וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרמל שאמה נגד ה-BBC; דורש לנקוט סנקציות נגד הערוץ

22.11.2012 / 14:31

יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת דורש מ-yes ו-HOT לפעול נגד הערוץ בשל האירוע האחרון בו כתב הרשת ג'ון דוניסון פרסם תמונה של ילדה פצועה מסוריה וכתב כי היא צולמה בעזה

יו"ר ועדת הכלכלה חבר הכנסת כרמל שאמה הכהן (ליכוד) מתכוון לעלות לדיון בכנסת את האופן שבו סיקרה רשת BBC הבריטית את ישראל, סיקור אותו הוא טוען למגמתי. היום הודיע שאמה הכהן כי הסוגיה תעלה לדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת במהלך השבוע הבא. הזרז לכך הוא מקרה ג'ון דוניסון, כתב BBC בעזה אשר פרסם בחשבון הטוויטר שלו תמונה של ילדה פצועה וכתב כי היא צולמה בעזה, כאשר למעשה מדובר היה בתמונה שצולמה במהלך העימותים בסוריה. לאחר שהועמד על טעותו התנצל דוניסון על הפרסום.

"ההתנצלות של הכתב אינה מספקת לדעתי לכן אפנה ל-yes ול-HOT המשדרות את הערוץ בישראל לבחון סנקציות כנגד הערוץ שבאופן עקבי משחיר את פני ישראל במגמתיות". בחברות הכבלים והלוויין בחרו היום שלא להתייחס להצהרתו של שאמה הכהן, אולם גורם באחת החברות אמר היום לוואלה! ברנז'ה כי הסיכוי שהחברות יפעילו סנקציה כלשהי על ה-BBC הוא "אפסי עד קלוש" ורמז כי לדעתו מטרת הדיון היא הסברתית.

הותירה את ישראל ללא עיר בירה

זו לא הפעם הראשונה בה גורמים רשמיים בישראל מתנגחים ברשת הטלוויזיה הבריטית. בתקופת המשחקים האולימפיים גילו בלשכת ראש הממשלה כי ה-BBC החליטה שלא לרשום באתר האינטרנט שלה את ירושלים כבירת ישראל אלא להותיר את ישראל ללא עיר בירה. בדף של פלסטין, לעומת זאת, נכתבה עיר הבירה "מזרח ירושלים". יועץ התקשורת של ראש הממשלה לענייני תקשורת זרה, מרק רגב, שיגר אז מכתב נזעם לראש הדסק לענייני מזרח תיכון ברשת בו מחה על ההחלטה "להפלות את ישראל באתר האולימפיאדה", ודרש לתקן מיידית את האתר ולהבהיר כי ירושלים היא בירת ישראל. בתגובה לפניית לשכת נתניהו שונה במעט הפרופיל הישראלי באתר ה-BBC וירושלים צוינה בו כ"מקום מושבה של הממשלה".

כמה חודשים קודם לכן ערכה BBC סקר כל עולמי ענק בקרב 24 אלף איש ברחבי העולם, ובו ביקשה מהם לדרג 22 מדינות ולקבוע לגביהן האם יש להן השפעה "ברובה חיובית" או "ברובה שלילית" על העולם. בשראל לא אהבו את תוצאות הסקר, שהצביע על כך שישראל (50%) מדורגת יחד עם צפון קוריאה במקום השלישי ברשימת המדינות השליליות, כשמעליה רק אירן (55%) ופקיסטן (51%). ברשת ציינו כי מדיניות החוץ של ישראל היא המחזקת את התחושות השליליות כלפי השפעה של המדינה על העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully