וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השנייה מקימה ועדה לבחינת המשבר הכלכלי בקרב זכייני הטלוויזיה

22.11.2012 / 16:14

הוועדה, בראשה יעמוד יעקב שחם יו"ר ועדת הטלוויזיה, תבחן את המשבר בענף הן כתוצאה מהמשבר הכלכלי והן כתוצאה מהוצאות סיקור מבצע "עמוד ענן" והירידה בהיקף ההכנסות מפרסום

פחות מיממה לאחר סיום מבצע "עמוד ענן", והרשות השנייה נחלצת לעזרת הזכייניות: יו"ר מועצת הרשות ד"ר אילן אבישר, הודיע היום בישיבת המועצה כי בכוונתו למנות ועדה חדשה שתפקידה יהיה לבחון את השלכות המצב הכלכלי בתעשיית הטלוויזיה המסחרית ולגבש מתווה לפתרונות אפשריים שיתנו מענה לקשיים ולאתגרים הניצבים כיום ובחודשים האחרונים בפני זכייני הרשות השנייה בטלוויזיה.

בראש הוועדה צפוי לעמוד יעקב שחם, יו"ר ועדת הטלוויזיה. אבישר אמר היום כי "חשיבות הקמת הועדה החדשה בימים אלה של אתגרים לא פשוטים הנובעים מהמשבר הכלכלי שפוקד את זכייני הטלוויזיה והנובע בין היתר, מהוצאות סיקור מבצע עמוד ענן' ומהירידה בהיקף ההכנסות והפרסום". כבר אתמול רמזה הרשות על כוונתה לאשר הקלות לזכייניות בעקבות המבצע. בהודעה מיוחדת שהוציאה, נכתב: "מערכות החדשות פועלות באופן רציף ונותנות מענה לציבור המקבל כל העת עדכונים שוטפים לגבי ההתרחשויות באזורי העימות בפרט וברחבי המדינה בכלל. פעילות מבורכת זו כרוכה בעלויות גבוהות ובהיערכות מיוחדת. בתום התקופה, תבצע הרשות הערכה לגבי הפסדים כספיים, במידה וידווחו כאלו על ידי הזכיינים, ותבחן את הדרכים להתמודדות עם כך".

על פי הערכות בענף היקף הירידה בפרסום בימי הלחימה נע בין 25 ל-30 אחוזים. כאשר בשעות הפריים טיים המחיר הגיע לפי שניים מכך. במהלך מהדורות החדשות המרכזיות יכול מקבץ להימכר ביותר מ-70 אלף דולר, וההערכות הן כי יום שידור שלם מכניס לזכיינים בין 700 אלף למיליון דולר. על סכום זה הפסידו הזכיינים, בימים האחרונים, בין שליש לחצי.

בתוך כך, אמש נודע כי מנהלי הטלוויזיה המסחרית בישראל צפויים להיפגש עם שר התקשורת היוצא משה כחלון, זאת לאור ההפסדים הכלכליים הצפויים בעקבות מבצע "עמוד ענן".

הערכות: ההפסדים לרשת וערוץ 10 בשל המבצע מגיעים ל-10 מיליון שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully