וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ברגע האמת, ציבור דוברי הרוסית מעדיף את החדשות שלו בשפת האם"

26.11.2012 / 11:02

את הזינוק המשמעותי ביותר ברייטינג ב”עמוד ענן” עשה דווקא ערוץ 9. מנכ”ל הערוץ לאוניד בלחמן מסביר איך זה קרה, ולמה במונחי טראפיק - מוסקבה עדיפה על ירושלים

חברות החדשות של הערוצים 2 ו-10 הציגו במהלך ימי הלחימה בעזה עלייה ניכרת באחוזי הצפייה, ובחברת החדשות של ערוץ 2 אף רשמו שיא רייטינג של עשור, אולם את הזינוק המשמעותי ביותר ביחס לרייטינג של שגרה עשה דווקא ערוץ 9, המשדר לציבור דוברי הרוסית בישראל שמספרם נאמד בישראל בכמיליון איש. בשעות הפריים-טיים הוכפל הרייטינג שלו פי שלושה, ודוברי הרוסית העדיפו באופן ברור את משדרי החדשות של ערוץ 9 על פני אלה של מדורת השבט הישראלית.

"כשזה מגיע לרגע האמת, ציבור דוברי הרוסית מעדיף את החדשות שלו בשפת האם, וגם צופים שרואים בשגרה ערוצים אחרים מגלים את הנאמנות שלהם לערוץ 9", אומר בשביעות רצון לאוניד בלחמן, מנכ"ל הערוץ. לפי נתוני הוועדה למדרוג במהלך ימי המבצע רשם הערוץ רייטינג ממוצע של 3.4% בפריים טיים בקרב כלל משקי הבית היהודיים, יותר מאשר הרייטינג של ערוצים דוברי רוסית אחרים המשודרים בישראל. לפי נתוני הוועדה בקרב העולים זכה הערוץ לרייטינג ממוצע של 16.6%, ופיק הצפייה שלו הגיע ל-21.5%.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אפשר להבין את המפרסמים. בלחמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מדובר בשלושים עד ארבעים אחוזים יותר ממה שהוועדה מראה"

אולם, בערוץ מציגים נתונים אחרים, לפיהם בסוף השבוע האחרון זכה הערוץ בקרב משקי בית דוברי רוסית לפיק של כ-29% בשעת השיא ולכ-20% אחוזים בממוצע בשעות הפריים-טיים. "אנחנו ספקניים לגבי נתוני הפיפל מיטר של הוועדה למדרוג", מסביר בלחמן את הפערים, ורומז לסכסוך המתוקשר בין הערוץ לוועדה שהגיע עד לכדי איומים בהפסקת המידה.

הנתונים של הוועדה מראים שפי שניים דוברי רוסית צפו בכם מאשר בערוץ 2, אז על מה הספקנות?

"יותר מהכפלנו את הרייטינג, אבל אנחנו יודעים שמדובר בשלושים עד ארבעים אחוזים יותר ממה שהוועדה מראה. שידרנו בעבר במבצעים צבאיים כמו 'עופרת יצוקה' ובמלחמת לבנון השנייה, אנחנו יודעים כמה זה צריך להיות".

ערוץ 9 מיצב את עצמו מאז שהוקם כערוץ המוביל בקרב אוכלוסיית עולי חבר העמים, וגם נתונים חיצוניים מצביעים על כך. מחקר שערך בשנה שעברה מכון גיאוקטוגרפיה עבור לשכת הפרסום הממשלתית הראה כי 51% מקרב מדגם מייצג של כ- 1,000 עולי חבר העמים ציינו את ערוץ 9 כערוץ הנצפה ביותר, וזאת בפער ניכר על פני יתר הערוצים דוברי הרוסית הנקלטים בשידורי HOT ו-yes. לפני מספר חודשים התקיימה תחלופת מכתבים זועמת בין הוועדה לבין הערוץ, שם טענו לתת-ייצוג של עולים בפאנל הפיפל מיטר שמביא למדידה שגויה של נתוניו. בוועדה טענו כי הטענות הן "בחזקת הרקדן הטוען כי הרצפה עקומה".

