לכפות המינוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully