נושאים חמים

רופא בכיר באיכילוב תובע את חדשות 10: שלמו 800 אלף ש' לשון הרע

על פי ד"ר שמעון מימון, במסגרת כתבה ששודרה במהדורה המרכזית יוחס לו סירוב לטפל בחולה. בנוסף, טוען הרופא כי מנעו ממנו להגיב באופן הוגן

חדשות מתפרצות לפני כולם הורידו עכשיו הורידו עכשיו להורדת האפליקציה מ-Google Play להורדת אפליקציה מ-AppStore

רופא בכיר באיכילוב תובע 800 אלף ש"ח מערוץ 10 וכתבת הבריאות הילה אלרואי בטענה כי במסגרת כתבה ששודרה במהדורה המרכזית יוחס לו סירוב לטפל בחולה - סירוב שלטענתו לא היה ולא נברא. הרופא ד"ר שמעון מימון, נוירו-רדיולוג בכיר, טוען באמצעות עו"ד ארי הר זהב ממשרד "כהן, אשלגי אשל", שמכתב תלונה שנשלח אליו על ידי הנהלת בית החולים ועסק בעניינים מנהליים הוצג בערוץ 10 בצורה מעוותת תוך הוצאתו מהקשר ובכך גרם לו נזק אדיר, שכן הוא הוצג כרופא שמועל באתיקה של המקצוע.

בפתח הכתבה הוצג ד"ר מימון כמי שעומד "במרכזה של פרשה כמעט חסרת תקדים בעולם הרפואי", ד"ר מימון הוצג כמי ש"סרב בכל תוקף לתת מענה רפואי לילד בן 6 שלמחרת נותר משותק בשתי רגליו". הוא הואשם בהתנהלות אטומה ושמו נקשר בכתבה למצבו המדרדר של החולה וכמי שגרם לשיתוק הבלתי הפיך שנגרם לו.

"עורכי הכתבה אף טרחו לראיין משפטן, ד"ר גיל סיגל מהקריה האקדמית אונו, שהפליא להסביר כי 'רופא מקבל רישיון לעסוק ברפואה, לא לסרב לעסוק ברפואה', ובכך הבהיר לכל צופה שעוד נותר לו ספק כי מדובר כאן ברופא שסרב 'לעסוק ברפואה'.", נכתב בכתב התביעה.

נוסף על כך טוען מימון כי בערוץ 10 מנעו ממנו להגיב באופן הוגן לטענות שהועלו כלפיו בכתבה. לפי התביעה, אנשי ערוץ 10 לא אמרו בפנייתם אליו כי ההאשמה המרכזית בכתבה היא סירובו להעניק טיפול רפואי, והם "עיכבו את פנייתם אליו "עד לרגע האחרון ממש, ואת התגובה שהעביר בסד זמנים בלתי אפשרי הם סרסו והוציאוה מהקשרה באופן שרק החמיר את הדברים והציג את התובע בפני הצופים כמי שאין בידו הסברים של ממש להאשמות החמורות נגדו". עוד הוא מתייחס לצילום שלו במצלמה נסתרת שהוצג בכתבה: "על מנת לנטוע בלב הצופה תחושת אפלוליות סביב דמותו של התובע, הוא צולם בחשאי במרפאתו במצלמה נסתרת אך המלל של אותה שיחה מצולמת, שבה נתבקשה הכתבת על ידי ד"ר מימון לפנות אל דוברת בית החולים כדי לקבל את אישורה להתראיין, הושמט בכוונה".

לפי ד"ר מימון, מכתב התלונה של הנהלת בית החולים נגדו היה חלק מניסיון כושל להדיח אותו מתפקידו, וכך גם הכתבה שפורסמה בערוץ 10. "בפועל, שימשו הנתבעים ככלי שרת במאבק הפנים מוסדי שמנהלת הנהלת בית החולים איכילוב נגד ד"ר מימון, שהתלונה נשוא התובענה דנא היא רק אפיזודה אחת ממנו", נכתב בכתב התביעה, שם צוין כי קיים סכסוך משפטי בין ד"ר מימון לבין הנהלת בית החולים. הוא דורש פיצוי של 800 אלף ש"ח, פרסום תיקון והכחשה. הכתבה שעלתה לאתר נענע10, הוסרה ממנו.

מחדשות 10 נמסר: ״אנו עומדים בצורה מלאה מאחורי התחקיר שפורסם. והדברים התבהרו בבית המשפט".