אתם עדיין חייבים להם כסף?

"זה כבר לא אישיו. תמיד יש פיגורים בתשלום לוועדת המדרוג, אנחנו לא הראשונים או האחרונים בעניין זה. את החוב שהיה לנו פרענו".

בכמה גדלו ההוצאות שלכם במשך המבצע על שידורי החדשות? אפשר להניח שגם אתם חוויתם במקביל פגיעה כלכלית בהכנסות מפרסום.

"תוך כדי הלחימה לא עשינו חשבון, והייתה לנו תוספת תקציבית. הוספנו כוח אדם של פרילאנסרים ולמערכת השידורים הוספנו שתי מערכות לייב, שאפשרו לנו לשדר בו-זמנית מכמה מוקדים מהדרום ומתל אביב. חד משמעית היו תוך כדי ביטולים של קמפיינים ולקוחות ביטלו עסקאות. אבל אפשר להבין את המפרסמים, הם לא רוצים לראות את המוצרים היפים שלהם על המסך לצד הריסות, דם ומלחמה".

פעת בן-חי שגב. נמרוד סונדרס
תמיד יש פיגורים בתשלום לוועדת המדרוג, אנחנו לא הראשונים או האחרונים בעניין". יפעת בן חי, יו"ר ועדת המדרוג/נמרוד סונדרס

"כמחצית מאוכלוסיית הדרום דוברים רוסית"

לשאלה האם העובדה שחלק גדול מהקהל הרוסי בישראל נחשב ימני משפיעה על אופי השידור שלהם ואופי המוזמנים לאולפנים, מתעקש בלחמן להשיב בצורה מעומעמת. "הצופים שלנו מתנהגים מיינסטרים (מבחינה פוליטית, ד.א) אך כמובן עם עדיפות מסוימת לי שמצהיר ומקדם נושאים שקשורים לעלייה וכדומה. אבל הם מתעניניים באותם נושאים שמעסיקים את כל וכל המפלגות", הוא אומר.

יש לכם ממי לבקש הקלות בגלל ההפסדים כמו בערוצים 2 ו-10?

"אין לנו אין מאיפה לבקש הקלות, אנחנו לא כפופים כמוהם לרשות השנייה".

בזמני מלחמה יש המון שעות מסך למלא. עד כמה זה קשה למצוא מרואיינים ופרשנים מתאימים בערוץ שפונה לדוברי רוסית?

"ראשית, מקרב אוכלוסיית הדרום בשטח יש אחוז גבוה מאוד של דוברי רוסית, גם תושבים וגם בעלי תפקידים כמו סגני ראשי ערים וכדומה. אני מעריך שכמחצית מאוכלוסיית הדרום דוברים רוסית. לאולפן הבאנו את אותם פרשנים ופוליטיקאים שהיו בערוצי הברודקאסט האחרים, ויש לנו את הפרשנים שלנו שמתמצאים בתחומים של צבא ובטחון. במבצע הנוכחי היינו ערוכים טוב יותר, בעיקר מבחינת מוקדי שידור. יש לנו הרבה יותר ניסיון וכתבי שטח מיומנים ומבינים, אנחנו הרבה יותר בשלים לשדר באירועים כאלה".

מה היקף הצפייה בכם בקרב דוברי רוסית מחוץ לישראל?

"נתוני האינטרנט מדהימים, שם אנחנו עם פי שלושה או ארבעה כניסות בימים של המבצע. יש בעולם ארבע מאות מיליון דוברי רוסית וכשקורה משהו במזרח התיכון אנחנו העיתון הבלעדי שלהם. האתר מבוסס על תכני וידאו בלעדיים של ערוץ 9. דירוג הכניסות היה מעניין: אחרי תל אביב באר שבע וחיפה, העיר ממנה היו הכי הרבה כניסות היא מוסקבה - ורק אחריה ירושלים ושאר הערים בישראל".

טרם התקבלה תגובת ועדת המדרוג לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully