וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: חמאס השתלט על שידורי ערוצים 2 ו-10

21.11.2012 / 1:13

בעלי צלחות לווין פרטיות דיווחו כי שידורי הערוצים המסחריים נקטעו למספר שניות ובמקומם הוצגו סרטוני תעמולה של חמאס

שידורי הטלוויזיה בבתים העושים שימוש בצלחות לוויין פרטיות הופרעו הלילה (רביעי) כאשר החמאס ביצע ככל הנראה השתלטות לזמן קצר על המסכים לטובת שידור סרטוני תעמולה. צופים בערוצים המסחריים הישראלים 2 ו-10 הבחינו כי השידורים מופרעים, ובמקום משודר סרטון הקורא לישראל להימנע מפעולה קרקעית לעזה תוך איומים בעברית ובערבית. בסרטון נראה טיל פוגע בטנק, ואיומים כוונו לעבר "חיל השריון הציוני".

בשלב זה לא דווח על הפרעות לקליטת שידורי הלוויין המסחריים, ולפי דיווח בערוץ 10 ככל הנראה מדובר בהשתלטות על תדרי הלוויין הנקלטים באזור דרום הארץ באופן עצמאי. עוד דווח על הפרעות בקליטת שידורי הערוצים המסחריים גם דרך מערך השידורים הדיגיטלי עידן פלוס.

הסרטונים שהופצו דומים לסרטוני תעמולה אחרים שהפיץ חמאס בימים האחרונים ברשתות החברתיות, בהם פנייה לאזרחי ישראל ואיומים. העברית שהוצגה בסרטונים הייתה קלוקלת, וככל הנראה תורגמה מהשפה הערבית באמצעות תרגום אוטומטי.

מהרשות השנייה נמסר כי "הפריצה של שידורי החמאס לשידורי ערוצים 2 ו 10 נמשכה שניות בודדות והשפיעה רק על בעלי צלחת לוויינית ועל חלק ממנויי חברת הוט אשר קלטה דרכה באותם רגעים במקום דרך הסיבים האופטיים של הרשות השנייה. לא הייתה פריצה לשידורי עידן+ היות ומערך עידן+ אינו מושפע מהפרעות לווייניות, והוא ערוך לפעול גם במצבי חירום כחלק מהתשתית הלאומית של מדינת ישראל בשוטף ובחירום. הרשות השנייה זיהתה מיידית את הפריצה וטיפלה בה באמצעות הגברת עוצמת הסיגנל הלווייני של ערוצים 2 ו-10 ובכך גברה על עוצמת הסיגנל הפירטי של החמאס תוך מספר שניות. בנוסף, הרשות הנחתה את חברת הוט לעבור מיידית לקלוט דרך הסיבים האופטיים של הרשות השנייה ולא דרך הצלחת הלוויינית בה התרחשה הפריצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully